Terug naar overzicht
huis van de mens = gratis!Zelf nog geen ervaring mee maar al veel positief hier op forum van gelezen!
Huis van de mens zou ik wel enkel aanraden als je niet kerkelijk gelovig bent. Vind wel dat het bij jouw overtuigingen moet passen en bv. Niet omdat het gratis is. Wij hebben er alvast een eerste afspraak gehad en denk wel dat ze er alles aan doen om het samen zo persoonlijk mogelijk te maken. Nu hebben we beiden afzonderlijk een vragenlijst ingevuld die we binnen een weekje moeten terugsturen naar onze consulente. Dan volgt er een nieuw gesprek.
Kan je dan geen zegening krijgen ipv een effectieve kerkelijke ceremonie? Een meen me te herinneren dat een vriendin van mij dat ook heeft gedaan, eens even aan een pastoor vragen
hey, mijn man was ook al eerder getrouwd voor de kerk maar wij hebben een gesprek gehad met de pastoor en het was geen probleem om een dankviering te geven. Wat is het verschil? Je zegt geen trouwbelofte. Bij ons werden de ringen gezegend....Al de rest was gelijk...Dus zou de raad geven gewoon even luisteren .........Groetjes
Hoi Tinne,Ik ken het gevoel een beetje wel een andere situatie. Oorspronkelijk katholiek opgevoed maar sinds mijn 13de bewust gekozen om niks met de kerk meer te maken te hebben!Maar zou graag toch ook een soort van viering of ceremonie willen, daarbovenop wil ik het toch graag wat budgetvriendelijk houden (in zoverre dat mogelijk is bij een huwelijk ;-) En ook de vliegende pastoors gecontacteerd en ja te duur voor mijn portemonnee, rent a priest vond ik eigenlijk ook serieus tegenvallen qua prijs. En uiteindelijk in mijn achtertuin gaan piepen en dank zij de lovende woorden hier op het forum bij het huis van de mens terechtgekomen ( en eigenlijk gewoonweg schandalig dat ik daar niet eerder aan dacht gezien ik ook zedenleer mag geven, shame on me :-p)Tot nu toe de bevindingen, ik werd ongelooflijk snel (lees binnen de 24 uur) en vriendelijk gecontacteerd waarbij ze me de keuze lieten om te kiezen tussen 2 vestigingen . En ondertussen ligt onze eerste afspraak bijna vast.En mijn buikgevoel zegt wel dat dit iets voor ons is :-) dus wie weet ook misschien voor jou. Zoals iemand hier net al zei het is nu niet specifiek omdat het gratis is maar hun werking en hoe ze het aanpakken ligt ons wel. Een geheel eigen, zeer persoonlijke viering waarin zij zo veel of zo weinig inbreng hebben zoals je zelf wenst.Veel succes nog!
amai,zo'n toffe reacties.ben is op de site gaan zien van huis van de mens en ziet er idd intersant uit.heb dan ook direct een mailtje gestuurd.iedereen merci voor de reacties
Dag Tinne, Dit is ook nog een mogelijkheid:http://www.tilia-levensbegeleiding.be/nl/huwelijk GroetjesTimwww.ragazzo.be
hier zelfde verhaal maar wij doen dus ook dankviering in de kerk en hebben super priester krijgen enkel geen hostie en wijn maar al de rest kan dus wel ringen,huwelijksbelofte alle ja heel de viering is zoals een gewone viering op de eucharistie na dan die hebben we niet (niet zo erg is toch niet lekker :-) )
De Goede Herder is ook een optie. Zij zijn wel christelijk maar staan los van de Kerk. Kost zo'n 300 euro. Je kiest zelf hoe christelijk je je viering wil.