Nu Online
Momenteel zijn er 648 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe is het met onze juni bruidjes?

6-11-2013 8:23:02
Wel de titel zegt het:
* Hoe staat het met de planning?
* Wat is al geregeld en moet nog geregeld worden?
* Eventuele moeilijkheden die jullie moeten ondervinden hebben?
Wat heb ik al geregeld:
* Trouwzaal
* DJ
* Fotograaf
* Videograaf
* Ceremoniemeester
* Vervoer
* Fotolocatie
* Enveloppendoos
* Decoratie voor de tafels ( nog niet receptie)
* Flitspaal
* Visagiste
***** trouwkleed *** :)
* Muziek voor de dienstviering
Al veel geregeld maar toch, de lijst met details is lang.
xx lynn

lynn
21-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 1287

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 10:06:27

Hetgeen bij ons reeds geregeld is:

- feestzaal
- DJ
- decoratie huis, feestzaal en kerk doorgegeven, prijzen nog te ontvangen bloemist
- ijskar kerk gereserveerd
- fotograaf
- videograaf + maken clip marryoke
- ceremoniemeester
- vervoer suite en bruid/bruidegom
- visagiste
- afspraak nagelstyliste vastgelegd
- Live muziek kerk (zangeres en pianist vastgelegd en muziek doorgegeven)
- kerkboekje gemaakt en binnen gebracht bij pastoor
- ontworpen: uitnodigingen, menkaarten, tafelkaarten, naamkaartjes, uitnodigign kids klasje en ijsbonnetjes (april aan drukker bezorgen)
- bedankingen besteld en ontvangen (flesopener) + ook bedankingskaart welke eraan toegevoegd wordt
- ringen gekozen
- bruidskapsel al verschillende probeersels gehad (schoonzus is kapster en we experimenteren regelmatig)
- fotograaf vastgelegd om week na trouw - fotoshoot aan zee en haven te doen

- gastenboek aant maken
- enveloppedoos nog te maken (wijnkist door onze kindjes te beschilderen)
- kader te maken met opschrift (Its been 7305 days since we first kissed) om op tafel bij gastenboek te plaatsen
- trouwkleed (3de afspraak november - bekijken nieuwe collectie en uiteindelijke keuze doorgeven)
- juwelen, schoenen en lingerie na trouwkleed gekozen
- kostuum bruidegom en suite (afspraak november)
- kledij bruidsmeisje (afspraak december)
- afspraak pastoor (februari)
- afspraak ceremoniemeester
- afspraak ringen eind mei - begin juni voor maat en maken (diende niet vroeger te gebeuren)
- afspraak fotograaf (april)
- Menu onderling besproken en staat voor 90% vast
- tafelschikking onderling staat voor 90% vast)
- pennen getuigen besteld (nog te ontvangen)
- vuurwerkstokjes besteld (nog te ontvangen)
- geschenken ouders + getuigen (zoektocht februari)
- fotolocatie huwelijksdag to do

Ik volg mee, zodat ik niets zou vergeten, daar ben ik zo angstig voor.

Inne
7-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 12:42:40

Waauw, wat hebben jullie al veel gedaan! Als ik dit zie, moet ik in actie schieten denk ik

Volgende zaken zijn geregeld:
- Feestzaal
- DJ
- Fotograaf
- Live muziek voor tijdens de viering
- Afspraak met Huis van de Mens voor onze viering is gemaakt
- Trouwkleed

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 12:43:48

amaai zo te zien moet ik dringend uit mijn startblokken schieten! bij ons is geregeld: jurk schoenen ringen ( net telefoon gekregen da ze binnen zijn) zaal dj ondertrouw uitnodigingen en menukaarten staan klaar op pc om te laten drukken fotograaf is mijn schoonzus kapper heb ik afspraak bij om eens te kijken wat er bij mij en mijn jurk past make up doet mijn kapper ook en de rest moet ik nog allemaal doen denk ik. maar we houden het tamelijk bescheiden en huwen enkel voor de wet. ik denk eenmaal achter de winter dat alles er heel vlug zal zijn. ik zie het volledig zitten!hihi

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 12:47:52

Het is leuk om elkaars planning te lezen.. terwijl maakt het mij ook zenuwachtig.
Maar het gaat ons wel lukken :)

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik6-11-2013 14:08:38

AMAI...
Ik ben een maart bruidje, maar ik moet precies nog vrij veel regelen !!
@Lentl, mag ik nieuwschierig zijn en vragen waarvoor die uitnodigingen voor de kids dienen ? nodigen jullie al de kindjes van de klas uit ? Ik weet niet goed wat ermee te doen...

