TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
debora
18-7-2014
|
3-11-2013 14:10:59
Wij zaten met hetzelfde probleem! En als oplossing komen de mama, de zus en men ander bruidsmeid nu bij mij thuis slapen. Mijn vriend gaat naar zijn ouders slapen. De schoonmama was superblij dat ze met de zoon is lekker kon ontbijten dan. En de mama en zus hebben eerst moeten wennen aan het idee, maar nu word het dus een zalige meidenavond hier en dan s morgends gezellig ontbijten :-) We laten voor ons allen de kapper aan huis komen en ons laten schminken...
|
|
Marie
25-1-2014
|
3-11-2013 14:23:12
Ik denk dat je vooral moet doen wat jij wil. Als je liever thuis slaapt, kan je inderdaad vragen of je mama, zus en getuige bij jouw komen slapen. En anders kan je vriend je toch wegbrengen naar je ouders?
Mijn vriend brengt me de avond voor ons huwelijk naar mijn ouders en komt me daar ophalen de ochtend van de trouw. De fotograaf komt dan ook naar daar en dan kan die al foto's maken van als ik mij klaar maak. Van daaruit gaan we dan de fotoshoot doen en vervolgend naar de kerk.
Denk dat het niet zo ingewikkeld moet zijn :-) gewoon zien waar jij je het beste bij voelt en dan valt daar wel een mouw aan te passen!
|
|
Severien
18-7-2014
|
3-11-2013 14:23:20
Hoi!
Ik dacht hetzelfde: waarom komen ze niet allemaal bij jou thuis slapen? Zo ben je niet alleen maar blijf je wel thuis? Maar misschien zien zij dat dan niet zo goed zitten?
Groetjes Severien
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
3-11-2013 14:49:09
Ik denk dat je gelijk hebt dat je in jullie eigen woning blijft. Zeker omdat alles dan dichtbij is. Als je mama en zus daar niet akkoord mee zijn kunnen ze bij u komen logeren. Ik weet niet of jullie iets van vervoer voorzien hadden. Maar normaal komt de bruidegom de bruid ophalen, dus dat zou dan willen zeggen dat jou verloofde in de ochtend eerst 30 km moet rijden om dan 30 km terug te komen? Beetje te zot toch??
|
|
wendy
27-6-2014
|
3-11-2013 14:55:22
Ik blijf in ons huis en mijn beste vriendin (getuige) komt bij mij slapen en mijn vriend gaat naar het appartement van mijn beste vriendin hihihih ook een oplossing he :-)
|
|
Martine
14-6-2014
|
3-11-2013 16:24:00
Zus en mama leken het alvast niet te zien zitten om te blijven slapen. Ze hadden het er al lastig mee dat ik zei dat ze 's ochtends vroeg welkom zijn bij mij om te komen helpen. Ze lijken dat persé bij mijn ouders thuis te willen doen ("dat hoort zo" - ja, misschien 30 jaar geleden wel ...), om mij nadien "af te zetten" voor 't stadhuis. Mijn zus woont inmiddels overigens ook niet meer thuis, maar wel op 10 kilometer van mijn ouders (in de andere richting dan ik woon). En heeft wel een rijbewijs en in 't weekend een auto.
Getuige 2 zou hier denk ik wel dolgraag blijven slapen - al hebben we het er nog niet over gehad - maar zit dan weer met een dochter van 5 waar ze rekening mee moet houden. En op zich heb ik wel al de afspraak met mijn moeder en zus dat zij mijn beste vriendin (getuige) en haar dochter meenemen met de wagen de dag zelf.
Mijn schoonmoeder weet nog niks van mijn plannen om vriend daar te laten slapen ;). Eerst zeker zijn en vriend helemaal om krijgen, voor vriend er tegen haar over begint. Mijn schoonouders zijn veel minder betrokken bij onze trouw. Alhoewel als we het vragen vriend wel welkom zal zijn voor een nacht, maar ze het alleen niet goed zullen snappen waarom. Zijn zus is nooit getrouwd en zijn broer is in 't buitenland getrouwd zonder zijn familie erbij. Schoonouders zijn eind de 70 (schoonmama wordt 80 over 2 weken) en dus niet altijd meer "mee".
