Nu Online
Momenteel zijn er 457 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alcohol

20-12-2006 23:07:19
Hallo allemaal,

Wij tweetjes geloven in feesten en genieten zonder alcohol.
Eigenlijk willen we dit dus ook op onze huwelijksfuif zo houden.
Wat denken jullie daarvan?
Kunnen we het maken van geen alcohol te serveren op onze dag?

Groetjes,
Ilse

Ilse

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 802

katrin

Meld misbruik20-12-2006 23:26:23

Hey,

Ik geloof ook dat je plezier kan maken zonder alcohol maar het is niet omdat wij dit vinden dat anderen dit ook moeten viden hé.
Ik denk dat je veel mensen zal teleurstellen.
Alcohol moet niet gepaard gaan met "een zatte boel" maar kan er wel de sfeer inbrengen.
Ik zou et niet doen in jou geval.

Groetjes katrin

Ilse

Meld misbruik20-12-2006 23:35:52

Hey Katrin,

Voor ons is het zoiets als een geloofsovertuiging, een principe, zoals er mensen zijn die zeggen "geen seks voor het huwelijk".
Maar ja, ook wij vrezen dat veel mensen "teleurgesteld" zullen zijn.

Ilse

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik21-12-2006 8:02:54

Hey,

Ikzelf drink zelden alcohol en als we naar een feestje gaan ben ik meestal BOB. Maar ik denk niet dat het een goed idee is om geen alcohol te schenken. Je moet de mensen zelf de keuze laten. Ik denk niet dat het geapprecieerd zal worden. Voor veel mensen gaat een feestje gepaard met alcohol. En idd., dat wil niet zeggen dat het een zatte boel zal worden.

Ik kan jullie principes best wel begrijpen, maar je mag die niet bij andere mensen opleggen. Ieder zijn eigen principes, hé.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Christine
30-9-2006
 Meld misbruik21-12-2006 9:37:01

Hey,

Ik denk ook dat een paar mensen dit verwachten.
Bij ons was er dus wel bier en wijn te verkrijgen. Maar geen sterke dranken.

En ik vreesde dus ook een beetje dat er een paar redelijk zat gingen zijn. Maar dit was dus totaal niet het geval =)

Groetjes,
Christine

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik21-12-2006 9:51:36

hallo, het is niet hetzelfde, maar onlangs was het officiële opening van een nieuwe dienst op het werk... we hebben een alocholvrije receptie gegeven... en dat heeft er niet voor gezorgd dat mensen minder vlug weggingen of zich minder goed amuseerden, achteraf hebben we goeie feedback gekregen... maar ja, misschien dat er wel een paar minder op de dansvloer zullen staan omdat die eerst wat op moeten hebben voor ze durven dansen...

Thierry

Meld misbruik21-12-2006 10:56:28

---

Bart

Meld misbruik21-12-2006 22:36:35

langs de ene kant is het jullie feest en dus jullie keuze. Langs de andere kant zijn er mensen die "losser" komen met een pintje op.
Bij een lekkere maaltijd hoort volgens vele een lekker glas wijn.
De meeste mensen gedragen zich echter voorbeeldig op trouwfeesten waardoor het meestal wel plezant blijft.
Ik heb er zelfs geweten dat voor de beste vrienden een heuse sterke drank voorraad voorzien was, en zelfs daar bleven de taferelen normaal.

cheers, Bart
http://users.telenet.be/lebart

marlies
20-12-2007
 Meld misbruik22-12-2006 9:43:13

Ik zou het toch ook niet doen hoor. Ik drink ook geen alcohol, uit principe ook, maar dit wil niet zeggen dat ik dit aan andere mensen moet opleggen.

En inderdaad, bij de meeste mensen smaakt een glasje wijn ongelofelijk goed bij het eten. En een glaasje schuimwijn bij het binnenkomen, is feestelijk. En bij het dansfeest hoort natuurlijk een biertje ;)
Wij hadden wijn en bier, en er is niemand zat geworden hoor.
Maar uiteindelijk moeten jullie beslissen :)

K
7-7-2007
 Meld misbruik22-12-2006 19:41:33

Doe vooral wat jullie zelf het beste vinden, het is tenslotte jullie grote dag en jullie feest, en als de mensen om zo'n detail teleurgesteld zijn, dan komen ze om de verkeerde reden naar een feest vind ik.

Frank

Meld misbruik24-1-2007 23:50:09

Ilse,

Mocht je het iedereen opleggen alcoholvrij te drinken, dan kan dat schoolmeesterachtig overkomen en de pret voor sommige mensen bederven. Het gaat niet zozeer om alcoholvrij of niet maar om de houding die je hiertegenover aanneemt.
Als je mensen de vrije keuze laat toon je je van je beste kant. Dat zal als een genereus gebaar worden gezien. Daarom kan je beste beide soorten aanbieden : bij alles wat je serveert laat je de mensen de keuze tussen alcoholisch en alcoholvrij. Zo spreek je mensen aan op hun eigen verantwoordelijkheid. En door het aan te bieden gaan sommigen de alcoholvrije drankjes vast en zeker een keer uitproberen, uit nieuwsgierigheid. Zo maak je hiervoor reclame en wie weet veranderen sommigen wel hun gewoonte in de toekomst, al is het dan sporadisch.

Goed idee?

Frank.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...