.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 15:18:04

Dorothy

Wij nodigen de kindjes van de klas uit van ons zoontje en dochterke, voor de kerk.
Voor hen zal het leuk zijn dat er kindjes in de kerk zullen zijn, de pastoor betrekt de kindjes in het hele gebeuren. Op het einde van de kerkelijke viering zal er aan de kerk een ijskar staan, als de kindjes bij ons komen, krijgen ze een ijsbonnetje. Op die manier willen we vermijden dat toevallige voorbijgangers gratis ijsjes eten ;-)

Maart is misschien te koud voor ijsjes, maar anders warme wafels, pannenkoeken of hotdog, dat eten kindjes toch ook graag

Als je wil stuur ik je voorbeeld eens door, geef je me je mailadres maar door.

Severien
18-7-2014
 Meld misbruik6-11-2013 15:26:04

Amai amai, als ik dat zo zie, moet ik dringend in actie schieten :-)

Hier een juli bruidje en dit is al geregeld:
- ceremoniemeester
- feestzaal
- pastoor / kerk
- gemeentehuis
- fotograaf
- videograaf
- trouwkleed (bijna geregeld :-))

Ik vermoed dat het eerste wat ik nu moet doen, is vooral op zoek gaan naar zangers voor in de kerk (zoooo moeilijk!), vervoer en dan eens beginnen kijken voor uitnodigingen / misboekje?
Ik vermoed dat zaken zoals de ringen, het kapsel en make-up nog wat kunnen wachten tot volgend jaar ... net zoals menu opstellen (dat mogen we van de zaal zelfs nu nog niet doen), en zoals het bekijken van kledij voor mijn verloofde en suite?

Ik heb het gevoel dat ik veel aan het vergeten ben :-)

anke
24-5-2014
 Meld misbruik6-11-2013 16:05:15

Wij trouwen mei en hier is al geregeld:
-Feestzaal en DJ (moeten zelf niet voor decoratie zorgen)
-Fotograaf
-Kerk
-Gemeentehuis
-Vervoer (mensen die we kennen, ook een bedanking voor hen is al gekocht)
-Trouwkleed
-Trouwringen
- Live muziek tijdens viering
- Juwelen
-Huwelijksreis is geboekt
-Save the date kaartjes verstuurd
-Lingerie en schoenen
-Visagiste
-Kapper
-Gastenboek
-Ringkussen
-Bloemenmandjes
-Bolderkar omdat het jongste bruidskindje tegen dan nog maar 14 maanden oud is.

Iedereen zegt altijd dat een trouw veel regelen is, ofwel vergeet ik enorm veel ofwel vind ik dit best wel meevallen. Zijn natuurlijk al verloofd sinds september 2012, dus al lang ermee bezig.

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 16:25:23

Amai, als ik dit allemaal lees moeten wij ook nog veel doen...

In orde:
* zaal
* DJ
* stadhuis
* kerk + pastoor
* fotograaf
* vervoer
* trouwjurk is besteld

Mee bezig:
* misboekje + muziek voor in de kerk
* uitnodigingen (maakt een vriendin)

Moet nog gebeuren:
* kostuum
* schoenen, lingerie, accessoires voor bij de jurk
* ringen
* fotolocatie zoeken
* boeket maken (wil ik zelf doen)
* allerhande decoratie + enveloppendoos en gastenboek
* visagie en kapper

Videograaf en ceremoniemeester nemen we niet...
Nog helemaal geen stress, er moet wel nog veel gebeuren maar ik heb 't gevoel dat we voor 'de rest' nog veel tijd hebben!

tania
31-5-2014
 Meld misbruik6-11-2013 16:32:12

Amai jullie zijn allemaal super bezig ség !!! Ik had eens een vraag vele van jullie hebben live muziek tijdens de vieringen maar wat hebben jullie dan juist en waar hebben jullie dat gevonden ? Groetjes !!

heidi
7-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 17:02:42

Tania,

mijn zus en schoonzus zijn beide muzikaal aangelegd , dus zij doen iets op de plechtigheid!
Als je aan een bandje of zo denkt zou ik zeker en vast hier een aparte vraag rond stellen, vaak krijg je hele goede reacties !

