Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

maart bruidjes,waar zijn jullie??

7-11-2013 22:53:16
hoi,zoals de titel het zegt,waar zijn die maart bruidjes,want volgens mij zijn het er niet zo veel,nie??
vraag me af wat jullie al geregeld hebben,wat nog op die ellenlange lijst te doen staat.of jullie genoeg op schema liggen of toch het vermoeden hebben dat jullie wa achter zitten.
waarom in maart??lente of nog net winter??
hier een 14 maart bruid,normaal 14 februari bruid,maar omdat het zo duur is doen we het een maand later,droomde altijd van een winterhuwelijk,maar met een schijnende winterzon en koude lichte wind :)
van zolang dat het maar niet regent of nat is aan de grond :p

liefs sandrine xx

sandrine
14-3-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 730

Marie
25-1-2014
 Meld misbruik8-11-2013 9:13:29

Was het dan zoveel duurder op 14 februari? Is het echt duurder omdat het dan valentijn is?

Wij trouwen in januari, komt ineens snel dicht bij. Wij zitten redelijk goed op schema, maar doen ook niet te veel fantasietjes. Onze zaal zorgt eigenlijk voor het volledige feest (ook de bloemen enzo) en voor de rest doen we niet echt veel special. Dus dan valt er minder te regelen natuurlijk. Onze uitnodigingen zijn gisteren toegekomen. In het weekend gaan we langs bij de ouders en grootouders om ze persoonlijk uit te nodigen en verder ga ik dit weekend veel adressen schrijven zodat ze begin volgende week op de post kunnen. Dan gaat er een groot pak van mijn schouders vallen denk ik, want met nog 77 dagen te gaan, wordt het hoog tijd onze gasten uit te nodigen :-)

Verder moeten wij vooral de mis nog in elkaar steken. Daar moeten we nog eens goed over nadenken. Ik vind dat wel moeilijk, want weet niet zo goed waar te beginnen. We hebben van de pastoor wel een sort "werkboek" gekregen om de mis samen te stellen met veel voorbeeldjes in dus dat zal wel een hulp zijn :-)

Verder zijn de meeste zaken wel geregeld denk ik (hoop ik)! Komt toch meer bij te kijken als je denkt hé :-)

Hoe ver staan jullie?

Sanne
22-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 9:25:23

Hey Sandrine,

Hier ook nog een maart bruidje ! We hebben gekozen voor 22 Maart omdat net het begin van de lente is maar met nog een (hopelijk) mooie winterzon en met wat geluk eventueel wat sneeuw.
Maar zolang het niet de hele dag regent is het al goed voor ons :-)
De planning ziet er hier redelijk goed uit denk ik, we geven geen 'groot' feest en trouwen niet voor de kerk.
Volgende dingen zijn al in orde:
- datum + uur vastgelegd bij de gemeente
- feestzaal
- kleed
- kostuum
- ringen
- uitnodigingen zijn in de maak
- bij de notaris langs geweest
- fotograaf
- afspraak kapper + visagiste

verder zijn er nog wat kleine dingen te regelen zoals een binnen fotolocatie (voor als het dan toch onophoudelijk regent die dag), bruidsboeket, lingerie,...
Als ik nog dingen vergeten ben, laat het dan maar weten !

Hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen ?

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik8-11-2013 10:12:21

Hey Sandrine,

hier een 22-02 bruidje. Bij ons was ook alles veel duurder op 14-02. 22-02 is voor ons een symbolische datum aangezien we dan exact vier jaar samen zullen zijn. Leek me wel mooi op onze trouwdag en start van de relatie samen te laten vallen. Ik heb ook een grote voorkeur voor winterhuwelijken. Mijn mama trouwde ook met mijn stiefpapa in november en dat was zalig!

