Terug naar overzicht
Wij trouwen op een feestdag :-)Zaal deed helemaal niet moeilijk, ze vonden het zelfs een toffe datum voor een trouw... Ben ook nog geen fotografen etc. tegen gekomen die niet op die datum 'wilden' werken.
Denk dat dit inderdaad moet lukken voor het feest en een eigen ceremonie. Trouwen voor de wet of voor de kerk op een wettelijke feestdag is volgens mij niet mogelijk. Fotografen en DJ's ed die dan niet willen werken zal je niet zo vaak tegenkomen denk ik. Zij zijn het gewoon om te werken wanneer een ander thuis is.
Mijn neef is op 14/8 voor de wet getrouwd in de namiddag en daarna was er voor de aanwezigen een drankje in een café vlakbij.De dag daarna - 15/8 - deed hij een grote ceremonie en daarna een groot feest.Bij hen was het ook omdat ze in Leuven trouwden voor de wet, maar hun ceremonie en feest in Brasschaat was. Qua vervoer was 't praktischer om het op twee dagen te doen.
Overigens moet je wel opletten met je gemeente.Sommigen "sluiten" (doen geen huwelijken) immers een aantal dagen per jaar en meestal zijn dat dagen ... die knal voor een feestdag vallen.Hier is 't bijvoorbeeld onder andere niet mogelijk om heel het weekend van ons-heer-hemelvaart te trouwen. Van woensdag tot zaterdag doen ze hier dan geen huwelijken.
Hoi!Wij trouwen voor de wet op 14/08 en het grote feest met ceremonie gaat door op 15/08. Dit vormde nergens een probleem en is dus perfect mogelijk!Groetjes,Lore