Terug naar overzicht
Je moet steeds opletten met zulke geneesmiddelen en vooral met Sint-Jans kruid! Mijn aanstaande is herborist en heeft zelf ook al veel geëxperimenteerd met kruiden en dit was toch wel één van de kruiden waar hij het voorzichtigst mee is omgegaan. Je moet opletten met combinaties met andere geneesmiddelen, andere kruiden, alcohol, voedsel, ...Ik raad je aan om bij een deskundige ten rade te gaan en niet zomaar iets te nemen zonder eerst op onderzoek te zijn gegaan...Wat sowieso helpt tegen stress en spanning is buikademhaling: http://www.een.be/programmas/ook-getest-op-mensen/metho... Doe dit grondig en rustig en het enige waar je op dat moment aan kàn denken is je ademhaling. Je hebt geen kans om te stressen over andere dingen. Bovendien krijg je meer energie door dit regelmatig te doen.Veel succes!
Ik nam zelf altijd sedinal tijdens de examens om rustig te blijven (ben nogal een stressgeval!)Ik vond het zelf zeer goed en voor mij werkte het echt. Ik raad je wel aan om het op voorhand te proberen, ik werd van 15 druppels rustig en bij 25 slaperig, dus op voorhand testen waar jou limiet ligt!Groetjes
Ik heb vroeger ook veel Sedinal genomen tijdens de examens, dit op aanraden van mijn huisarts.
Ik heb het vroeger ook nog genomen (in tabletvorm) tijdens de examens, vooral om rustig te kunnen slapen. Daarna in geen jaren meer gebruikt, tot voor mijn huwelijk. Mijn dokter had het me aangeraden om te proberen om toch rustig te kunnen slapen (kwestie van geen wallen te hebben op dé dag). Hij heeft me een staaltje meegegeven (maar ik denk dat het vrij verkrijgbaar is bij de apotheker). Ik heb het een paar keer op voorhand geprobeerd, ook om mijn "ideale dosis" te vinden, want dit keer waren het druppels. Mijn dokter adviseerde ook om het met fruitsap in te nemen, dan zou het beter werken. Ik heb alleszins als een roosje geslapen (en het daarna weer niet meer gebruikt).
Ik heb Sedinal vroeger genomen tijdens de examens en om te gaan solliciteren. Maar bij mij helpt het niet, zelfs niet de hoogste dosis (3x 30 druppels per dag). Ik ben een echte stresskip. Wat wel helpt is temesta, maar daar word je soms slaperig van. Mijn zus stelde 'rescue spray' voor.Groetjes,Sofie
Ik heb Sedinal vroeger genomen tijdens de examens en om te gaan solliciteren. Maar bij mij helpt het niet, zelfs niet de hoogste dosis (3x 30 druppels per dag). Ik ben een echte stresskip. Wat wel helpt is temesta, maar daar word je soms slaperig van. Mijn zus stelde 'rescue spray' voor.
Groetjes,Sofie
Ik heb zowel de rescue spray als sedinal al geprobeerd en bij mij helpt sedinal goed. Ik neem het af en toe eens vooraleer ik ga slapen. Vooral als ik over van alles aan het piekeren ben. Dat helpt me wel om rustig in te slapen en ook door te slapen. Je kan dit inderdaad vrij verkrijgen bij de apotheker.Maar zoals altijd is het natuurlijk beter om de oorzaak van je stress aan te pakken of om dit toch alleszins te proberen.Groetjes
Mijn zus gebruikt soms Sedinal-druppels en zij is apotheker, dus het zal zeker geen kwaad kunnen :-) Zij zegt dat het haar helpt om wat te kalmeren in stresserende situaties.
Sedinal is inderdaad een heel goed product om wat te kunnen kalmeren, het bevat geen sint-janskruid dus daar moet je al geen schrik voor hebben:) Ik raad dit al mijn patiënten aan in de apotheek ;)
Sedinal tabletten zijn wel goed, de geur van de druppels maakt mij echt misselijk!
Ik gebruik ook de sedinaltabletten als ik echt niet in slaap kan geraken of echt heel erg opgejaagd ben. En nog nooit iets aan de hand gehad en bij mij helpt het wel!!!
Eline, voor stress of slapeloosheid zou ik het niet echt gebruiken. Allee misschien wel om mij de dag wat rustiger te maken, maar vooral ook om mijn emoties toch een klein beetje te in te perken. heeft het hierop ook een invloed?
Hey Lentl, ik ben apotheker en kan je zeggen dat Sedinal ook helpt om tijdens de dag wat rustiger te worden. Het is geen homeopathisch geneesmiddel (zoals Rescue Spray) maar het gaat om een fytotherapeutisch geneesmiddel.Ik weet niet meer alle actieve bestanddelen uit het hoofd maar er zit voornamelijk valeriaan, hop en passiebloem in verwerkt. Deze producten werken zowel relaxerend als als hulp bij het inslapen. Wanneer je niet moe bent, zal je er ook niet van in slaap vallen (indien je niet te veel tabletten inneemt :-)). Dit in tegenstelling tot een Temesta bv. Ik raad deze producten (net zoals Sedistress) bij mijn patiënten als "eerste keuze" aan.Probeer het wel op voorhand (vb een weekje ervoor) zodat je toch een passende oplossing hebt voor dé grote dag!
Bedankt Margot!Ben ik dan niet beter met rescue Spray, gezien homeopathie of is dit niet zo doeltreffend?
Ik gebruik altijd de Rescue druppeltjes (geen ervaring met Sedinal) en bij mij helpt dit wel. Mijn kinesiste raadde me dit aan tijdens mijn zwangerschap voor als ik zenuwen zou hebben voor de bevalling en sindsdien heb ik dit altijd bij de hand voor als ik me erg zenuwachtig voel.