WWW.DISCOVIDEO.BE
|
30-9-2013 11:06:44
De beste manier, mijn inziens om gasten uit te nodigen en zeker te zijn dat ze naar je feest komen.
1. Ze persoonlijk gaan bezoeken. 2. Ze opbellen. 3. Een uitnodigingskaart opsturen. 4. Ze digitaal uitnodigen via internet.
Niet alles is organisatorisch of financieel mogelijk natuurlijk. Hou ook rekening met het feit dat sympathie niet altijd wederzijds is, je kunt iemand tof of leuk vinden, maar vice versa heeft men een ander idee over u. Niet iedereen heeft het breed, wil geen cadeau kopen of bespaart op de rit naar de feestzaal. Of anderen hebben gewoon geen zin, vertikken het zelfs om je een antwoord te geven.
grtz
|
|
Lentl
28-6-2014
|
30-9-2013 11:26:45
Dag Severien,
wij hebben save the date kaartjes opgestuurd, om het goedkoop te houden heb ik ze op fotopapier laten printen (foto.com). Maar zoals je zegt, kan je ze ook digitaal versturen. ik heb ze enkel gestuurd naar de mensen die we zeker zullen uitnodigen, de genodigden voor het dessertbuffet hebben we geen kaartje gegeven. Ik ontwerp alles (menukaart, uitnodiging, tafelkaart, naamkaartjes) zelf, dus ook dit heb ik zelf gemaakt. Als je wil, stuur ik je het even door, kan je eens kijken
x
|
|
Melissa
27-6-2014
|
30-9-2013 11:43:02
We hebben save the dates besteld via vistaprint en zelf in de brievenbussen gestoken. We hebben ze wel alleen verstuurd naar mensen die uitgenodigd zijn op het avondfeest. Lensen die bijvoorbeeld alleen naar de ceremonie en receptie komen niet. Dit om de kosten te drukken zodat de gasten voor het avondfeest het zeker lang genoeg op voorhand weten.
|
|
Margot
4-10-2014
|
30-9-2013 13:05:42
Hey Lentl,
wij zouden ook graag alles zelf ontwerpen dus we zijn toch wel benieuwd naar jullie voorbeeldje !
Zou je ons eventueel dit kunnen toesturen?
mail-adres is : margot_vd@hotmail.com
thnx !
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
30-9-2013 13:14:54
Onze kaartjes zijn door onze fotograaf gemaakt en ook afgedrukt op fotopapier. Wij hebben naar iedereen die we uitnodigen een kaartje verzonden, maar gezien we sowieso al selectief te werk gaan ivm de genodigde voor onze trouw, is het niet zo een groot aantal.
Ik vind een kaartje nog altijd dat tikkeltje meer persoonlijker dan via mail.
|
|
Dorien
22-2-2014
|
30-9-2013 13:40:48
Hoi,
we hebben de datum aangekondigd op een groot familiefeest en de uitnodigingen werden in augustus verstuurd. Dat is vroeg (gezien de "aangeraden" planning van trouwsites e.d.) maar we hadden hier onze redenen voor. Dit omdat wij in december sowieso geen tijd hebben om dit werk erbij te nemen, we het graag persoonlijk allemaal willen afleveren en we hiervoor tijdens het werkjaar geen tijd voor hebben, en omdat wij vaak onverwacht naar het buitenland moeten reizen waardoor ik dan misschien geen tijd zou hebben om alles op tijd uit de deur te krijgen. Maar een echte save the date hebben we dus niet gedaan.... Ik kan je alvast vistaprint aanraden als je de kosten wat wilt drukken.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
30-9-2013 14:11:04
Is iedereen digitaal bereikbaar? De meesten waarschijnlijk wel maar hou er rekening mee dat als bepaalde mensen geen save the date krijgen (vb omdat ze digitaal niet bereikbaar zijn) en ze horen van anderen van een save the date dat ze die dag niet meer gaan vrijhouden. Je kan ook heel goedkoop save the dates maken, afgedrukt dan. Dat bewaart gemakkelijker aan een prikbord, koelkast, ...
