Terug naar overzicht
Wij hebben al een eerste afspraak gehad bij de priester, toen kregen we de taak om al het een en het ander op papier te zetten wat we verwachten van die dag. We kregen ook een boek mee met allemaal tekstjes en moesten er enkele uitkiezen, als we ermee klaar waren moesten we zelf contact opnemen met de priester. Wij zijn in september geweest en mochten vanaf januari contact opnemen.
Bij ons gebeurde het idem als bij Tineke. Wij zijn rond augustust langs geweest bij de pastorale medewerker waar er afgesproken is geweest dat we hem iets moesten laten weten als we een uur in gedachten hadden van wanneer we de mis wouden laten starten (omdat het uur van ons burgelijk huwelijk toen nog niet vast lag). Van zodra onze planning volledig was heb ik hem een mailtje gestuurd (eind september). Vorige week liet hij mij de planning weten voor verdere afspraken en wat er exact verwacht werd van beide partijen ... Onze volgende afspraak volgt pas in januari (voor onze trouw in maart), dus ik denk dat je nog voldoende tijd hebt om het nog even op z'n beloop te laten gaan ... Wat is er afgesproken tijdens je eerste gesprek?
Ik denk dat je deze vraag best aan hen zelf stelt. Kwestie van zeker niets fout te laten open. Grts
Volgens mij hangt dit fel af van parochie tot parochie en van priester tot priester, dus inderdaad best zelf eens contact opnemen denk ik.Wij hebben in juli vastgelegd, in september samen gezeten en zullen in januari trouwen. Heel eerlijk, aan onze mis is verder nog niks gedaan. Wordt nu wel eens dringend tijd, maar voor onze priester moet het allemaal niet te veel op voorhand klaar zijn. Daarom hebben we eerst prioriteit gegeven aan de echt dringende dingen zoals de uitnodigingen en zo