Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stoelhoezen

6-10-2013 9:08:53
Wat denken jullie ervan?
Indien we stoelhoezen willen, moeten we 8 Euro per stoel betalen, een extra kostprijs van 720 Euro.
Ik vind dit toch behoorlijk veel, wetende dat mijn schoonzus dit voorjaar 6 euro diende te betalen per stoel, zelfde feestzaal, zelfde aantal personen
Ik heb de feestzaal hierover aan gesproken en zij zeiden dat dit te maken heeft met de inflatie en het vele werk dat hieraan verbonden is. In het verleden deden ze zich hierop verlies.

In vele feestzalen zijn de stoelhoezen reeds inbegrepen, ik wil er wel een extra kost voor betalen, maar dit bedrag vind ik erover.

We krijgen wel een overnachting met ontbijt en wellness cadeau, maar dit is voor mij niet nodig, zou dan liever een vermindering van de kostprijs van de stoelhoezen hebben, dan deze overnachting.
Ander alternatief is misschien om mee te helpen met de stoelhoezen, als er de dag voordien geen feest is.
Hoe zouden jullie dit verder aanpakken?
x

Lentl
28-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1195

Debby
31-12-2019
 Meld misbruik6-10-2013 9:41:00

Zijn die stoelhoezen belangrijk voor je? Denk dat dit weinig verandert aan de totale beleving van je dag...

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik6-10-2013 9:50:56

Toen wij naar zalen gingen kijken viel ik ook achterover van de prijs die ze daarvoor durven vragen. Uiteindelijk zijn we dan ook voor een zaal gegaan waar dit inbegrepen zit in de prijs.
Ik zou het geld er niet aan kunnen uitgeven maar ik begrijp dat het er een pak minder chique uitziet zonder stoelhoezen. Moeilijk...

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-10-2013 9:59:11

Ik vind het toch mooier, belangrijk is een groot woord.
De stoelen van de feestzaal zijn zonder stoelhoezen nogal kantine gevoel
Inderdaad moeilijk

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik6-10-2013 10:56:23

Ik vind dat de stoelhoezen toch ook direct een mooier resultaat geven dan een houten stoel. Zonder hoes lijkt het meer een parochiezaal. Wij hadden het ook bij een zaal ( hof ter reyen in Boechout) en vond hen voor de rest ook niet zo vriendelijk bij ontvangst dus was de keuze snel gemaakt bij ons om deze zaal niet te nemen!
Hebben jullie nog zalen op jullie lijstje?

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-10-2013 11:38:31

Cindy,
van waar ben je?

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik6-10-2013 12:58:15

Bij ons hebben ze hier niet over gesproken !
Ik vermoed dat ze dit incalculeren in hun andere prijzen.
In maart hebben we er nog een groot feest gehouden, en toen werd er ook niet over die hoezen gesproken, 't is dus niet dat we nog voor verrassingen komen te staan.
Inderdaad moeilijk, als je dit graag hebt, zou ik het nemen.
Vindt je het echt te duur, zou ik eerst gaan horen op een ander (tenzij je al een voorschot hebt gegeven)

Groetjes,

Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik6-10-2013 14:01:22

Wij hadden ook stoelhoezen en hebben geloof ik ook 6 euro per stoel betaald. Ik snap dat ze die moeten wassen en strijken en dat dat efkes duurt eer al die stoelen aangekleed zijn (bij ons zat er nog een strik rond en een bloem in een zakje op de achterkant met een lintje in onze themakleuren). Maar op een half jaar tijd 2 euro erbij... da's toch wat veel denk ik.
Sommige zalen vragen er niets extra voor, of heb ook al gezien 3 of 4 euro.
Voor 8 euro kan je ze al evengoed elders huren of misschien zelfs kopen.
De keuze van een zaal zou ik nu niet laten afhangen van die hoezen, ik denk dat eten en vriendelijkheid etc veel belangrijker is.
Maar mét hoezen is uiteraard vaak mooier.
Ik zou proberen onderhandelen, denk ik. Als ze de waarde van die overnachting aftrekken van de prijs van de hoezen... Oke, een overnachting kost hen minder en is een makkelijk "cadeau" voor een zaal, maar als je ze niet gebruikt kan er toch een ander "cadeau" ter compensatie gegeven worden? Je kan maar proberen he...

Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik6-10-2013 16:22:29

Ik woon in Mortsel bij Antwerpen. Jullie?
Gaan ons feest waarschijnlijk in Lier doen!

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik6-10-2013 19:46:44

8 euro vind ik persoonlijk ook wel echt belachelijk veel voor een stoelhoes!
Bij onze feestzaal is het denk ik 2.5€ per stoel, maar weten nog niet of we het gaan doen of niet.
Uiteindelijk voorziet wel iedereen een vestje of een jas bij hun out-fit, in de feestzaal is het vaak lekker warm, waardoor de jassen over de stoelen belanden. Gevolg: van je stoelhoezen is nog amper iets te zien! :)

Nele
13-9-2014
 Meld misbruik7-10-2013 16:17:26

Je kan misschien enkel stoelhoezen nemen voor de suitetafel? Dat heb ik ook al enkele keren gezien.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik10-10-2013 10:44:47

Woehoe, ik heb met de feestzaal kunnen onderhandelen
De feestzaal heeft met de verhuurder onderhandeld, en de prijzen zijn van 8 Euro terug naar 6 gebracht.
We kregen in principe een overnachting cadeau, wat voor mij niet belangrijk is want die overnachting in B&B is op 2 km van onze woning.
Wanneer we van de overnachting afzien, kunnen we de stoelhoezen huren voor 5 Euro per stoel.
Dus mijn stoelhoezen zullen er komen :-)

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik10-10-2013 17:02:42

Goed gedaan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info