Amai als ik dat zo lees, ik heb precies nog niet veel gedaan, achja, komt wel goed :D

In orde:
- trouwkleed
- zaal
- ceremoniewagen
- fotograaf
- video (doet mijn broer)
- "ceremoniemeester" (doet mijn broer, hij zorgt er mee voor dat alles in goede banen wordt geleidt, dat de mensen op tijd naar hun plaats gaan etc)
- uitnodigingen (verschillende proefdrukken gekregen, nu enkel nog kiezen)
- visagiste

To do:
-dj (momenteel nog 1 aan het zoeken)
- bedankingen
- ringen
- kleedjes bruidsmeisjes
- kapper
- burgelijke trouw kan ik pas 6maand op voorhand vastleggen hier in Deurne
- plechtigheid: afspraak Huis van de Mens
- openingsdans ineen steken
- menu: kan ik pas een maand op voorhand bespreken met de kok van onze zaal (Park West in Berchem), zij zorgen ook voor de versiering van de zaal, menukaarten etc

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik6-11-2013 17:40:05

Geweldig lentl, als je dat even zou willen : graag !
dorothy.devel@telenet.be
wafels is mss nog een idee, hot dogs, dan moet ik voor onze kids al een hoop bavetten voorzien, ik zie het al voor mij...Bedankt hé !

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 18:13:46

We zijn allemaal goed bezig denk ik :)

Wij nemen live piano en viool voor onze viering.
We hebben bewust gekozen om zonder zangeres te werken...
ps: Wij hebben ook al ons ringkussentje, mijn schoonmama heeft het gekantklost :)
En we hebben vandaag onze huwelijksreis vastgelegd!

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 18:19:38

Amai jullie hebben al veel gedaan. Hier in orde Zaal Kerk Getuigen Gemeentehuis MIJN JURK HANGT IN DE KAST Juwelen Ringen Bedankjes Enveloppedoos Gastenlijst Fotograaf Bloemen gaat mijn moeder doen Ben bang dat ik vele kleine dingen ga vergeten Liefs

tinne
23-5-2014
 Meld misbruik6-11-2013 19:06:56

hier toch ook al veel in orde.
-kleed en schoenen
-kostuum en schoenen
-ringen en kussentje
-enveloppedoos
-dj
-zaal en menu
-uitnodigingen zijn gekozen moeten alleen nog besteld worden
-gastenboek
-bedankjes ook gekozen maar moeten ook nog besteld worden
-fotograaf
-vervoer
-getuigen
-ceremoniemeester (vriend van ons wil dat doen)
-bruidskindjes,kleedjes doen we na nieuwjaar,dan is de communiecollectie in de meeste winkels binnen
-gemeentehuis
-wegwerpkodakjes voor op de tafels
-versiering voor op tafel
-versiering voor buiten deels
-kapper
-paraplu's in geval van regen (witte)
-kroontjes voor in de bruidskindjes hun haar

kadotjes voor de kindjes weet ik ook al maar niet voor de ouders en de getuigen,ben daar een beetje hopeloos naar aan het zoeken maar vind niks origineel.
dus als er iemand tips heeft!

Caroline
31-5-2014
 Meld misbruik6-11-2013 20:53:42

@ Tania: Eens intypen op google " zangeres huwelijk " dan zal je al aardig opschieten.
Toffe datum
groetjes

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 21:39:42

Bij ons is al in orde:

Gemeentehuis
Feestlocatie
Vervoer
Trouwjurk (is besteld)
Ringen (zijn besteld)
Stof voor het maken van de jurkjes bruidsmeisjes reeds gekocht
Fotograaf
Videograaf
Visagiste
Save the date kaartjes verstuurd
Gastenboek

Nog te doen:
Kostuum bruidegom
Lingerie
Schoenen
juwelen
bruidsboeket (moet bruidegom voor zorgen)
Uitnodigingen uitkiezen
Bedankjes
Dassen voor de mannen van de suite
Decoratie huis en feestlocatie
Enveloppe doos (ga aan nonkel vragen om een houten huisje te maken)
Ringkussen (ga ik zelf maken zodat deze in een houten doosjes past in de vorm van een hart dat ik gekocht heb)
Kostuumpjes bruidsjongens
Patroon aankopen jurkjes bruidsmeisjes
Cadeau's voor getuigen en ouders
proefkapsel en proef make up

Lieve

Meld misbruik6-11-2013 22:10:30

Pfff, hier ligt het allemaal een beetje stil.

