Terug naar overzicht
Deze volg ik ook even mee, upje.
Ik dacht vooral ouders en broers / zussen, de zogenaamde 'suite'.Al vermoed ik wel dat dit afhangt van of er al dan niet een kerkelijke trouw volgt... bij een kerkelijke trouw zal het aantal mensen op een wettelijke trouw misschien wat minder zijn. Bij geen kerkelijke trouw vermoed ik dat er ook heel wat vrienden naar het gemeentehuis trekken?
wij hadden dat op een aparte datum gedaan, en enkel laten weten aan onze ouders, zussen, en de enkele goeie vrienden en dat was het :-) Wij hadden enkele weken later wel een vrijzinnige dienst waar wel meer mensen op uitgenodigd werden :-)
Wij zijn voor de wet getrouwd enkele jaren geleden. Ook enkel met ouders, broer en zussen. Nu met de kerkelijke trouw geven we ook het feest en hier wordt iedereen dus uitgenodigd. Mijn familie en vrienden kennende, gaat hier veel volk aanwezig zijn!
Wij trouwen niet voor de kerk en doen ook geen andere plechtigheid.Gewoon het stadhuis en dan een feestje / barbecue dezelfde dag met 40 personen.De directe familie (ouders, broers, zussen + partners) + getuigen zijn zeker aanwezig (da's al 15 à 20 man).Plus ik verwacht wel dat een aantal van de andere gasten - vooral tantes en nonkels van mij - ook gaan willen komen.Wij krijgen een kwartier op 't stadhuis en onze feestzaal ligt 30 kilometer verder, dus ik hoop dat ze er niet alle 40 gaan staan. Maar wie wil komen, is dus wel welkom.
Wij doen 't stadhuis de dag ervoor omdat dat de enige dag is da ge op 't stadhuis kunt trouwen dus enkel ouders en zussen en broers nodigen wij daarvoor uit om daarna iets kleins te eten. De dag erna is het kerkelijke trouw dus daar word iedereen op uitgenodigd
Bij ons komen de broers/zussen en de ouders. En natuurlijk ook de getuigen. Verder komen er nog een aantal van de grootouders en mijn meter wou ook heel graag komen. Je moet ook eens vragen hoeveel mensen er mogen meekomen. Bij ons wat het max 40
Bij onze dichtste vriendenkring is het de gewoonte om ook op de wettelijke trouw aanwezig te zijn. Ik vermoed dat we met +- 35/40 man zullen aanwezig zijn. Hopelijk is daar plaats voor...
Wij hebben bewust het uur van het gemeentehuis niet op onze uitnodiging gezet omdat ons gemeentehuis héél klein is en wij nadien nog een receptie kregen van de gemeente voor een beperkt aantal personen. Dus wij waren er met onze suite en de beste vrienden en enkele familieleden die gevraagd hadden of ze mochten komen.Nadien hadden wij wel nog een viering waar iedereen was op uitgenodigd.