Terug naar overzicht
huis van de mens contacteren die doen vrijzinnige vieringen.is sommige feestzalen kun je perfect je ceremonie houdenwie nodig je uit ??? wie je er bij wilt natuurlijk !
Hallo Tanja,Veel bruidjes van het forum hebben inderdaad goede ervaring met het Huis van de Mens. Wij hebben ook geen kerkelijke viering en hebben zelf onze ceremonie in elkaar gestoken. Deze zal doorgaan in onze feestzaal. Wij nodigen alle mensen uit die naar ons avondfeest (receptie + diner + dansfeest) komen.
En dit doe je dan vlak na het gemeentehuis?
Dat Tanja,Wij doen een ceremonie met huis van de mens. Omdat mensen niet teveel over en weer moeten rijden, laten wij deze doorgaan in de tuin van de feestzaal. Direct daarna begint de receptie en het avondfeest. Zo volgt alles elkaar vlot op. Dus iedereen die naar het avondfeest komt, wordt automatisch uitgenodigd voor de viering. Ik vermoed dat er wel nog bruidjes zijn die het op deze manier doen...Groetjes, Greet
En hoe doen jullie dan de ontvangst van de gasten? Ik bedoel vlak voor ze aan tafel gaan of vlak voor de receptie begint. Want dan staat het bruidspaar normaal toch aan de inkom? En wie beleid de ceremonie? Huren jullie een priester of doet dit een familielid?
Een consulente van Huis van de mens zal de de ceremonie begeleiden. Deze diensten zijn trouwens geheel gratis. Wij vormen de 'erehaag' net na de ceremonie. Wij verlaten met de ouders als eerste de ceremonieplaats, en de gasten passeren dan eerst langs ons. Op die manier kun je je intrede bij de ceremonie maken, zonder dat er u al iemand gezien heeft. Dit maakt het toch wel wat magischer volgens mij.
Ja idd, klinkt allemaal heel leuk! Bedankt!
Wij trouwen voor de wet om 11u30 en onze ceremonie is om 17u. Net voor onze ceremonie gaan we ons even apart gaan zetten en de mensen van de feestzaal (en onze ouders) zullen de mensen ontvangen. Dit zodat we voor onze ceremonie niet teveel tijd verliezen met het ontvangen van de mensen. Ik zal dan bij de start vand e ceremonie samen met mijn papa binnenkomen. Na de ceremonie begint onze receptie en we zullen dan onze gasten gaan informeel gaan begroeten. Dus geen ontvangstrij.
wij doen onze viering na het eten en dan komen er nog een deel mensen van het werk en kennissen voor het dans feest en die de viering wil zien die kunnen dan iets vroeger komen.