Terug naar overzicht
bij ons in ronse elan je enkel gratis trouwen op vrijdagvoormiddag tussen 9 uur en 11 uur. de vrijdagmiddag is het 80 euro, de zaterdag 250 wij trouwen de vrijdagnamiddag :)
Amai, wat een bedragen!Wij betalen gewoon 50 euro voor de aanmaak van het trouwboekje.
Afzetters! Wij betalen 20€ voor aanmaak van trouwboekje :-) (Gemeente Schilde)
Haha ja het verschilt duidelijk van gemeente tot gemeente. De broer van mijn vriend heft zelfs 250 euro gekregen van de gemeente doen dat ze trouwden. Dat is eens wat anders :-)
Bij ons is het tijdens kantooruren gratis, op vrijdag namiddag 50 euro en op zaterdag 75 euro. Daarbovenop nog 25 euro voor trouwboekje en 3 euro voor de copies die ze van de identiteitskaarten maken. Dus hebben wij afgelopen dinsdag 103 betaald bij het opmaken van de akte.
wij zijn deze morgen ons dossier gaan tekenen het districtshuis in en daar zeiden ze me dat het waarschijnlijk niet zo'n vaart zal lopen... Ik duim dat zaterdag gratis !
Oeps, ik ben hier helemaal nog niet mee bezig geweest wat nu onze trouw voor de gemeente zou kosten. Als ik deze bedragen hoor, moet ik toch eens dringend gaan horen bij onze gemeente. Laat ons hopen dat ze het goede voorbeeld van onze buurtgemeente Schilde zullen volgen :-)
Wij betalen ook iets van een 20€, echt niet veel, maar wij krijgen wel een kookboek van den boerinnenbond !!!! ;-)))
Bij ons in Gent is het 15 EUR voor het trouwboekje, en gratis op dinsdagmiddag en vrijdag tussen 8u45-9u30. Op zaterdag is het 200 of 250 EUR.Wij trouwen dus voor de wet op vrijdag om 9u15. 250 EUR om 5 minuten langer daar te staan was ons echt niet waard. We behouden dit geld liever om iets anders mee te doen voor het feest.
Hier is 't standaard 110 euro (en ik hoop dat ze naar volgend jaar toe niet opslagen - zowat alles is hier duurder aan 't worden) in Mechelen.Trouwboekje kost 12.50 euro.Op maandag trouw je hier gratis.