De meeste dingen heb ik eigenlijk al lang geregeld :

-kleed
-kerk
-wet
-ceremoniemeester
-fotograaf
-kapster/visagist
-feestzaal
-dj (hangt samen met feestzaal)
-misboekje

Grotendeels gekozen :
-uitnodiging

Nog te doen:
-bedankjes (kan wachten tot volgend jaar; zou er niet teveel geld aan willen geven; misschien gewoon koffiesnoepjes in een cellofaantje)
-getuigen vragen
-ringen (kan wachten tot volgend jaar)
-bloemen (kan wachten tot volgend jaar)
-vervoer (weet ik niet of we dit gaan doen)
-kostuum man (kan wachten tot volgend jaar)
-kleedjes bruidsmeisjes (even afwachten tot volgend jaar, want wie weet groeien ze ineens snel)
-ringkussen (vind ik detail)
-enveloppendoos
-bruidsschoenen (heb al 1 paar op het oog, dus keuze kan snel gemaakt worden; ik ga er alleszins volgend jaar voor kijken)
-lingerie (wachten tot volgend jaar)
-gastenboek (detail voor mij; hoeft niet; kan zijn dat ik een gastenboek neem van op Etsy)

Ach ja, voor veel dingen vind ik het gewoon nog veel te vroeg. Ik denk dat moest ik het nu doe, ik het volgend jaar gewoon opnieuw moet doen gewoon omdat het te vroeg is (of voelt).

-

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik6-11-2013 23:16:35

wij hebben:
- fotograaf
- zaal
- parochiezaal voor receptie + opdieners + hapjes geregeld
- kerk
- uur gereserveerd bij de gemeente
- trouwjurk
- trouwringen
- huwelijkskaars
- videograaf
- save the date kaartjes verstuurd
- huwelijksreis geboekt
- Kapper en visagiste en voor mijn nagels geregeld
- bloemiste gekozen
- bedankjes gekozen maar moeten nog bestellen
- misboekje is af behalve de liedjes
-vervoer geregeld

mee bezig:
- uitnodigingen
- enveloppendoos (wil hem zelf maken dus ben nog beetje aant zoeken)
- gastenboek al een idee

Nog te doen:
-lingerie en schoenen en juwelen
- kostuums
- decoratie
- bruidskleedjes van de kindjes
- wegwerpkodaks zoeken voor op avondfeest
- decoratie
- dingen voor de tafelindeling
- en zo nog details die ik waarschijnlijk vergeet.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik7-11-2013 22:00:39

Wij trouwen "klein". Gewoon het stadhuis en daarna een barbecue voor de directe familie + mijn tantes en nonkels.
Geen bruidskindjes, niet teveel gedoe.

Het stadhuis is - voorlopig - gereserveerd. Definitief mogen ze dat pas ergens in december.
De zaal is geboekt en voorschot betaald. Versieren doen ze daar ter plekke. En ik ga een tante vragen om daar een paar weken van te voren ook es over te brainstormen. Die doet dat graag.
Onze fotograaf heeft zichzelf aangeboden op vakantie (een vriendin van een tante).
Mijn moeder heeft aangeboden om de uitnodigingen te maken.
Save the dates zijn per mail verstuurd naar iedereen.
We weten qua huwelijksreis ongeveer waar we naartoe willen, maar boeken is iets voor in januari / februari.
Mijn zus wil persé helpen met make-up en nagels. Al draag ik dat eigenlijk nooit.

Kleding gaat "simpel" zijn, geen trouwkleed voor mij.
Vriendje moet zelf maar iets kiezen, maar ik ken hem, een kostuum is niet aan hem besteed.
Ringen is één van onze volgende grote issues dat nog in orde moet komen.
Mijn haar mag nog wat groeien, maar nog geen idee wat ik er die dag mee doe. Da's iets voor 2 weken voordien ofzo.
We moeten ook nog es beslissen of we muziek willen op onze barbecue (er komt geen avondfeest - de BBQ is 's middags).

De stress ... die houd ik voor op 't einde :).
Heb wel al bij mijn personeelsverantwoordelijke gevraagd op hoeveel dagen verlof ik recht heb vooraf ;).

Karen
14-6-2014
 Meld misbruik8-11-2013 11:49:49

Wauw er zijn er hier die al bijna klaar zijn :p
Bij ons ook al veel geregeld maar gaan na nieuwjaar terug in actie schieten hier:
Kerk eerste gesprek;
feestzaal;
DJ;
gemeente datum vastgelegd verder niets;
bloemen;
vervoer;
fotograaf;
trouwkleed;
juwelen;
flitspaal
kapper en visagiste (zijn vriendinnen);
ceremoniemeester gaat mijn schoonbroer op zich nemen hiervoor moet ik nog een draaiboek maken;
fotolocatie
en dat is het ongeveer.
Volgende maand gaan we kijken voor ringen en een huwelijksreis, de uitnodigingen ontwerpen en een paar DIY's doen ;-).
Groetjes
K

