Nu Online
Momenteel zijn er 496 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk oktober: lange mouwen of niet?

28-12-2006 22:11:56
Hallo,
Wij trouwen het laatste weekend van oktober 2007 en ik vroeg me af of andere bruidjes die ook rond die periode trouwen daar rekening mee houden voor hun jurk? Nemen jullie een gewone "zomerse" jurk met een stola voor buiten of nemen jullie een kleed met lange mouwen?
Ik heb iets moois gezien met lange mouwen maar vraag me af of dat voor eind oktober dan weer niet té winters is. (Met dat dooreengeschud weer hier in België kan je in oktober nog 20° hebben en dan is dat wat belachelijk zeker!?)
Maar het is wel een érg mooi kleed!!

Bye,
Bie

Bie
27-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 492

Ellen
21-10-2006
 Meld misbruik28-12-2006 22:23:18

hallo,

ik ben op 21 oktober getrouwd en had een zomerse jurk van linea rafaelli aan, namelijk een haltertopje met een half blote rug. Heb er wel een stola bij gekocht die zeer warm was want in oktober weet je niet welk weer het gaat zijn. Heb in de voormiddag zonder stola kunnen rondlopen want het zonnetje scheen dan zelfs, maar naar de avond toe en een deel van de fotoreportage was die stola toch broodnodig.
Persoonlijk vind ik een trouwjurk met lange mouwen niet echt mooi, dus ik zou voor het alternatief gaan met de stola.

Veel succes nog

Ellen

Nathalie
8-9-2006
 Meld misbruik28-12-2006 22:43:14

Ik ben getrouwd in september en had ook een zomerse jurk, persoonlijk vind ik een jurk met (lange) mouwen niet mooi. Ik had er ook geen stola of iets anders bij, dat vond ik zonde van de jurk, en ik had ook nog geluk met het weer, maar dat is altijd gokken. Persoonlijk zou ik voor een stola erbij gaan als ik jou was.
Groetjes
Nathalie
getrouwd op 08-09-06

Caroline
27-10-2007
 Meld misbruik29-12-2006 10:33:10

Hallo,
wij trouwen ook op 27 oktober 2007, en ik was toch van plan om een mouwloos kleedje te kopen, met daar dan een vestje of stola bij. Vind dat persoonlijk mooier, en je mag ook niet vergeten dat je ook een groot stuk van de dag in je feestzaal doorbrengt, waar het meestal vrij warm is.

Groetjes,
Caroline

marlies
20-12-2007
 Meld misbruik29-12-2006 11:09:22

Wij zijn ook eind oktober getrouwd, en ik had ook een zomers kleedje.
Dit jaar was het eind oktober nog een 19 graden en geen drupje regen. Dus het was zelfs beter dan die natte augustus maand ;)

Trouwens, veel kleedjes met mouwen verkopen ze niet hoor, alhoewel dat ze op vraag misschien wel op veel kleedjes mouwen kunnen zetten.

Ik had geen stola gekocht in de bruidswinkel. Daar vragen ze enorm veel geld voor een stukje voile.
Wel had ik bij Veritas een mooie bijpassende sjaal gevonden. Ik heb hem hoe dan ook niet nodig gehad.
Je kan bij veritas ook eens gaan zien voor bijhordende handtassen of handschoenen en dergelijk.

Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik29-12-2006 13:32:32

Hey!

Ik trouw op 29 september 2007 en zou ook graag iets hebben met mouwen. Blijkbaar is dat zeer moeilijk te vinden. Mag ik vragen in welke winkel jij die jurk gezien hebt? Als alternatief denk ik er nu aan om een jurkje te kopen zonder mouwen en daarboven een mantel te laten maken met lange mouwen. Die kan ik dan savonds uitdoen. Ik denk dat dat zeer mooi kan zijn.

Groetjes,

Veerle

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik29-12-2006 16:13:25

Dat vind ik ook wel heel mooi, een mantel boven je kleed. In september kan het natuurlijk wel nog heel warm zijn. Oktober misschien sowieso al iets minder warm. Alhoewel dit jaar...
Maar een jurk met mouwen vind ik ook wel mooi hoor. Als je dat graag wil en mooi vind, zou ik er toch voor gaan.

katleen
27-10-2007
 Meld misbruik29-12-2006 18:05:05

Hey, wij trouwen ook op 27 oktober, net als jij en Caroline !! Ik heb mijn bruidskleed al gekocht, was liefde op 't eerste gezicht. Het is een zomers kleedje met spaghetti-bandjes, en een stola (die ik kan huren). Ze hadden er ook mooie aanspannende mouwen met zo'n lusje rond de middenvinger, maar deze ga ik niet huren. Ik ga ervan uit dat die stola voldoende warmte geeft, en de meetse van de tijd brengen we toch binnen door. Volgens de verkoopster van de winkel zou zo'n stola echt wel warm genpeg zijn (vergelijkbaar effect als nylon-kousen). Veel plezier nog met de voorbereidingen !!
Groetjes, Katleen (27/10/2007, Ranst)

Bie
27-10-2007
 Meld misbruik29-12-2006 19:59:11

Voor VEERLE:

Ik had iets gezien bij La Sposa in Roeselare. Het was een rok en een vestje van Oni Onik dat eigenlijk uit de suitelijn komt maar dat ze ook maken in bruidsuitvoering (in het soort wit dat je zelf wil). Daar zeiden ze wel dat het mooier is als je niets draagt onder het jasje (valt dan mooier). Ik was wel van plan om voor 's avonds eventueel nog een topje bij te kopen; vooral omdat de prijs eigenlijk wel ongelooflijk goed meeviel: 300 euro voor de rok, 400 euro voor het vestje en 300 euro voor een topje (uit de bruidslijn)!
Als je wil stuur ik je wel eens een foto ervan door!

Groetjes,
Bie

Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik29-12-2006 23:23:43

Hey Bie!

Ik ben ook al bij La Sposa gaan passen. Ze hebben mij daar ook een heel mooi vestje getoond, maar ik denk dat zo een lange mantel nog iets meer heeft. Ik heb er eentje aangehad van Cymbeline, maar dat model vond ik nog niet 100 %. Dus als ik het model wil dat ik in gedachten heb, zal hij waarschijnlijk moeten gemaakt worden. Je mag gerust eens een foto doorsturen hoor!

Veel succes nog en hou ons op de hoogte van de uitendelijke keuze!

Veerle
29/09/2007
Isolde80@yahoo.com

els
17-8-2011
 Meld misbruik2-1-2007 11:36:06

Hoi,

Wij zijn op 16 december getrouwd en ik had een zomers kleedje aan, haltertopje en stola.
De ganse dag heb ik warm gehad en die momenten dat je buiten bent kun je er gerust tegen, die dag heb je gewoon geen kou. Vond het heel aangenaam, want 's avonds op het feest is het toch warm en met lange mouwen lijkt me dat niet erg aangenaam.
Geloof me, je hebt een interne kachel die dag!
Op voorhand was ik er ook niet gerust in, maar ik zou het zo overdoen.

Veel plezier met de voorbereidingen en geniet er van!

Els
16/12/2006

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info