Wat hebben we al klaar:
- Benodigdheden+decoratie bedankjes (snoepbuffet)
- Uitnodigingen (bevestigen moeten voor december binnen zijn)
- Trouwjurk
- Lingerie
- Juwelen
- Haaraccessoires
- Schoenen
- Zijden bloemen voor bruidsboeket
- Ringen (worden afgeleverd in december) + ringkussen
- Huwelijksreis
- Menu bij de zaal is vastgelegd
- DJ
- Dienst gemeentehuis
- Ceremonievervoer
- Vrijzinnige ceremonie (de rest laat ik over aan de wedding planner; ons deel is gedaan)
- Feestreglement
- Enveloppendoos
- Giftbags voor mama van de bruid, bridesmaid en maid of honour
- Afspraak bij nagelstyliste is vastgelegd
- Verlofregeling doorgegeven aan werkgevers
- Afhuren B&B voor suite
- Fotograven
- Videograven

Nog te doen:
- Kostuums heren (30 nov)
- Gastenboek (project van de man en is voorzien voor nov)
- Schoenen voor de man (dec)
- Kleding bruidskindje (dec: al wel gekozen)
- Proefmake-up (dit weekend)
- Proefkapsel (november/december)
- Aankleding huis (zorgen de ouders voor)
- Ballonnenzuilen bestellen
- Lunch voor de suite (zorgen de ouders voor)
- Cadeau's getuigen/ouders
- Geloften schrijven
- Speeches schrijven
- Huwelijksdossier ondertekenen (datum wordt doorgegeven door gemeente)
- Cadeautje verloofde uitzoeken (waarschijnlijk boekje met 100 redenen waarom ik van jou hou)
- In orde brengen voorhuwelijkssparen + opvragen premie vakbond (kan pas na ondertekening huwelijksdossier)

Menu's+bloemen+verdere aankleding zaal brengt de zaal volledig in orde voor ons op basis van de stijl die we gekozen hebben voor de uitnodiging. Zo wordt dezelfde stijl door gans de dag doorgetrokken.

En dan zijn er nog wel kleine dingen die ik vergeet maar ook gewoon tussendoor gedaan geraken :p!

Ziet er goed uit wat mij betreft :D

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 10:47:49

ja awel 14/02 is nogal duur hier ook symbolisch bedoeld omdat mijn overleden grootvader waar ik goed mee overeen kwam jarig is die dag.het bruidsboeket zou me 3x zoveel gekost hebben moesten we op 14/02 trouwen ik had anders gedacht voor 24/02 omdat dit dan de start van onze relatie is en dan op de kop 3 jaar samen zijn,maar mijn oudste stiefzoon is jarig die dag :p en met da we geen kinderen meenemen naar ons huwelijk is het dan wel jammer om zijn verjaardag niet te vieren.dus daarom 14/03.
wat wij hier al hebben is :
trouwkleed + bolero
kostuum
bruidsschoenen
haaraccesoires,halsketting & make-up
lingerie
reservatie datum bij stadhuis (we trouwen enkel voor de wet)
afspraak voor de ringen (december)
afspraak voor proefkapsel (februari)
afspraak voor mijn wenkbrauwen te verfraaien (maart)
uitnodigingen zijn al ontworpen,moet ze enkel nog posten(we zijn maat met 6 man)
wat we nog moeten doen :
reservatie restaurant
opvang voor de kids
huwelijksdecoratie (januari-solden)
datum vastleggen
bruidstaart en bruidsboeket + polscorsage bestellen
kleine details zoals de auto decoreren
en de grote dag uiteraard :)

lien
15-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 10:50:03

Wij trouwen op 15 maart. We wouden eerst liever 3 maart want dan zijn we 10 jaar samen maar dat is een maandag en mijn ouders en broer zijn dan op vakantie. Dus iets later dan maar. Wat oké is: zaal, afspraak bij notaris, ik moet enkel nog mijn juwelen en mijn vriend is volledig oké, ringen afhalen als ze klaar zijn, fotograaf nog vragen ( de nonkel van mijn vriend dus we weten wel dat hij het zal doen maar we moeten het wel nog vragen) getuigen zijn in orde, kapper weet wat ze moet doen, menu staat vast en de wijn en champagne staan al thuis, gastenboek is in orde en mijn geloften zijn geschreven. Wat ik nog moet doen is: ringkussentjes maken voor de 2 ringdragers, en voor hen moeten de kleertjes ook nog gekocht worden maar dat is pas voor jan of feb, foto's voor de enveloppedoos, uitnodigingen verder afmaken ( nog foto's en papier nodig en dan kan ik beginne knutselen), versiering voor de zaal moet ik nog grotendeels maken en kopen, dj nog zoeken, bij de bloemist ben ik al langs geweest maar moet in jan terug met kleuren, de viering nog verder in elkaar steken met huis van de mens, bedankjes voor ouders en getuigen en de bedankjes voor de gasten gaat een foto zijn achteraf, op het gemeentehuis het uur nog vastleggen en dan nog bij de visagiste en voor mijn nagels gaan. Nog veel werk dus en niet veel tijd meer! Wat gaat het snel. En tussendoor zijn we nog aan het verbouwen zodat we voor de trouw eindelijk kunnen gaan samenwonen. Ik heb geen seconde meer rust. Maar het is allemaal voor het goede doel :D

Marie
25-1-2014
 Meld misbruik8-11-2013 10:56:53

Amai Lien, al 10 jaar samen en nog niet samenwonen. Dat zie je ook niet vaak, bewust gewacht of eerder door samenloop van omstandigheden?

