TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
6-6-2014
|
11-11-2013 18:25:28
Dit is de eerste keer dat ik zo iets hoor... het zou kunnen dat het traditie is, geen idee.. Maar als jij die er niet bij wil hebben dan moet je dat duidelijk maken. Het is allemaal leuk en aardig dat je papa een groot deel sponsort maar het is en blijft nog wel altijd jullie dag!
|
|
inneke
21-6-2014
|
11-11-2013 18:31:23
Ik ben het eens met Nathalie....
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
11-11-2013 19:08:20
Ik ga ook akkoord met de 2 dames hierboven ;-) Ik heb er alleszins nog nooit over gehoord. Zou het zowiezo een rare traditie vinden.
|
|
Greet
24-5-2014
|
11-11-2013 19:10:09
Bij ons zijn de ouders van mijn schoonbroers en schoonzus uitgenodigd. Groetjes.
|
|
sandrine
14-3-2014
|
11-11-2013 19:37:54
je nodigt uit wie je wil of da nu enige traditie is of niet,of gesponsort word of niet,het is jullie dag,jullie kiezen wie er welkom is en wie niet. het is niet de bedoeling om mensen uit te nodigen als je niet overeenkomt met hen,toch??de sfeer zou helemaal verkakt zijn.ale mijn mening toch :)
|
|
Delphine
14-9-2013
|
11-11-2013 20:04:16
Bij ons waren die niet gevraagd, ik heb die mensen ook nog maar 2 keer gezien of zo, dus zou dat ook echt raar gevonden hebben (en zij zelf ook, denk ik). En ik heb er ook nog nooit van gehoord dat dat 'traditie' zou zijn, hoor, mijn ouders zijn nochtans behoorlijk 'traditionele' mensen anders!
|
|
Margot
4-10-2014
|
11-11-2013 22:52:42
Bij ons worden de schoonouders van schoonbroer (en wie weet later ook schoonzus) wel gevraagd. Nochtans bekostigen wij onze trouw helemaal zelf. Het is en blijft toch een beetje traditie en ik wil mijn ouders daar toch in tegemoet komen. We hebben hen gezegd dat ze 1 à 2 tafels krijgen (of indien gewenst meer) met koppels die zij er graag bij zouden zien. Het is de minste moeite die ik kan doen voor die 24 jaar onder hun vleugels te hebben gezeten :-)
|
|
Annekatrien
14-6-2014
|
12-11-2013 1:25:38
Bij ons komen zij ook maar dan enkel op de receptie.
|
|
Jessie
20-7-2013
|
12-11-2013 10:46:32
Wij hebben de ouders van mijn schoonbroer op de receptie gevraagd. That's it. Uiteindelijk zijn ze geen familie van ons he... Zoals hierboven al gezegd is: jullie dag, jullie kiezen en het excuus van "ik betaal dus ik beslis" vind ik niet kunnen. Het koppel moet kunnen genieten die dag, en als je je gaat opjagen in mensen die er tegen jullie zin in toch bij zijn heeft dat geen zin.
|
|
Gitte
14-4-2012
|
12-11-2013 11:34:37
Bij ons waren de schoonouders van schoonbroer en -zussen ook uitgenodigd, op het avondfeest. Net zoals mijn ouders ook bij de trouwfeesten van mijn schoonzussen uitgenodigd waren. Zij zijn inderdaad geen familie van mij, maar mijn schoonouders beschouwen hen wel als deel van de familie en vonden dat zij erbij hoorden. Voor mij geen probleem, ik ken die mensen wel al van andere feestjes. En zelfs als ik ze niet zou kennen, als dat zo belangijk is voor mijn schoonouders, dan is dat ok voor mij. Hoewel wij alles uit eigen zak betaald hebben, heb ik van bij aanvang tegen onze (schoon)ouders gezegd, dat ze maar moesten doorgeven wie ze er graag bij wilden.