Hanne
5-7-2014
 Meld misbruik11-11-2013 21:10:16

Lentl: hoe oud zijn je kindjes en hoe betrekken jullie ze tijdens de viering?Ik heb zelf 2 kindjes de oudste zal tegen dan bijna 4jaar zijn en de jongsten 2,5j
grts hanne

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik11-11-2013 21:51:26

Hanne,
Wij hebben twee kindjes, eentje van zes jaar (1ste leerjaar) en eentje van 4 jaar.
Beide hebben een lederen ringendoosje waar een ring zal inzitten, ons zoontje zal een tekstje in de kerk voorlezen. onze pastoor is heel kindvriendelijk en betrekt alle kinderen gedurende de hele viering, met vraagstelling en handelingen.
In de kerk zullen we kleine stoeltjes naast ons voorzien, we nemen ook bij alles een speelkoffer mee, als ons dochtertje zich verveeld kunnen we haar entertainen.

De kindjes van de klas krijgen een uitnodiging van onze kindjes, met tekst, mama en papa trouwen. Na de kerkelijke viering is er een ijskar aan de kerk voorzien.

We hebben wel een nanny gedurende de hele dag voorzien, kennis die al is komen babysitten, heel kindvriendelijke. Op die manier kunnen ook de ouders genieten en moeten wij niet heel de tijd ogen op onze rug hebben, om onze schatten in het oog te houden.

Jij nog tips?

Hanne
5-7-2014
 Meld misbruik11-11-2013 22:50:03

die stoeltjes naast je vind ik super, wij voorzien een speelhoekje in de kerk, er zitten nog veel kleine kindjes in de familie en vriendenkring.
ook in de feestzaal zullen ze een speelhoekje hebben met een Nanny die heel de dag bij hen is. De feestzaal voorziet een springkasteel als het mooi weer is. na de receptie gaan de kindjes met de Nanny naar huis en kunnen wij rustig genieten van elkaar en het feest.
Ik zou graag nog de receptie afsluiten met een "openingsdans" samen met de kindjes, maar dit is nog niet zeker m'n oudste zoontje heeft een beetje planken koorts ;-)
grts en succes met de verdere voorbereidingen!

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik11-11-2013 23:07:11

Hanne,
Wij gaan ook trachten om nog een dans met onze kindjes te doen.
Alles zal afhangen hoe moe ze zullen zijn, onze nanny zal ook met de kindjes naar huis gaan.
In de feestzaal hebben wij ook een feesttafel voorzien, wat snoepjes en speelgoed. Wij zullen ook na de wet, de kerk, fotograaf, de kindjes een cadeautje afgeven, zo hebben ze een nieuwe 'uitdaging/entertaining'.

Veel succes met de voorbereidingen

Liesbet
31-5-2014
 Meld misbruik28-11-2013 23:08:02

wij hebben:
-fotograaf
-dj
-ringen (morgen, hoewel juwelier vond dat dit ook in februari nog kon)
-gemeente
-kerk: 1ste afspraak pas in januari (diaken vond het niet nodig vroeger...)
-feestzaal (natuurlijk!)
-trouwkleed!
-gastenboek
-stukjes van ons tafelthema, moet nog wat aan geknutseld worden.
-concept bedankjes (maar ook nog te vroeg om dit af te werken)
-al 1001 ideeën voor al de rest: heel binnenkort visagiste zoeken, trouwkostuum voor de verloofde en eens aan een bloemist beginnen denken.

Geen speciaal vervoer of ceremoniemeester.

Het enige waar ik mij zorgen over zal maken zijn het misboekje en de uitnodigingen.
De rest zal wel vlot afgehandeld worden in 2014.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik29-11-2013 19:07:34

Aahhh!!! Gisteren op mijn werk telefoon.
Stad Mechelen en dan meerbepaald het stadhuis.
Kennelijk had mijn vriend mijn gsm-nummer doorgegeven aan hen.

We mogen vanaf morgen onze trouw officieel komen regelen :)!

De reservatie stond al, maar wettelijk kan dat pas een half jaar voor 't gebeuren.

Nu nog snel overal kopies zien te verzamelen van de identiteitskaarten van onze getuigen - vereiste voor 't stadhuis - zodat we maandag of dinsdag kunnen langsgaan :).
(Twee van de drie getuigen wonen overigens 40 km van hier en 2 van de 3 werken dit weekend, dus dat wordt nog fun om iedereen te pakken te krijgen en mee te slepen tot aan een kopieerapparaat dit weekend.)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...