Terug naar overzicht
Huis van de Mens doet dit soort dingen.
Wij zijn in september naar een vrijzinnige ceremonie geweest in een kerkje in de Nationalestraat in Antwerpen. Was heel leuk om te zien, maar het had ook wel iets sfeerachtigs. Zij hebben gewoon zelf een aantal mensen aangesproken om iets te zeggen in de viering, en de viering zelf werd aaneengesproken door een neef. Wat wil je net?
Beste Bram & Mark Proficiat met de trouwplannen.Als weddingplanner kan ik jullie zeker helpen bij het uitwerken van een persoonlijke ceremoniële viering en jullie in contact brengen met een voorganger voor deze viering.Bij interesse stuur een mailtje naar allegebeure@skynet.be Vriendelijke groetDavy Achtenwww.allegebeure.be
Wij zijn geen kerkgangers (aanstaande is tegen alles wat ermee te maken heeft!) maar we wouden toch een persoonlijke ceremonie.Volgende week hebben wij een afspraak bij Huis van de Mens die dit gratis voor je ineen steken aan de hand van een vragenlijst. We hebben ook al wat op het internet gezocht en al veel leuke ideeën opgedaan. In elk geval zullen mensen uit onze omgeving uitgenodigd worden om iets voor te lezen of zelf iets te schrijven en misschien heb je net als bij ons iemand in de familie of vrienden die een muziekinstrument bespelen?Ik hou je op de hoogte van onze afspraak bij Huis van de Mens en de verdere ontwikkelingen ;-)
Dag Bram,Wij zijn hier ook mee bezig.We houden de plechtigeheid bij het gemeentehuis zo kort mogelijk en gaan dan in een kerkje onze eigen ceremonie maken.Je kunt hiervoor een zelfstandige babs inhuren. Wij hebben gekozen voor muzikaal trouwen. Zij is zangeres en trouwambtenaar. Hebben met haar een heel leuk gesprek gehad. Lijkt ons ideaal voor in een kerkje omdat er dan meteen live muziek is.Verder kan je ook vrienden vragen om bijvoorbeeld een gedicht voor te dragen of iets met muziek doen. Kortom, maak er echt jullie eigen ding van! Veel succes!(www.muzikaaltrouwen.nl )
Alvast bedankt voor de tips tot hiertoe!Bram
Wij zijn voor de eerste keer bij huis van de mens geweest en dit was heel goed mee gevallen! Heb hier ook alleen nog maar goede dingen over gehoord..
Ook wij hebben al een afspraak achter de rug bij het huis van de mens en hebben daar een heel goed gevoel over. Je hebt veel inspraak over het verloop, maar ze geven zelf ook veel tips! Een aanrader dus :)
Even een vraagje omdat ik zelf nog twijfel over heel wat dingen en onze datum toch erg dichtbij begint te geraken. Is het niet raar om in een kerk een niet kerkelijk huwelijk te houden?
Wij hebben donderdag ook ons eerste gesprek gehad bij HvdM. Was ook heel tof en je hebt inderdaad veel inspraak! Nu de vraagjes oplossen en dan zullen we wel zien wat er van komt hé...@ Kristel: Ik snap wat je bedoelt met 'raar' maar het is tenslotte jullie feest en jullie keuze. Wat je wel hebt met zo'n locatie: de mensen gaan het misschien wel zien als een kerkelijke ceremonie. Tenzij je dus echt wil dat de mensen het als een niet-kerkelijk huwelijk zien, kan dit volgens mij wel. Zo stoot je misschien ook geen bomma's voor de borst (die toch graag een kerkelijk huwelijk zien).Nog een vraagje: voor de ceremonies van HvdM, mag je die ook laten voorgaan door een vriend of familielid ipv iemand van de organisatie?