Ik snap dat je bepaalde mensen liever niet ziet komen, en als je het zelf moet betalen, kan ik het al helemaal begrijpen dat je je veto stelt. Maar als je papa de rekening betaalt, waarom dat niet toegeven? Uiteindelijk merk je daar bijna niets van dat ze op je feest zijn: je neemt even de felicitaties in ontvangst als ze aankomen en de rest van de avond hou je je bezig met de mensen die je leuk vindt.
|
|
Martine
14-6-2014
|
12-11-2013 19:21:33
Als wij "groot" waren getrouwd, waren de ouders van mijn schoonbroer (de vriend van mijn zus) wel uitgenodigd geweest voor een drankje. De moeder van mijn schoonzus (vrouw van mijn schoonbroer - broer partner) wonen in Oekraïne en da's dus wat ver.
Op vorige trouwfeesten in de familie was dat ook telkens. Bij vrienden let ik daar niet op, omdat ik die mensen toch niet ken.
Hier is het dus wel "traditie" bij ons in de familie, maar doordat wij klein en in beperkte kring gaan trouwen, doen we er niet aan mee. En niemand die er voorlopig ook over klaagt.
|
|
abra
|
13-11-2013 13:16:54
Als uw vader de trouw betaalt en dus ook de broers van zijn nieuwe vrouw erbij wenst, dan zie ik het probleem niet.
Stel je ook eens zijn plaats. Hij bekostigt uw trouw. Als partner neemt hij zijn nieuwe vrouw mee. Het is toch niet geheel onlogisch dat hij dan ook haar broers/zussen er bij wenst te betrekken. Hier niet op ingaan zou hem misschien in een moeilijk parket kunnen brengen bij zijn nieuwe vrouw.
Als je nu zelf zou moeten betalen dan kan ik u volledig verstaan. Maar als de kosten voor die mensen betaalt worden door uw vader, dan is er toch geen probleem. Jij krijgt nog de felicitaties en de cadeau's erbij en hij betaalt de kosten en hij krijgt er ook geen problemen door.
En misschien is de trouw de uitgelezen moment om eens met een propere lei te beginnen.
|
|
Marjan
14-6-2014
|
15-11-2013 11:52:56
Hey,
Ik vind het een heel moeilijke situatie. Hij heeft nu letterlijk ook gedreigd om niks te betalen. Terwijl het wel een constructief gesprek was. Zij zijn op de trouw van mijn broer aanwezig geweest en hebben continu ruzie gemaakt of geklaagd. Op de trouw van mijn vader waren ze continu drank aan het stelen van de hoofdtafel ( ze konden alles drinken maar enkel de hoofdtafel had tijdens het avondfeest nog cava) Hij zegt dat ik rekening moet houden met zijn gevoelens maar om het zo dreigend te doen, vind ik dat hij geen rekening houdt met mij. Ik heb de vergelijking ook gemaakt met zijn trouw, daar waren geen schoonouders van broer of zus bij. Maar als ik dit zeg, dan verklaart hij dat er een verschil is van leeftijd tussen ons en dat ik me eraan moet houden en hij niet. Heel raar allemaal. Toen ik zei dat als mijn stiefbroer zou trouwen, dat dan volgens de regel mijn mama ook aanwezig moest zijn op de trouw, dan kon dit niet. Want ze zijn uit elkaar en dan moet er een keuze gemaakt worden. Terwijl ik die keuze niet mag maken.
Ik heb de kinderen van mijn stiefmoeder en de ouders ervan uitgenodigd, wat voor mij voldoende is. Hij geeft het excuus aan om de 2 families dichter bij elkaar te brengen wat ik wel een mooi initiatief vind maar wij worden ook niet uitgenodigd op feesten langs hun kant. Mijn broer heeft hun uitgenodigd gehad en er is niets veranderd. Ik vind het een jammere zaak in totaliteit want het gaat er toe leiden dat de trouw wat minder zal moeten zijn. Maar er zijn ergere zaken in het leven. Dit is echt een luxeprobleem maar wou even aftoetsen bij jullie wat de gangbare zaken zijn. Heel hard bedankt al voor de reacties!
|
|
abra
|
15-11-2013 12:11:43
Je kan maar één ding doen om het te voorkomen en dat is uw feest zelf betalen en dan nodig jij uit wie jij wil. Leg het gewoon bij met u vader en maak u niet druk in zo'n zaken en geniet gewoon van uw dag.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|