TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Vanessa
31-8-2013
|
4-10-2013 9:24:09
Oh Dorien, compleet normaal dat je je hart eens moet luchten. Ik zou het ook héél moeilijk hebben met zo'n situatie. Zo erg voor jullie! Ik kan je niet veel adviseren in deze want ik vind dat je dit al heel groots aanpakt (ook tov je vriend want vele andere zouden onderling al ruzie krijgen over zo'n dingen terwijl hij er ook niets aan kan doen) maar wou je toch gewoon even een hart onder de riem steken.
|
|
natascha
14-6-2014
|
4-10-2013 10:11:40
Het is idd compleet normaal dat je dit even kwijt moet. Ik vind ook dat ouders voor kinderen moeten zorgen en niet omgekeerd maar wij denken precies helemaal anders dan sommigen. Mijn vriend zijn ouders komen ook elke maand geld lenen, oke ze betalen het wel terug maar toch. Dat van jou gaat nu echt wel veel verder, te ver zelfs. Dat ik gewoon ronduit grof van hem! Ik heb geen contact meer met mijn vader omdat ik ook eens geld aan hem heb geleend (was ook zeker geen 50€) en een hele zever rond geweest omdat ik na een jaar men geld terug eiste. Ik wil je bij deze ook een hart onder de riem steken! We kunnen alleen maar hopen dat hij op een dag in ziet dat hij niet juist bezig is maar ik vrees er precies voor dat dat gaat gebeuren!
|
|
Lentl
28-6-2014
|
4-10-2013 10:18:58
hey Dorien, Het moet ook kunnen om op dit forum ons verdriet en 'frustraties' van ons af te schrijven, eens moed krijgen uit een onverwachte hoek.
Ik kan maar beamen wat Vanessa schrijft, heel moedig van jullie en dat je je vriend hierin steunt. Kunnen jullie het wel niet eens ter sprake brengen of een (deel) van de lening terug te betalen aan de zonen en hun huwelijk dan kleinschaliger te houden. Hoe denk je vriend over de huidige situatie, wetende dat er nu wel geld is voor hun huwelijk. Is de nieuwe vrouw op de hoogte van de situatie, heeft zij kinderen?
Veel moed en jullie beide komen hier sterker uit x
|
|
Dorien
22-2-2014
|
4-10-2013 10:32:48
Hey meiden,
alvast bedankt voor de super lieve reacties! Dat doet me echt deugd. Mijn vriend probeert het regelmatig samen met zijn broer naar voren te schuiven maar het wordt elke keer van de tafel geveegd. Bovendien is ie erg bang om ook nog es zijn vader kwijt te geraken (soort van vreemde loyaliteit vermoed ik). Maar de jongens geven geen cadeau's voor verjaardagen en kerst en ook niet voor de trouw. En daar durft ie niets op te zeggen... Het is iets kleins maar ja zover komt het dan op den duur. We komen er ook heel weinig en daar zegt ie ook niets over omdat ie weet wat er dan gaat gezegd worden. Ik kan hem natuurlijk tot niets verplichten en steun hem zoveel mogelijk. En op zijn beurt mag ik altijd tegen hem zagen zonder dat ie boos wordt :). Onze relatie heeft ooit zwaar gewankelt toen dit allemaal aan het licht kwam en toen hebben we veel en intens gepraat. Maar ofwel kies ik voor hem met die (tijdelijke) bagage ofwel verder zonder hem. En m'n hart breekt al als ik er nog maar aan denk... Zijn nieuwe vrouw weet zeker niet alles, maar ik vind niet dat het aan ons is om dit te vertellen. Maar zij heeft wel kinderen en ik vrees dat ie op termijn hetzelfde zal proberen. Hopelijk is zij dan wel wat slimmer en beter voor haar kinderen. En doet zij voor haar kinderen wat mijn vriend's ouders voor hen hadden moeten doen. Bovendien gaat zijn moeder ook niet vrijuit! Zij heeft op geen enkel moment stop gezegd en vrolijk meegedaan. Op zich is het een lieve man, toen we ons kindje verloren stond ie bijna elke dag aan de deur met boodschappen e.d. Maar sinds ik dit allemaal geweten ben gekomen, is er bij mij iets gebroken... Ik kan niet meer op dezelfde manier naar hem kijken.
Achja, samen komen wij er wel. En ook al doen we er dan wat langer over om ons huisje te kopen, wij zijn samen! En gaan er samen dan ook een prachtige dag van maken op 22 februari en samen een geweldige toekomst uitbouwen!!
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
4-10-2013 11:12:18
Inderdaad Dorien wat een verhaal seg. Ik vind dat ook erg moedig van je. Maar jammer genoeg zo weinig wat je er aan kan doen. Ik hoop alleszins dat papa ooit tot inkeer komt!!!! En daar we zijn we toch voor om eens lekker te klagen en zagen af en toe om elkaar dan een hart onder de riem te steken.;-)
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
4-10-2013 14:29:23
herkenbaar , zo een toestanden ben ik tegen gekomen met mijn zus. Geld geleend, uiteindelijk geld gegeven die bedoeld was om in ons huis te steken . 3 jaar haar zoon opgevoed, tot op het moment dat ik haar vroeg of ze eventueel het smeergeld die ze voor haar zoon kreeg op mijn rekening wou doorstortten zodat ik dit hele voor hem zou sparen. (ik heb haar anders in die 3 jaar nooit iets gevraagd, en zij liet niets van zich horen.) en ineens kwam ze hem terug halen.
Heb meubels in bruikleen gegeven omdat wij alles dubbel hadden en niet direkt plaats vonden... Madam verkocht ze bij een opkoper. Dan had ze weer geld om op cafe te zitten. En de druppel was toen ze strontzat op het doopfeest verscheen. Dit is ondertussen al 7jaar geleden en ik heb alle contact verbroken. Ze is ook niet welkom op ons feest.
|
|
Evelyn
6-6-2014
|
4-10-2013 14:32:02
smeergeld moest kindergeld zijn ( met die automatische woordenkeuze staat dit fout geschreven )
|
|
Martine
14-6-2014
|
4-10-2013 18:51:08
Oh my God, wat een zak! Geen geld, maar dan wel jan en alleman uitnodigen en ver op huwelijksreis gaan. En jullie dan maar laten ploeteren om ZIJN schulden terug te betalen.
Ik zou als het dan echt niet anders kan mijn gezicht laten zien op die trouw. Maar nadien zou ik het contact toch echt wel op een héél laag pitje zetten. Tot meneer hopelijk ooit beseft wat hij jullie aandoet. Als je toekomstige persé nog een band wil houden, kan je die niet tegenhouden. Maar ik zou het wat jou betreft toch echt wel tot een minimum beperken.
Staat er eigenlijk iets op papier over al dat geld? Want als allebei de broers 20.000 euro hebben neergeteld aan hun ouders is dat wel zo effe 40.000 euro, oftewel 1.5 miljoen oude belgische frankskes. Daar moet ik toch echt wel effe voor werken en dat vind ik toch al een serieus bedragje!
(Uiteraard zou je schoonfamilie van mij vanaf nu overigens geen cent meer krijgen. Je kan financiële pech hebben en hulp nodig hebben, maar het is maar hoe je ermee omgaat ... Maar uiteindelijk is dat wederom je partner die dat beslist.)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|