Nu Online
Momenteel zijn er 748 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatief voor trouwring

29-11-2013 15:35:47
Hey Bruidjes!

Mijn wederhelft verkiest geen trouwring te dragen. Hij heeft nooit juwelen gedragen behalve een horloge en ziet het echt niet zitten om nu ineens een ring te moeten dragen. Om te voetballen moet hij hem zowieso al 3 keer per week uit doen en hij heeft dus bovendien schrik om hem te verliezen.

Ik dacht daarom eerst enkel voor mij een ring te nemen en voor hem iets anders. Anderzijds ben ik heel gehecht aan mijn verlovingsring maar heb ik daar ook heb probleem dat ik er niet mee kan slapen en ik dus schrik heb die ring al te verliezen door hem elke avond uit te moeten doen.

Conclusie: beter een ring voor geen van beide, maar wel een alternatief. We willen wel graag elkaar symbolisch iets overhandingen tijdens de ceremonie, iets wat we vaak of altijd bijhebben.

Voor mijn toekomstige man zijn we nog op zoek naar een leuk alternatief, maar misschien wordt het wel een horloge ofzo.

Voor mijzelf heb ik de keuze al gemaakt: een pandora essence armband met bedeltjes. De nieuwe collectie van Pandora heeft bedeltjes met een betekenis die mooi aansluiten bij de waarden van een huwelijk (passie, liefde, eerlijkheid, vertrouwen, blijdschap, etc.) Ik zou er 9 bedeltjes aanhangen, 1 voor elk jaar dat we samen zijn. Mijn gewone pandora draag ik elke dag en doe ik nooit uit. Dat zal dus met mijn huwelijksarmband hetzelfde zijn. En ik voel me veel geruster dat ik deze niet zo snel zal verliezen.

Zo ik wou gewoon mijn ideetjes met jullie delen, wie weet zijn er nog mensen op zoek naar een alternatief :)

Groetjes
Evi

Evi
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1432

desie
18-4-2014
 Meld misbruik29-11-2013 16:05:22

hier ook geen ring voor mijn ventje hij kan het niet verdragen,
wij gaan dan voor een ketting. ikzelf ga wel voor een ring. ik werk zelf ook met juwelen dus. dus ook de traditie een beetje doorbroken.

de ketting is uiteindelijk ook rond en oneindig dus zelfde symbool als ring.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik29-11-2013 18:20:28

kennissen van ons hebben een tattoo op hun ringvinger laten plaatsen, gelijk een ring, heel subtiel wel. Ook wel leuk, kan je nooit verliezen

sofie
13-9-2013
 Meld misbruik30-11-2013 14:13:47

wij hebben ook een tattoo genomen. maar niet op onze vinger
(slijt naar schijnt heel snel af)
maar dan moet je natuurlijk fan van tattoos zijn :D
succes

Tina
11-10-2014
 Meld misbruik1-12-2013 14:46:48

de mijne gaat vr een tattoe
;-)

Paulien
4-10-2014
 Meld misbruik5-12-2013 16:27:32

Wij gaan bewust ook niet voor ringen, althans toch geen die worden doorgedragen. Op de ceremonie zelf wisselen we wel ringen uit, maar uiteindelijk zetten we beide een tattoo. Ik ben verpleegkundige en hij is metser dus door onze job lukt een ring niet... Inderdaad zijn vingertattoos geen aanrader.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...