Nu Online
Momenteel zijn er 644 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zoektocht trouwjurk, moet je al direct kopen?

2-12-2013 21:01:25
Hey, ga zaterdag op pad met mijn zussen om bruidsjurken te passen. Ben nogal een moeilijke op dat vlak en vroeg me af of dat niet raar is dat je enkele langs gaat om te passen en dan verder kijkt want wie weet vind je elders de jurk van je dromen?

Mieke
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 957

inneke
21-6-2014
 Meld misbruik2-12-2013 21:11:50

Je gaat merken dat er veel verkoopsters je gaan pushen om te kopen. Maar laat je niet opjagen, doe waar je je goed bij voelt. Is het DE jurk, dan hoef je niet verder te zoeken. Anders gewoon zeggen tegen de verkoopster

Succes!

inneke
21-6-2014
 Meld misbruik2-12-2013 21:17:38

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik2-12-2013 22:21:26

Ik heb er 4 winkels over gedaan voordat ik de jurk vond. Laat je niets aanpraten en volg je gevoel. Het is een hele grote aankoop en het is normaal dat je daar niet meteen over kan of wil beslissen.

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik3-12-2013 9:18:30

Laat je niet opjagen en denk er rustig nog eens over na. Zelfs als het dé jurk is volgens jou kan je altijd een week later opnieuw een afspraak nemen om ze nog eens te passen en dan bestellen. De verkoopster zal des te blijer zijn om jou terug te zien!
Zo heb ik het gedaan en daar ben ik heel blij om. Anders had ik in de eerste winkel al een jurk besteld terwijl ik een week later in de derde winkel een mooiere jurk vond! En dan hebben we nog een week gewacht, waarna we zijn teruggegaan naar de derde winkel om nog eens te passen. We waren nog steeds overtuigd, dus besteld :-)

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik3-12-2013 11:08:47

je hoef niet steeds direct te bestellen op de eerste pas hee :)
als je er niet van overtuigd ben al vind je het een mooie jurk,dan zoek je ergens anders,en kan je nog steeds terugkeren zoals hierboven vermeld :)
van mij was de eerste jurk,liefde op het eerste gezicht aleja jurk dan :D
ik wilde zelfs geen andere meer passen zo overtuigd was ik haha,niet veel vrouwen maken dit mee denk ik of hebben dit meegemaakt.maar als je echt wel overtuigd ben,niet twijfelen dan,gewoon doen,en anders pas nog wat andere jurken in een andere winkel,en je ziet maar hee :)
succes verder met de zoektocht,wel leuke ervaring :)

inneke
21-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 12:52:24

Vinden jullie ook niet dat verkoopsters toch wat pusherig zijn?
Dat is mijn ervaring toch en ik wil Mieke daar toch voor waarschuwen.
Maar u niet laten doen, zoals hier eerder gezegd het gaat over een grote aankoop...

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik3-12-2013 13:19:32

In reactie op Inneke, bij ons hing het heel erg van de winkel af: bij Pierre Yves in Brussel waren ze heel pusherig, bij Moderna in Schepdaal super vriendelijk en verschillende keren terugkomen (steeds op afspraak natuurlijk) was geen enkel probleem.

Verkoopsters kunnen zeggen dat een jurk een heel lange levertermijn heeft, dat de stof bijna op is en de jurk dus binnenkort niet meer besteld kan worden, ... In die gevallen: laat je niet doen, op een paar dagen of een week zal het niet komen.
Verkoopsters zeggen ook soms dat de jurk niet meer besteld kan worden en dit dus het laatste exemplaar is. Dan moet je zeker twee keer nadenken, want dan koop je dus het pasmodel van de winkel (wat misschien niet perfect jouw maat is + wat al een beetje "versleten" is door al die pasbeurten in de winkel). Zelfs hier is de kans klein dat die jurk drie dagen later plots weg is. Dan kan je bv een afspraak nemen voor de week erop en vragen dat ze jou bellen moest iemand ze ondertussen willen kopen zodat jij dan nog als eerste de knoop kan doorhakken.
Er is dus geen enkele goede reden om meteen bij de eerst pas te MOETEN bestellen.

3 winkels op 1 dag was bij ons wel het maximum haalbare. Eerste zaterdag 3 winkels (waaronder Moderna). In de loop van de week erop 1 winkel en die zaterdag meteen teruggegaan naar 2 winkels om uiteindelijk bij Moderna te bestellen.

Ons excuus bij pusherige verkoopsters (ik was er met mijn mama): we moeten zeker eens overleggen met de zus en de schoonmoeder, want we vinden het moeilijk om te kiezen, we vinden beide jurken mooi. Dus we zullen thuis eens nadenken en dan een nieuwe afspraak maken. Bij de reactie stonden we snel weer buiten: "Meiske, uw schoonmoeder heeft daar niks mee te maken en uw zus al helemaal niet. Doe nu maar gewoon uw goesting, ge gaat er geen spijt van hebben".
Klein bridezilla moment want IK beslis aan wie ik advies vraag over mijn jurk en niemand anders :-)

Veel plezier bij het passen!

inneke
21-6-2014
 Meld misbruik3-12-2013 15:13:23

Hihi Helena, ja dat is zo n verkoopster waar ik het over heb he.... Die zich gaan bemoeien of proberen te overtuigen....
Ik raad je zelfs aan om steeds te twijfelen, zo heb ik van een verkoopster 190 euro korting gekregen als ik dezelfde dag nog besliste. Daar was ervoor helemaal geen sprake van. Maar toen ik zei van ik ga er nog eens over nadenken ga ze me ineens deze kado. Tja dan heb ik dus geen vertrouwen meer en hoeft het voor mij niet meer.
Als ze nu direct had gezegd dat ze een actie ofzo was dan was het iets anders vind ik.
Ach ja...

Mieke
24-5-2014
 Meld misbruik3-12-2013 15:23:26

Bedankt voor de info, zal me bij deze dus niet laten doen door de verkoopsters! Ik kan niet wachten tot zaterdag :)

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik3-12-2013 16:05:18

Mieke, geniet ervan. Ik vond het echt superleuk om te doen; ik ben 3 keer gaan passen. 2 keer kleedjes uit de vorige collectie en hier eentje uit weerhouden; dan terug met de nieuwe collectie en vond hier toch mooiere kleedjes tussen en is het daar eentje van geworden.

Marijke
4-10-2014
 Meld misbruik3-12-2013 16:44:51

Zeker niet laten pushen! Deden ze bij mij ook inderdaad 'Is dit jouw jurk?'. Verzin altijd iets wat je kan zeggen om het je gemakkelijk te maken :) Ik heb 6 bruidswinkels gedaan en mij niet laten beïnvloeden! Je jurk is het allerbelangrijkste, en is ook SUPERfijn om te passen!!! Geniet ervan :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info