Nu Online
Momenteel zijn er 654 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misschien op zoek naar een andere getuige...

9-11-2013 19:53:48
Tot nu toe is alles in de voorbereiding succesvol verlopen, totdat ik vandaag te horen kreeg dat mijn getuige vader zal worden ongeveer 1 week voor onze trouw. Zit er echt wel mee want zou het erg jammer vinden dat ze niet op onze trouw kunnen aanwezig zijn. Of dat ze van onze trouw niet zullen kunnen genieten. Ik ben natuurlijk wel blij dat ik tante wordt! Alleen is het moment niet ideaal.
Nog bruidjes in die situatie?

Greet
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1253

Sanne
10-5-2014
 Meld misbruik9-11-2013 20:19:38

Hier een van mijn beste vriendinnen die uitgerekend is voor 4 mei terwijl wij 10 mei trouwen, vind het heel leuk voor hun, maar zou het super erg vinden moesten ze er niet bij kunnen zijn....

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik9-11-2013 21:38:58

Mijn nichtje die live ging zingen in de kerk is me komen zeggen dat ze zwanger is en uitgerekend voor een week voor ons huwelijk. Ben heel blij voor haar en het zal dus een huwelijksmis zijn zonder de live muziek...

fenna
18-10-2014
 Meld misbruik9-11-2013 22:10:09

Mijn 2 getuigen hebben verteld dat ze geen getuige meer willen zijn. Om de reden dat ik geen vrijgezellenavond wil.. Belachelijk, of ben ik echt de enige die dit vind.

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik9-11-2013 22:25:14

Oh Fenna, dat is inderdaad een belachelijke reden! Erg voor je maar misschien dan maar beter zo dat ze geen getuigen zijn?

Evi
5-4-2014
 Meld misbruik10-11-2013 11:16:59

Hey,

Een vriendin van mij heeft dan gekozen voor 2 getuigen. De ene was zwanger en uitgerekend net voor de trouw, ze was inderdaad de dag ervoor bevallen en kon geen getuige meer zijn dus heeft de andere die ze gekozen had getekend.

Bij mij is nu ook een vriendin zwanger, uitgerekend OP de dag van onze trouw :-) We zullen dus zien ...

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik10-11-2013 12:52:58

Mijn getuigen had me verteld dat ze ook nog voor een kindje gingen gaan, maar dat ze wel bewust gingen wachten tot er genoeg spatie is tussen onze trouwdag en hun bevallingsdatum. Lief hé...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik10-11-2013 13:13:25

OMG Fenna dat is echt wel een belachelijke reden van hun!! Zo leer je de mensen kennen zeker??

Dorothy dat is idd wel heel lief ;-)

Greet, misschien is het inderdaad een idee om een tweede getuigen te vragen, zo heb je toch nog een reserve.

fenna
18-10-2014
 Meld misbruik10-11-2013 13:35:50

Inderdaad, denk ik ook.. Nu ja, heb hen sindsdien (nu zo'n 3 maand geleden) ook niet meer gehoord. En no way dat ik zelf eens ga sms'en want ze hebben toch wel op mijn hart getrapt daarmee. Maar blijkbaar kan het hen niet veel schelen.
Zonder getuigen dan maar (is blijkbaar niet verplicht).

krista
9-8-2013
 Meld misbruik10-11-2013 17:29:14

@ Fenna,
laat het niet aan je hartje komen.
Denk er ns rustig over na...
Je hebt nog tijd genoeg om getuigen te vragen.
Een getuige neemt toch een extra plaatske in in jou hartje.
Ik heb mijn 2 beste vriendinnen als getuigen gehad.
Op voorhand heel veel aan hun gehad zoals de dag van de trouw.
Waren 4 extra handen ;-).
En nu 93 dagen na de trouw heb ik nog steeds super veel steun aan hun (mijn ouders kampen met heel wat gezondheidsproblemen en ik ben enig kind...).
Dus ik vind getuigen toch iets meer dan een handtekening op het stadhuis of in de kerk ;-).

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik10-11-2013 19:51:20

@fenna, groot gelijk !! Ik zou zelf ook niet reageren. Het is echt een hele domme reden om geen getuigen te willen zijn. Kan je niemand anders nemen ? Het kan best ook iemand van de familie zijn hé.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik13-11-2013 12:58:55

@ Greet: Kinderen worden eerder te vroeg dan te laat geboren, dus misschien kunnen ze er toch nog (even) bij zijn.
Een collega van mijn vrouw was ook kort voor onze trouw uitgerekend. Zij had verwacht dat haar 2e kindje, net als haar 1e, te vroeg geboren zou worden en dat ze dus zou kunnen komen. Maar uiteindelijk is ze pas enkele dagen voor onze trouw bevallen en is ze dus niet gekomen. Maar dat was geen getuige, dus dan is de situatie natuurlijk anders.

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik13-11-2013 15:46:05

Bedankt voor de reactie's. Ik zal met de getuige op de uitgerekende dag een stevig wandelingske moeten maken,...
Groetjes

Karen
7-6-2014
 Meld misbruik15-11-2013 11:49:00

Ik heb vorig weekend vernomen, dat mijn zus voor midden juni uitgerekend is en wij trouwen begin juni.... Eerste kindjes komen naar het schijnt dikwijls te vroeg... natuurlijk ben ik blij voor haar en haar man, maar ik vind het ook heel spijtig: als het kindje er nog niet is, zal ze in ieder geval niet echt meer beweeglijk zijn op ons huwelijk...En wat als het kind de dag zelf of de dag voor de trouw komt?
Ik ben blij, dat ik niet de enige ben, die zich stiekem zo voelt en zich zorgen maakt. Want dit in de familie uitspreken is absoluut not done.

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik15-11-2013 12:58:37

Hey Karen,

Inderdaad, bij de familie kan ik ook niet met mijn ongerustheid terecht. Waar zo'n forum toch allemaal goed voor is hé.

Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik20-11-2013 15:57:46

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...