|
|
Tamara
7-9-2013
|
30-9-2013 15:58:50
Wij hadden de datum wel al aan veel mensen gezegd, maar kregen dan vaak de vraag "wanneer was het nu weer?", zodat we besloten om toch een save the date te maken. We hebben een soort filmpje gemaakt met allerlei foto's van ons beiden, een beetje ons verhaal. En dat hebben we via mail en Facebook aan iedereen doorgestuurd die uitgenodigd was op het avondfeest. Bepaalde oudere mensen waren niet bereikbaar via deze weg, maar dan hebben we ervoor gezorgd dat onze ouders ze nog eens expliciet herinnerd hebben aan de datum.
|
|
Greet
24-5-2014
|
30-9-2013 16:20:33
Hallo, Wij willen echt op ons budget letten. Daarom heb ik een stop-motion fimpje gemaakt, en wij zulllen dit bij wijze van save the date online verzenden. Wanneer het filmpje helemaal klaar is, zal ik het hier eens posten. (hier een lange verloving, dus ik kan het me veroorloven om me met tijdsrovende dingen bezig te houden)
|
|
kathleen
9-8-2014
|
30-9-2013 18:29:16
Wij hebben ook save the date kaarten rondgestuurd. Ik heb zelf postkaarten ontworpen een beetje in de stijl van de uitnodigingen
|
|
britt
20-9-2014
|
30-9-2013 19:41:33
als jullie voorbeelden hebben mag je deze altijd opsturen naar britt_loquet@hotmail.com
alvast bedank
|
|
Greet
24-5-2014
|
|
|
Magalie
8-8-2015
|
30-9-2013 21:05:05
Lentl wil je dit naar mij ook even sturen, indien er nog zijn graag! Maggie42@hotmail.com
Severien ik stuur de mijne met de kerstkaartjes mee!
x
|
|
Severien
18-7-2014
|
30-9-2013 21:45:04
Wij dachten van de onze te sturen 9 maanden op voorhand (dus midden oktober) met dan als tekst:
Binnen 9 maanden verwachten wij ...
(en dan binnenin) U op de mooiste dag van ons leven!
Of iets in die trant :-) Voorbeeldjes mogen altijd doorgestuurd worden. Dat is handig om inspiratie op te doen!
|
|
Severien
18-7-2014
|
30-9-2013 21:47:54
Ons emailadres: amerlinck.vandeputte@gmail.com ;-)
|
|
Margot
4-10-2014
|
30-9-2013 22:24:39
Haha, Severien !
Ik vind jullie idee best wel cool. Ik ga het hier ook eens eventjes voorstellen ;-)
|
|
Severien
18-7-2014
|
1-10-2013 9:24:22
Hihi Tof dat je het leuk vind! Bij ons is het eigenlijk een beetje een knipoog naar de reactie van vele mensen toen we zeiden dat we nieuws hadden. Ze waren met veel die dachten dat ik zwanger was ipv verloofd :-)
|
|
Lore
14-8-2014
|
1-10-2013 10:18:39
Wij hebben een save the date magneet ontworpen en verstuurd zodat we nu overal op iedereen zijn frigo hangen :) Eveneens hebben we hiermee onze website aangekondigd.
|
|
Mrs
28-6-2014
|
1-10-2013 12:56:20
https://vimeo.com/67553432
Hallo Severien
Dit is ons save the date filmpje :) Het is ook een stop motion filmpje. De reacties waren echt ontroerend mooi! De foto's in het midden van het filmpje tonen de plek waar ik ten huwelijk ben gevraagd (Firenze) :) Het wachtwoord om het te kunnen bekijken is: julie+willem Groetjes en succes!
|
|
Severien
18-7-2014
|
2-10-2013 18:06:44
Hey Julie! Ik vind jullie filmpje de max! Zelf had ik ook zoiets in gedachten na het zien van filmpje eerder op dit forum. Hopelijk kan ik jullie snel het resultaat tonen!
Groetjes
|
|
Ann
26-5-2014
|
2-10-2013 21:42:03
Wij hebben reeds een 1ste kindje samen en gaan een mooie foto van hem nemen met daarbij de tekst " De achternaam ... was mij al gegeven, maar op (trouwdatum) krijgt mama hem ook voor de rest van haar leven. Papa Jo en mama Anneke vinden het erg fijn mochten jullie er dan bij kunnen zijn!" De foto wordt in sepia voor dat extra tikkeltje emotie. Wij versturen ze na Sinterklaas, samen met de kerstkaarten in 1 enveloppe om kosten te besparen. Denk dat het nog mooi op tijd is, 5 maanden vooraf. Bovendien werden de meesten al mondeling op de hoogte gebracht ook.
|
|