TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Vanessa
31-8-2013
|
4-10-2013 9:20:29
Hey Kelly
Niet leuk natuurlijk. Ik heb ook lenzen geprobeerd maar bij mij ging het ook echt niet. Ik was ook wel even teleurgesteld maar ja ik heb me der bij neergelegd en een mooie nieuwe bril gekocht voor onze trouw :-).
Wacht de onderzoeken af, misschien valt het allemaal wel mee. Ik heb ook een hele slechte rug, al veel gesukkeld na mijn twee zwangerschappen enzo maar nu met de juiste oefeningen en een juiste levensstijl valt er best mee te leven. Het vraagt wat discipline maar liever dat dan rugpijn.
Kop op en proberen positief te blijven, al is dat soms moeilijk. groetjes
|
|
lien
15-3-2014
|
4-10-2013 9:29:19
Ik ben opticien en er zijn echt mensen waar het niet lukt voor lenzen. Maar dit is meestal voor andere redenen dan niet kunnen uithalen. Voor lenzen moet je echt veel geduld hebben en niet bij iedereen lukt dit van de eerste keer. Dus ik zou de moed niet verliezen en nog eens proberen. Kalm blijven en alles rustig nog eens overlopen. Soms lukt het dan beter. Ik weet niet vanwaar je bent maar ik wil het anders ook eens uitleggen voor u. Soms is een andere techniek makkelijker. En anders bestaan er nog hulpmiddeltjes voor. Laat maar iets weten.
|
|
lien
15-3-2014
|
4-10-2013 9:30:15
Oh nog vergeten soms kan het ook aan de lens zelf liggen dus eens een ander merk proberen kan ook helpen
|
|
kelly
2-5-2014
|
4-10-2013 9:50:10
Ik ben van Kampenhout Lien , ze hebben mij de lenzen meegegeven om thuis verder te proberen en volgende week zou ik dan eens moeten langs gaan met de lenzen aan om te kijken dat alles goed is en dat mijn oog genoeg zuurstof krijgt ofzoiets
Wat zijn die hulpmiddeltjes dan , na 3 x proberen heb ik de lens uit mijn rechter oog kunnen halen maar links amai hoor :-(
|
|
Vanessa
31-8-2013
|
4-10-2013 9:57:38
Dat in-en uitdoen moet je idd wel gewoon worden maar op de duur lukt dat wel hoor. Bij mij was het probleem dat ik te droge ogen had. Zelfs met van die speciale druppeltjes enzo ging het niet. Heb alles geprobeerd dag-, maand-, speciale lenzen. Niets ging :-/
|
|
lien
15-3-2014
|
4-10-2013 9:58:31
Ik werk in de andere kant van Brussel. Dus misschien iets te ver. Er bestaan zuignapjes en een soort plastieken pincetjes maar dit zou echt als laatste optie zijn. Als de kromming van je oog niet overeen komt met de daarvoor bestemde kromming van lens kan het ook zijn dat de lens op je oog vast plakt. En dan helpt dit ook niet. Dan moeten ze een andere kromming van lens geven. Als het echt moeilijk gaat doe dan eerst een druppeltje in je oog dan komt de lens normaal ook al wat losser zitten. En niet langer dan een uur aan een stuk proberen, je oog ziet te veel af en je verliest de moed. Neem dan eerst een pauze en probeer later nog eens opnieuw. En altijd proberen tijdens de openingsuren van de winkel. Als er iets is kun je altijd naar daar gaan :)
|
|
Lentl
28-6-2014
|
4-10-2013 10:04:19
Kop op Kelly, hou de moed er vooral in Ik draag ook bril en lenzen, het is gewoon veel oefenen De eerste x heb ik de lenzen er niet in gekregen, 1,5 uur geprobeerd De tweede x een half uur en iemand die het mij eens goed heeft uitgelegd dan kreeg ik ze er niet uit, is ook een trucje om ze eruit te krijgen, beet hebben. En nu doe ik ze erin en eruit zonder in de spiegel te moeten kijken. Gewoon veel proberen.
