Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppendoos

1-10-2013 7:50:45
Beste medebruidjes,bruidegommetjes.
Met nog 262 dagen begin ik mij druk te maken over details!
Nu wil ik graag een originele enveloppendoos.
Maar er zijn zoveel toffe ideeën dat ik het niet meer weet!
Dit had ik in gedachten:
* Vogelkooi --> is dit wel handig en veilig?
* Amerikaanse brievenbus --> iemand ervaring mee?
* Kistje en die dan zelf decoreren.
Wat hebben jullie gebruikt en waar heb je het precies gekocht?

lynn
21-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1825

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik1-10-2013 8:45:03

Goeiemorgen Lynn,

ik heb een soort van grote rieten doos die langs de binnenkant bekleed is met stof (in de Casa). De binnenkant van de doos (het deksel) heb ik dan volledig bekleed met zijden orchideeën. Dit omdat de doos op het moment van aankomst van de gasten openstaat en ze dus weinig zouden zijn van de buitenkant/bovenkant. De buitenkant (vh deksel) heb ik ondertussen bekleed met dezelfde zijden orchideeën maar niet volledig. Ik heb dan ook nog 2 zijden linten bevestigd. Deze worden samengebonden. Ik heb de bloemen bevestigd met textiellijm (beide gekocht in action). De doos kan ik dan achteraf nog gebruiken als eye-catcher in de woonkamer e.d. of als bewaring van alle kaartjes e.d.
Wat betreft veiligheid: Zodra alle gasten gearriveerd zijn en er dus geen toezicht is op de doos wordt deze ofwel naar onze suite gebracht (B&D van de zaal hebben we afgehuurd voor de suitegasten) ofwel naar één van onze auto's. Terwijl wij de gasten begroeten blijft er één persoon (mijn schoonzusje) in de buurt van de doos zodat zij alles een beetje in de gaten kan houden.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik1-10-2013 9:02:29

Het is natuurlijk een eigen keuze, maar hoe een enveloppendoos eruitziet is van minder belang uiteindelijk.
Je zult je handen meer dan vol hebben met het begroeten en ontvangen van je gasten.
Ze overhandigen je hun envelop, jij keert je om, steekt die vlug in de doos, want de volgende gasten staan je alweer op te wachten.
grtz

onbelangrijk

Meld misbruik1-10-2013 10:15:38

Ik ben ook op zoek naar een enveloppendoos. Ik ben zelf niet de meest handige of creatieve persoon. Weet iemand waar ik een mooie enveloppendoos kan kopen? Ik heb online al rondgekeken maar er zijn blijkbaar veel sites die niet te vertrouwen te zijn.

Dozen van de Ava zijn grijs en saai en zelf opsmukken daar begin ik niet aan.

kelly
2-5-2014
 Meld misbruik1-10-2013 10:26:08

Neem eens een kijkje bij tutje-en-kiki.com

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 11:39:09

Ik heb mijn enveloppendoos overgekocht van een ander bruidje op het forum. Het is een vintage houten reiskoffertje (nuja, echt vintage is het niet maar het lijkt wel zo). In het koffertje hangt een slinger met daarop 'CARDS'. Ik ben er heel blij mee!

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik1-10-2013 12:05:53

Bedankt voor de leuke reacties, terug stof om over na te denken :)

Ik zal ook eens kijken op de website van tutje-en-kiki..
Ik laat jullie alvast weten wat het geworden is!
xx lynn

charlotte
28-5-2014
 Meld misbruik1-10-2013 12:21:54

Ik vind dit ook wel een leuk idee!
The Wedding Card Box | The North Shore Bride

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 12:59:52

Zoiets hebben wij dus Charlotte :)

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik1-10-2013 14:13:26

Ik heb een vogelkooi uit de blokker. Aangezien het geld uit de enveloppen werd gehaald door mijn papa was dit veilig. Heb de kaartjes dan in de kooi gedaan en papa is het geld in de auto gaan leggen om de 15 enveloppen ongeveer :)

joyce
26-10-2013
 Meld misbruik1-10-2013 14:40:21

dit ga ik volgen want hier ben ik nog niet uit.
wou eerst een doos nemen en die bekleden met papier en dan Britt (dochter van vriend) haar deze laten verder bekleden, betekenen,...
Maar nu weet ik het eigenlijk niet meer zo goed...
naar veiligheid moeten we niet kijken de doos gaat in de kluis van de zaal als iedereen binnen is.

erg eigenlijk dat we zo met veiligheid bezig zijn en dat met enkel mensen op je feest wat je zelf hebt uitgenodigd geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om geld gaan te pikken van een koppel waar je op het feest bent en ik kan hopelijk ook al mijn familie en vrienden vertrouwen en het zaalpersoneel is hopelijk ook tevertrouwen of ben ik nu echt naief ?

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik1-10-2013 16:18:12

Ik heb van vrienden en traiteur enz verschillende waarschuwingen gekregen dat er véél gestolen wordt op een huwelijk :(

Ann
26-5-2014
 Meld misbruik2-10-2013 21:25:19

Bij een collega van me (de bruidegom toen) werd zelfs zijn nieuw aangekochte fotocamera gestolen. Nochtans een chique feest met enkel goede vrienen en familie en helemaal geen klein pocketformaat of zo. Hij heeft zijn eigen camera en foto's van het feest nooit meer teruggezien en niemand weet zogezegd van iets... Ik zou het toch op zeker spelen.

Mijn verloofde maakt voor onze trouw zelf een vogelhuisje dat ik ga lakken en versieren in ons thema. Met als opening vooraan een klein hartje. We denken het dakje met een scharnier te doen zodat het vlot open en toe kan. We vinden dit leuk en wilden een tastbare herrinnering; het komt nadien op een mooi plaatsje in onze tuin te hangen. We gaan er wel bij blijven staan op de ontvangstmoment en nadien inderdaad ook de inhoud bergen op een veilige plaats.

Lis
28-9-2013
 Meld misbruik3-10-2013 15:57:46

ik heb mijn enveloppendoos zelf gemaakt. Een kartonnen doos gaan halen bij de ava, in zilverlak gespoten, donkergrijze metallic stroken opgeplakt en dan met een decoratiestofje versierd. Daarop witte veertjes vastgemaakt en decoratiediamantjes opgekleefd. Was heel mooi, al zeg ik het zelf. Qua veiligheid is het belangrijk dat de doos altijd in je buurt is en af en toe leegmaakt. Wij hebben ze meegenomen naar de zaal waar we gingen dineren en daarna terug naar de receptieruimte voor de ontvangst van onze avondgasten. Vanaf dat iedereen er was is die boven op onze kamer in de kleerkast gestoken. Of vragen of er een kluis is in de feestzaal.

ine
25-7-2014
 Meld misbruik9-10-2013 16:42:04

wij zouden z'n brievenbus nemen, maar we gaan er wel een slotje opzetten dat het niet open kan.

Je weet idd nooit of er is iemand inzit en met alles weg is.
Ook al vertrouw je de mensen op je feest

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik9-10-2013 19:00:18

We hebben besloten om een Amerikaanse brievenbus te nemen.

Ik ga die dat wat versieren met wat roze tinten :) :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...