Nu Online
Momenteel zijn er 606 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Droomfeestzaal versus afstand?

25-9-2013 22:59:45
Vandaag eindelijk een afspraak gehad bij onze droomfeestzaal.

Midden in de velden, een hoeve, plaats voor maximum 60 man (wij hebben 35 à 40 man), héél ongedwongen, ... Echt ideaal. En nog betaalbaar ook.

Ware het niet dat het ruim 40 km van onze woonplaats is en van die van mijn schoonfamilie.
En dus ook 40 km van waar onze wettelijke trouw is (wij trouwen niet voor de kerk en doen ook geen ceremonie).

Daarnaast heb ik geen rijbewijs en is zowat heel de schoonfamilie (schoonouders, schoonzus, getuigen en partner en kind, ...) qua rijden ook afhankelijk van mijn verloofde.

Gaan voor onze droomfeestzaal? Of toch verder in de buurt zoeken en het onszelf qua vervoer makkelijker maken? Want iedereen - wijzelf incluis - moet na 't feest ook terug raken.

(Mijn ouders wonen wel vlakbij die zaal - zo heb ik ze gevonden - maar zijn tegelijk ook wel mobiel en niet afhankelijk van iemand om ergens te raken, alleen de alcohol kan hen parten spelen, maar dat hebben ze zelf in de hand.)

Martine
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1421

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik25-9-2013 23:15:58

misschien een dure oplossing, maar kan je geen hotel of B&B in de buurt vinden voor de mensen die willen overnachten in de buurt? of met taxi's werken of zo?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik26-9-2013 0:47:00

Ik vind 40 km serieus meevallen.
Da's slechts een half uurtje rijden.
Vele van mijn klanten zitten dan ook heel veel verder af van hun feestlocatie.
Je trouwt maar 1x, doen dus..
grtz

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 0:48:42

Voor mij ook een go for it!

x

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 6:22:46

mijn ganse familie woont 70 km verder dan ons, mijn zus zelfs 120 km. Wij hebben kamers bij onze feestzaal, maar hadden wij die niet gehad gingen wij kijken voor een b and b.of vakantie woningen in de buurt. Ik zou zeggen gewoon doen. En je kan ook altijd vragen of je gasten het verblijf zelf bekostigen.

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik26-9-2013 6:32:40

Je kan ook een busmaatschappij aanspreken voor het vervoer van de mensen. Dat is niet z'n dure oplossing hoor.

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 7:58:02

Kan je geen bus inhuren? Normaalgezien word dat wel meer gedaan hoor. Bij ons is het nog verder van huis maar we wilden die zaal persé hebben dusjah, diegene die er bij willen zijn zullen komen hoor. En als ze het er niet voor over hebben moeten ze van mij ook helemaal niet komen.

Carolien
28-9-2013
 Meld misbruik26-9-2013 8:20:44

Wij trouwen 7 km van waar we wonen en trouwen. bij ons is het zo dat een groot deel van de familie toch ver moet rijden om tot bij ons te geraken. Dat is ook zo voor een aantal vrienden. Dus voor je gasten zou ik er zeker niet naar kijken dat het ver is.

Wat wel belangrijk is is het tijdsschema. Als je alleen voor de wet trouwt denk ik denk dat je een half uur kunt rijden naar de bestemming. Maar als je én een wettelijke én een kerkelijke trouw én een fotoshoot én familiefotos én 2 recepties moet doen op een dag, dan zou ik geen 40 km willen reizen:)

Een goede oplossing voor je familie zou dan zijn om een bus in de leggen, en voor savonds een bed & breakfast te voorzien of een taxi reserveren.

Joke
4-10-2014
 Meld misbruik26-9-2013 10:26:01

Ik vind 40 km zeer goed meevallen! Ik zou er gewoon voor gaan.

Ons feest is in Roeselare, da's zo'n 25 km van waar wij wonen en zullen trouwen. Maar veel genodigden komen van veel verder, o.a. Brussel en zelfs Luik. Zullen wel zorgen voor hotelkamers (maar niet de rekening...).

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik26-9-2013 11:20:14

ik zou het gewoon doen !

