Terug naar overzicht
Wij hadden niks ingestudeerd en ik ging er vanuit dat mijn man ging speechen maar nee hoor...opeens komt hij vragen "wilt gij speechen"onvoorbereid aan begonnen en alles kwam er heel vlot uit...had zelfs van mijn zus haar kersverse vriend (hadden hem nog nooit gezien) complimenten gekregen dat ik het heel goed en vlot had gedaan.denk niet dat je echt voorbeelden gaat vinden...als je er voor staat komt het van zelf denk ik.
Hey Joyce, Ik heb het ook a la improvista gedaan en de woorden kwamen er ook vlotjes uit. Ik denk dat je het zeker niet te formeel moet maken. Uiteindelijk zijn alle aanwezigen mensen die je nauw aan het hart liggen en jullie kennen. Je kan bv. beginnen met iedereen te verwelkomen, dat het heel belangrijk is voor jullie dat ze erbij zijn. Je kan misschien een grapje maken over diegenen die van ver komen. Bij mij was het feest in Limburg en mijn familie kwam van Antwerpen. Je kan hier de kans nemen sommige mensen te bedanken(als je dit nog niet eerder gedaan hebt): zij die jullie geholpen hebben met het feest, jullie oudersn enz. Als je je getuigen nog geen cadeautje hebt gegeven, of je ouders, kan je dit ook nu doen. Als je overwegend familie onder de aanwezigen hebt kan je misschien een grappige anekdote vertellen. Je kan dan verder gaan door iets te vertellen over het verloop van de avond. En dan rest je enkel nog de mensen een fijne avond te wensen. Hou het vlot, niet te stijf (formeel) en vooral blijf jezelf. Succes
Allé Sarah dan zit jij in dezelfde situatie als ik ;-) Ik ben ook een overlopertje lol
dank je wel voor de tips, :-)zal wel lukken he