Nu Online
Momenteel zijn er 593 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

6-10-2013 20:10:27
Nodigen jullie mensen uit gewoon omdat het zo hoort?? Er zijn bepaalde familieleden die ik liever niet zie op onze trouw, die ook totaal tegen onze trouw zijn, maar ze zijn wel dichte familie. Moet ik me er over zetten en ze toch vragen?? Pff, het is toch moeilijk hoor...

sonja
14-2-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 987

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik6-10-2013 20:35:12

Mijn aanstaande heeft een aantal tantes, nonkels en nichten al verschrikkelijk lang niet meer gezien en vraagt zich zelf af of hij ze nog zou herkennen als hij ze tegenkwam, dus hij heeft ook beslist deze niet uit te nodigen. Dat scheelt natuurlijk ook in prijs. :)

Ik zie er persoonlijk ook niet de meerwaarde in van mensen op je trouw die je er eigenlijk toch niet bij wil. Dan ben je zelf de hele dag niet op je gemak, daar heb je ook niets aan :)

Tamara
28-6-2014
 Meld misbruik6-10-2013 20:57:53

wij hebben ook zo enkele tantes en nonkels wie we zogoed als nooit zagen, toen ons dochtertje geboren werd hebben we hen toch een kaartje gestuurd. Diegene die dan de moeite hebben gedaan om langs te komen vragen we, ofwel voor receptie of voor het avondfeest dit naar gelang of we hen ondertussen nog eens zagen of hoorden.
Diegene die we toen niet hoorden of zagen sturen we geen uitnodiging.
Ik vind niet als je ze anders niet hoor of ziet dat je ze dan moet gaan uitnodigen.

Kae
21-6-2014
 Meld misbruik6-10-2013 21:08:03

Ben ik volkomen mee eens met Sanne en Tamara. Je zult wel je eigen redenen hebben waarom je ze liever niet ziet op jullie trouw. Het is jouw dag, waarop alles kan, maar niks "moet" en zeker niet omdat "het zo hoort" of "uit familiale verplichtingen"...zou ik in ieder geval niet doen!

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik6-10-2013 21:17:22

Wij zijn er ook nog niet uit... Ik heb een hele grote familie, die ik één of twee keer per jaar zie. 'Uit gewoonte' wordt iedereen uitgenodigd, dus we willen dit 'uit beleefdheid' wel doen, zodat ze achteraf niet moeten zeggen dat ze niet gevraagd zijn geweest.
Maar aan de andere kant wordt het wel een heel groot feest en wil ik liever tijd om met vrienden te praten en plezier te maken dan met familie...
Veel mensen zeggen inderdaad: het is jullie dag, je maakt zelf de keuze. Maar makkelijk is het niet...

debora
18-7-2014
 Meld misbruik6-10-2013 23:03:17

Awel, ik heb daar ook moeilijk mee gehad! De naaste familie gingen we ook uitnodigen, enkel en alleen maar 'omdat het zo moet'... Had zelfs de "Save the Date" gestuurd naar hen.

Maar onlangs hebben ze nog maar is duidelijk gemaakt wat een achterbakse familie het is en hebben we de knoop doorgehakt en ineens 20 man geschrapt van de familie.

Awel, en eindelijk voel ik rust! Ik maak me er niet meer druk in, en weet dat diegene die er wel gaan zijn, die komen omdat ze het ons gunnen... En dat die anderen hadden gekomen alleen maar om te bekritiseren op alles waarschijnlijk!

Maar die knoop ga je zelf moeten doorhakken he! Bij mij heeft het ook heel lang geduurd...

Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik7-10-2013 5:59:37

Inderdaad, Sofie wij zitten dus duidelijk met hetzelfde probleem . Ik heb zo'n grote familie die ik eigenlijk zelden of nooit zie deels ook omdat ik verhuisd ben naar een andere provincie. Maar ik denk dat ik ze anders ook nooit of zelden zou zien buiten op huwelijken of begrafenissen. Als ik heel mijn familie moet uitnodigen zitten we aan 300 man. Wat ik echt wel serieus erover vind!!!
Maar net zoals Sofie vind ik het heel moeilijk om te beslissen of ik ze uitnodig ja of nee. En zit met hetzelfde dilemma als haar. Om het een beetje cru te zeggen aan mijn gevoel gaat het weinig maken of ze er zijn of niet maar inderdaad uit beleefdheid om bepaalde dingen te vermijden achteraf ;-)

Ik vind het ook zo moeilijk en tot op heden geraak ik er echt niet uit ....

Silvy
26-7-2014
 Meld misbruik7-10-2013 7:53:31

Niet uitnodigen, wie al tegen jullie trouw is heeft er niks te zoeken. Die mensen zouden toch maar commentaar hebben of een scheef gezicht trekken.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik7-10-2013 8:15:29

Ik heb zelfs 'mijn eigen vader niet uitgenodigd voor den trouw. Als ik hem niet hoor, moet ik ook niet schijnheilig zitten doen en hem uitnodigen voor den trouw. Als je ouders je de kans geven om dit zelf te beslissen, denk er dan idd over na.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik7-10-2013 10:15:58

Wij hebben zelf geen keuze gemaakt, maar gewoon alle tantes, nonkels, neven en nichten uitgenodigd. Nu waren er daar geen bij waarvan we wisten dat ze tegen de trouw waren ofzo, maar gewoon een heleboel waar we eigenlijk geen contact mee hebben.
We hebben de keuze aan hun gelaten en er zijn er inderdaad verschillende niet gekomen, zonder dat ze daar echt een reden voor gegeven hadden. Maar dat was voor ons geen probleem, want we hadden er al op gerekend dat niet iedereen zou komen.
Maar zo konden er in ieder geval geen familieruzies ontstaan door keuzes die wij gemaakt hadden. (En er waren er ook een paar waarvan wij verwacht hadden dat ze niet zouden komen, die er wel waren.) Als er al ruzie is, is het natuurlijk anders.

evy

Meld misbruik7-10-2013 10:22:15

Wij hebben ook een heel grote familie, waarvan we de meesten maar 1 à 2 keer per jaar zien. Voor de dichte familie waar we vaak contact mee hebben, voorzien we een etentje na de ceremonie (+/- 40 personen) en nadien wordt iedereen van de familie uitgenodigd voor het dessertbuffet. Dan kan je iedereen toch uitnodigen, zonder dat je er een financiële kater aan overhoudt.

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik7-10-2013 11:01:24

Wij hebben daar ook enkele moeilijke knopen in doorgehakt. Zo heb ik mijn papa alleen uitgenodigd voor het avondfeest, in samenspraak met hemzelf. Met die keuze hebben we beide vrede. Om ruzie en drama te vermijden, heeft mijn vriend beslists om zijn moeder niet uit te nodigen. Ook vond ik het moeilijk om een onderscheid te maken tussen de 'ganse dag-gasten' en de avondgasten. Ik heb daar veel over gepraat met mijn vriend en mijn moeder. En uiteindelijk zijn we wel tot een beslissing gekomen waar we ons persoonlijk en natuurlijk ook financieel kunnen bij neerleggen.

Cindy
21-6-2014
 Meld misbruik7-10-2013 18:26:48

wij nodigen enkel mensen uit die het goed voor hebben met ons,
dichte familie of niet.
zo gaan er tantes enz die ik soms hoor ook niet uitgenodigd worden.
het geeft ons geen meerwaarde om die uit te nodigen integendeel zelf.
het moet onze dag worden, en die dag heb ik geen zin om naar schijnheilige mensen te moeten zien ;)

karina
14-2-2014
 Meld misbruik8-10-2013 21:26:40

hier ook zo , ik nodig mijn broer ook niet uit , heb er anderhalf jaar geleden woorden meegehad , als zijn kinderen verjaren stuur ik sms , als mijn zoon , is dan ook zijn petekind jarig is horen we niets
dus met of tegen de zin van mijn moeder , wij betalen de feest en wij beslissen dat hij niet welkom is

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info