Mart
19-10-2013
 Meld misbruik26-9-2013 11:25:27

Bij ons moeten ook alle mensen ven ver komen, ik ben van de kempen , mijn vriend van Brugge. Het feest is in Roeselare. Ik had een bus geregeld, leek me leuk dat iedereen dan samen kon rijden. Maar uiteindelijk gaat het maar een busje zijn voor 8 personen. De meeste hebben een hotel of B&B gezocht en maken er een weekendje van. Heb maar enkele afzeggingen van mensen die moeten werken die dag of de volgende dag, die zeiden dat ze niet gingen komen omdat het ver rijden is omdat ze maar even aanwezig zouden kunnen zijn.

anke
24-5-2014
 Meld misbruik26-9-2013 11:48:03

Bij ons moeten de meeste van de familie ook van ver komen. Ikzelf woon in de Kempen, mijn vriend is van Zulte.

Wij houden wel een groots feest, de nichten en de neven van hem zullen waarschijnlijk nog naar huis rijden, maar de tantes en nonkels enz blijven bijna allemaal slapen in een hotel dichtbij onze feestzaal.

We hebben alleen enorme pech, de dag na onze trouw zijn het verkiezingen :s

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-9-2013 15:30:17

ik zou het ook doen hoor!
40 km is toch echt niet zo ver!

Hey Anke, je kan misschien in je trouwjurk gaan kiezen!!!!!

Tim

Meld misbruik26-9-2013 16:38:54

De meeste busbedrijven zullen ongeveer 350 euro vragen. Nadeel is dan dat iedereen op hetzelfde tijdstip naar huis moet. Alternatief is busjes 8+1 huren aan ongeveer 65 euro per busje maar dan moet er wel iemand willen rijden (zelfde rijbewijs als wagen). Veel succes Tim www.ragazzo.be

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik26-9-2013 23:42:25

Het is vooral dat het 45 minuten rijden is en mijn schoonouders 80 worden. En dat schoonbroer - de broer van mijn verloofde - nog van een heel eind verder komt.
Bovendien is min schoonfamilie helemaal niet vertrouwd met die regio.

Zaal is vlakbij mijn ouders, dus ik ken de weg en we doen hem geregeld. Eens op de autostrade gaat het vlot, maar het is eerst een heel eind gewone baan.

Ook lijkt het mij echt niet leuk om op voorhand al echt een einduur vast te leggen. Stel dat er net geweldig sfeer is ... daar gaat je trouwfeest :(. Plus dat iedereen er zo "gebonden" aan is.
Mijn schoonmoeder is met momenten nogal moeilijk en stel dat ze na een uur of direct na 't eten zin heeft om naar huis te gaan? (ze is het hier al vaak in 't midden van een diner afgetrapt, gewoon omdat ze daar zin in had)
Of dat er troubles zijn met de gezondheid van schoonpapa, wiens gezondheid al jaren niet denderend is (en hij voor 't moment alweer voor de vijfde keer van 't jaar in 't ziekenhuis ligt - altijd hetzelfde probleem met zijn benen en voeten).
Hotels zijn er eigenlijk niet (ik kom uit een "klein dorpje"). Tenzij je wederom een kwartier tot een half uur rijdt, en dan kan je al evengoed naar huis rijden.

Vriendje zou heen nog wel zelf willen rijden overigens ... maar voor terug te komen wil ie toch echt wel een chauffeur. Niet dat ie zo'n wilde plannen heeft, maar hij wil ook niet heel de dag met de handrem op zitten qua drank.

Mijn moeder springt overigens dan weer een gat in de lucht dat ik mogelijk voor die zaal kies ;). En mijn getuigen wonen daar ook vlakbij. Maar vriend zijn getuige wonen dus ook hier bij ons in de buurt.

Mijn tantes en nonkels zullen er wel raken ... En 1 van mijn getuigen kan naar het wettelijke deel (en terug) meerijden met mijn ouders, aangezien ze vlakbij elkaar wonen. Het is vooral mijn schoonfamilie waar het moeilijk voor ligt. En aangezien die beperkt is tot 10 man en belangrijk is voor mijn verloofde, willen we die er echt wel bij.

kim
28-6-2014
 Meld misbruik5-1-2014 0:03:24

Ik zou ervoor zorgen dat je schoonouders kunnen carpoolen (of evt met een taxiservice vanaf een bepaald punt), en dan zou ik een b&b booken voor hen. Ik vrees dat het voor hen altijd wat moeilijker zal zijn om er te geraken? Wij hebben in elk geval ook een aantal familieleden waar we rekening mee moeten houden. Waar gaat je trouwfeest door? Ik ben wel benieuwd, klinkt al een fijne locatie :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info