Terug naar overzicht
Misschien helpt het om het allemaal eens op te schrijven, in een brief voor je papa. Dat is soms makkelijker dan er meteen over praten.
Ja vind ik een hield idee...alles opschrijven Of eens samen, met jullie vieren, rond rafel gaan zitten. Gooi het eruit, het lucht op. Wat heb je te verliezen? Weinig he, maar je wint misschien wel iets, mss komt je vader tot get. besef dat hij door zijn gedrag zijn dochter verliest. Je hebt een bijna-man die achter je staat, je kan het wel. Je niet laten intimideren hoor, je doet niets verkeerd integendeel je doet zaken speciaal voor hem. Als je vader dat niet wil inzien, wil je hem dan wel op je trouw? Succes hoor met wat je ook gaat doen!!! En vergeet niet...je hartje luchten hier op deze Site kan deugd doen!
ach meid,onze beide ouders komen niet,willen ze niet komen,da ze maar ginder blijven dan,ze vinden hun honden belangrijker dan hun eerste zoon die gaat trouwen en mijn ouders zien me niet staan,ik ben net thuis van een nierbekkeninfectie heb 3 dagen in ziekenhuis gelegen,ze zijn niet eens gekomen,maar hun kleinzoon heeft een luchtweginfectie en lag ook in ziekehuis kon dan nie snel genoeg gaan.ik trouw me mijn ventje,degenen die uitgenodigd zijn zijn welkom,willen ze nie komen,pak u gat zeg ik dan en blijf dan daar.ik word er alvast niet minder gelukkig van.
Je vader blijkt gefrusteerd om welbepaalde reden(en) en moeilijk mee te communiceren.Je moeder kan hem blijkbaar ook niet van gedachte te kunnen veranderen.Hij heeft je reeds gezegd niet te zullen komen.Dan wordt het wel heel moeilijk om met hem nog eens te praten (lees smeken), het ideale moment voor hem om nog eens zijn frustaties uit te roepen.Volgens mij is het niet aan jou of jouw verantwoordelijkheid om deze situatie verder op te lossen.Hem vriendelijk uitnodigen, meer kun je niet doen of is echt niet nodig.De keuze is aan hem uiteindelijk.
Iedereen al bedankt voor de reactiesAan een brief schrijven had ik ook al gedacht maar gevoelens zijn voor hem niet belangrijk.Uitpraten durf ik gewoon niet.En zijn frustraties zijn er waarschijnlijk allemaal door mij en mijn vriend.Het lastigste aan deze hele situatie is dat ik nog thuis woon en mijn mama alleen mij heeft en ik haar niet kan achterlaten omdat wij echt 2 handen op 1 buik zijn.
Als hij niet komt, dan mist hij de trouw van zijn dochter en een leuk feestje.Pech voor hem. Al hoop ik dat je mama zich dan niet laat tegenhouden om wel te komen.Ik zou dus genieten van wie wel naar je trouw wil komen. En daar een feestje mee bouwen!En je papa zal - eventueel via je mama - achteraf op de foto's wel zien hoe stom hij is geweest.
mijn ouders zijn geweest,al was ervoor ook zoiets van mijn toekomstige niet aanvaarden,opstook van de twee oudste zussen en hun kinderen...MAAAAR IK GAF NIET OP...mijn jongste zus staat aan mijn kant,en haar kinderen...EN ZIJ GAF OOK NIET TOE....dus we hebben de twee oudsten en co niet uitgenodigd en GEFEEST!!!! Mijn ouders zijn gekomen,en zagen ons geluk,werden er zelf gelukkig van............maar mijn ouders hebben gekozen denk,ze wisten als we nie gaan zijn we ons klein dochters en ons kleinkinderen kwijt.....het ergste is ik heb vernomen,dat e oudste nu niet meer opdagen...
Een brief schrijven is een heel goed idee, onderschat de kracht van het geschreven woord niet. In een persoonlijk gesprek kan u vader tegenpruttelen en kan er een ruzie onstaan die alles nog eens erger maakt en durf je misschien niet meer zeggen wat je wil zeggen. In een brief kan je ook je emotie kwijt en heb je het voordeel dat je elk woord kan wikken en wegen. Maak het heel persoonlijk en zeg dat je hem graag ziet, dat je zijn dochter bent en dat het je heel veel plezier zal doen om hem te zien op de belangrijkste dag in je leven.Komt wel goed.....