Ja, die rug van je aanstaande spreek ook uit ervaring Heb een gescheurde discus, als ik teveel hooi op men vork neem, dan heb ik geen gevoel meer in mijn linker been. Met de nodige rust maar ook beweging is het te doen, ook de nodige neurologische onderzoeken gehad en er wordt toch veel terug betaald door de mutualiteit. Die onderzoeken vallen heel goed mee hoor. Een operatie wordt zolang mogelijk uitgesteld
sterkte x
|
|
Katrien
20-4-2013
|
4-10-2013 10:05:51
Hey Kelly, Je moet vooral rustig blijven als je je lenzen moet uitdoen. Want anders lukt het niet. En zoals Lien zegt: niet blijven proberen! Lukt het niet, even wachten en daarna nog eens proberen. Je oog moet even tijd hebben om tot rust te komen, de vochtigheid moet terug stabiliseren, en dan zal het waarschijnlijk makkelijker gaan. Ik heb al 15j lenzen, en het gebeurt bij mij ook wel een keer dat er een lens lastig doet. De moed niet dadelijk opgeven hoor! Het heeft echt wel wat tijd nodig. Heb je misschien ook wat schrik om met je vingers aan je oog te komen? Misschien kan je dat oefenen zonder lenzen? Niet zomaar met je vinger in je oog gaan steken, natuurlijk. ;-) Maar voor de spiegel gaan staan, je oog wat 'open' doen net zoals je je lens erin zou doen, en eens wat dichter bij komen met je vinger, zonder dat je begint te knipperen.
succes!!
|
|
Lieve
|
4-10-2013 22:42:29
't Is ook een heel kostenplaatje, maar kom je niet in aanmerking voor een laseroperatie (Lasik)?
Lenzen dragen ging bij mij ook moeilijk en het duurde echt heel lang eer ik er gevonden had die ik kon aanhouden, want ik had nogal snel last van droge ogen.
Maar na mijn zwangerschappen ging het lenzen dragen precies nog moeilijker en ben ik gaan kijken of een operatie niet kon voor mij en ja, ik kwam in aanmerking en ik vind het nog altijd het fijnste wat me is overkomen om 's morgens je ogen te kunnen open doen en alles scherp te kunnen zien.
Natuurlijk kost het heel wat, maar ik heb het bekeken als een investering, want lenzen kosten ook veel en brillen ook. Moest ik niet in aanmerking gekomen zijn voor die operatie, dan had ik voor een nieuwe bril gekozen.
|
|
kelly
2-5-2014
|
5-10-2013 9:08:19
Of ik in aanmerking kom heb ik nog nooit gevraagd
Ik heb ook nog al een straffe sterkte ( +5) , operatie zie ik ook niet direct zitten
Oog is iets delicaats en die kosten kunnen we er nu zeker niet bij nemen
Een bril kost ook veel idd , ik ben snel 600€ kwijt voor men bril
Zelfs voor mijn zoontje ( toen nog net geen 2) was ik al bijna 500€ kwijt voor zijn bril :-(
|
|
kelly
2-5-2014
|
12-10-2013 10:06:49
de lenzen gaan dus niet meer door :-(
het lukt me echt niet , ik krijg ze heel moeilijk in ofwel uit. Ik ben er maar mee gestopt want mijn ogen hebben echt afgezien hierdoor.
Ochja ik heb het eens geprobeerd hé
en mijn hubby to be moet extra onderzoeken laten doen , dinsdag hele dag ziekenhuis ; 's morgens in diest voor hersenscan nadien naar gasthuisberg leuven voor een lumbaalpunctie en ik kan niet mee gaan :-( ; in november dan nog een scan en in december zouden we " normaal" de resultaten moeten weten
|
|
kelly
2-5-2014
|
25-10-2013 21:45:59
En als dit nog niet genoeg is
Heb ik vandaag mijn ontslag gekregen op het werk het kwam hard aan
Maar ik mag mijn 3 maand opzeg doen , ben ik vet mee
Ik zou er ik januari 5 jaar werken( werk ik kinderdagverblijf ) , het is met spijt dat ze mij laat gaan maar ze kan niet anders , ze wilt liever 3 voltijdse werknemers en ze denkt niet dat ik het voltijds ga aankunnen ( aangezien ik zelf 3 kinderen heb )
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|