Sandrine, ik verschiet ervan dat 14/2 zoveel duurder is. Daar profiteren ze toch een beetje van vind ik. Bloemen kan ik nu nog snappen omdat een bloemist op die dag wel veel werk heeft denk ik.

Wij hebben gekozen voor 20 januari, dat is voor ons ook de dag waarop we een koppel zijn geworden. Omdat het een maandag is, trouwen we dan enkel voor de wet en gaan we daarna iets eten met de ouders/broers en zussen en getuigen. En dan doen we 25/01 (de zaterdag erop) het feest. Ik had eerst nooit gedacht om in de winter te trouwen, ben een echt zomermens :-) maar ik wou ook graag trouwen op onze verjaardag en ja aangezien dat in de winter was... En op zich heb je op geen enkel moment van het jaar garantie op stralend weer. Droog is inderdaad het belangrijkste...

lien
15-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 11:08:44

Ik was maar 14 jaar dus dan duurt het meestal wel wat langer voor je gaat samenwonen :D En nu zijn we al 4 jaar aan het verbouwen. En daarvoor studeerde ik nog en was het financieel nog niet mogelijk om samen te gaan wonen. Nu kijk ik nog extra uit naar de trouw omdat ik weet dat we dan ook al gaan samenwonen.

Marie
25-1-2014
 Meld misbruik8-11-2013 11:22:13

Ah zo, ja op je 14j kan je inderdaad moeilijk gaan samenwonen natuurlijk :-)

Amai zal wel extra speciaal zijn dan, geniet ervan!

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 11:53:48

tis wreed hoe mensen daarvan kunnen profiteren op valentijn.ach nie aan te doen helaas,ik ben ook een zomermens,maar de winter vind ik nog romatischer ale vind ik persoonlijk hee :p
ventje zijn schoenen en das moeten we nog doen,en mijn geloftes zijn ook al netjes geschreven en verstopt :) hier en daar handgemaakte decoratie gemaakt.
voor de rest is ons feest niet echt groots,mits da onze beide ouders niet komen en we geen contact hebben met onze familie's,enkel mijn grootmoeder maar zij woont in de walen,wat ver hee voor een 83 jarige vrouw :(
hier is het nu al wat kalmer maar volgende maand mogen we er weer serieus invliegen,haha ga ik dan weer staan flippen om alles die maand in orde te krijgen :)
nog zo van die mensen onder jullie ;)
10 jaar samen,en da al van je 14de,hoor je inderdaad nie veel :)

lien
15-3-2014
 Meld misbruik8-11-2013 12:17:14

Van de eerst keer heeft cupido raak geschoten ;D je hoort het inderdaad ni veel. Maar als het van in het begin goed zit waarom dan nog ergens anders het geluk gaan zoeken?

Marie
25-1-2014
 Meld misbruik8-11-2013 12:25:06

Groot gelijk!

Bij ons heeft het even geduurd vooraleer we elkaar tegen kwamen, maar eens dat het zo ver was, wisten we ook meteen dat het goed zat :-)

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik8-11-2013 14:05:36

Mijn zusje en mijn vriend kennen elkander al sinds ze nog in de lagere school zaten. Hij kwam regelmatig bij ons spelen en hij zat in dezelfde vriendengroep als mijn zus, ook toen ze uitgingen. Hij heeft nooit mijn interesse gekregen. Ik ben dan van mijn zestien tot mijn +/- 22 samengeweest met een andere jongen en mijn huidige vriend had ook wat vriendinnetjes. En ineens sloeg de vonk over tussen ons. Hij had een vaste vriendin en ik was lustig aan het genieten van het vrijgezellen leven. Maar er was geen ontkomen aan, gelijk nen blok gevallen en zo voelt dat nog elke dag aan ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...