Echt vervoer is (nog) niet geregeld. Wij wonen zelf net buiten 't stad, dus veel kans dat we of te voet naar 't stadhuis gaan, of dat iemand van mijn familie ons komt oppikken - als we van daaruit vertrekken of vriend mij hier komt oppikken. En tussen stadhuis en feestzaal zal 't ook mijn familie zijn die diegenen zonder auto (mijn getuige, wijzelf, mijn schoonouders, partner's getuige en haar gezin, ...) meeneemt. Familie genoeg langs mijn kant die nog plaats heeft en anders met halflege auto's rijdt. Voor terug te komen na 't feest regelen we taxi's voor iedereen die "ver moet". Vooral dan voor onszelf en voor mijn schoonfamilie. Want mijn getuigen en mijn ouders zijn dus al vlak bij huis.
Mijn verloofde rijdt overigens met plezier 45 minuten heen en 45 minuten (2 x 30 kilometer) terug die dag. Alleen zie ik dat dus niet zitten, omdat we zo vroeg al op 't stadhuis moeten zijn. En wil ik hem ook een beetje een gezellige dag schenken, waar hij niet van 's ochtends vroeg al moet rushen.
Als 't van hem afhangt, rijdt hij zelfs zelf naar de feestzaal nadien, alleen terugkomen ziet hij iets minder zitten ;).
|
|
Melissa
27-6-2014
|
3-11-2013 19:07:39
Wij gaan ook apart slapen, mijn vriend bij zijn ouders en ik bij mijn ouders. Ik zou ook niet alleen willen slapen die avond. Dan zou ik opteren om je getuigen en je mama bij jou thuis te laten slapen. dan kunnen ze je helpen klaarmaken en moeten ze de ochtend van de bruiloft ook niet zo ver rijden. Ze moeten hier natuurlijk wel voor openstaan he.
|
|
Dorothy
15-3-2014
|
3-11-2013 19:51:29
Bij ons is het zo : Ik blijf thuis met de 2 kleine dochtertjes, mama komt bij ons slapen (en ineens wat helpen) (papa is gestorven) M'n hubbie gaat met zoontje op hotel. Ze zien er samen echt naar uit om eens een papa-zoon avondje te hebben. 's morgens passeren ze eerst de bloemist en dan komen ze naar ons thuis. Ferm gemakkelijk, dan ben ik zeker dat ik niets vergeet (heb al nachtmerries dat ik van alles vergeet), kapper, make up... iedereen komt aan huis.
|
|
Lieve
|
3-11-2013 20:02:29
Ik vind dat wanneer je al heel lang samen woont, het toch niet echt meer nodig is om apart te slapen.
Het is dan ook zo lang geleden dat je nog in je eigen bed geslapen hebt en je slaapt dan nog eens extra slecht; dat lijkt het me niet waard.
Ik ga dat dus niet doen en mijn vriend dus ook niet, maar wij hebben dan wel al kindjes; misschien dat we die ergens gaan laten slapen; zijn wij lekker alleen.
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
4-11-2013 7:55:20
Mijn ouders wonen op 75 km van waar ik woon. De vriend zijn ouders idem. Toch wil hij persé die avond thuis gaan slapen. Mijn mama komt de laatste nacht bij mij overnachten zodat ze mij en de 3 kindjes 's morgens kan helpen klaarmaken. Ok, we moeten rekening houden met een extra verplaatsing van een uur voor het ventje maar desalniettemin vind ik het wel leuk :-) Ik bij mijn ouders gaan logeren vind ik ook geen optie om dezelfde reden die jij aanhaalt, ga ik geen dingen vergeten ;-)
Ik zou het gewoon eens voorstellen aan je mama en zus, zodat je je dag rustig en volkomen op je gemak kan beginnen :-)
|
|
sandrine
14-3-2014
|
4-11-2013 16:41:35
kunnen je ouders niet bij u logeren?zo ben je nie alleen en toch nog dicht bij stadhuis :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|