Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

volgorde suite

17-12-2013 9:39:35
Dag allemaal,

We hebben een vraagje over de volgorde van de suite. We zijn enkele jaren geleden getrouwd voor de wet maar hebben dit toen heel intiem gehouden en hebben dus geen ervaring met suite...
Wie loopt er allemaal mee bij ons:
- mijn man zijn broer (getuige) + vriendin
- mijn man zijn zus + man + zoontje
- mijn oudste zus (getuige) + man + 2 kindjes
- mijn jongste zus (getuige en voorlopig single)
- ouders
- schoonouders
- wij + onze 2 dochtertjes (bruidsmeisjes)

Ik zal sowieso aan de zijde van mijn papa thuis vertrekken en de kerk binnengaan. In de kerk zal mijn man me vooraan opwachten.
Is er een bepaalde volgorde waar we rekening mee moeten houden? (vb getuigen eerst of eerst broer/zus bruidegom of bruid?)
En als we de kerk buitenkomen, wat is dan de volgorde na het bruidspaar?

En loopt bruid links of rechts en waar zit ze in de kerk, rechts of links?

Allemaal details en ik weet dat je moet doen waar je je goed bij voelt maar ik wil op voorhand toch uitschrijven hoe en wat zodat iedereen weet waar hij moet staan zodat het op de grote dag geen warboel wordt...

Alvast bedankt

Annelies
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 755

Katrien
10-10-2015
 Meld misbruik17-12-2013 11:38:20

De bruid zit altijd links in de kerk en loop meestal aan de rechterkant van de papa.

Voor de suite doen wij het zo:

Mama van mijn men en hemzelf
zijn papa en mijn mama
de getuigen met hun partners
zijn zus en hare partner
mijn zus en haar partner

De rest weet ik ook niet goed :)
Is zien wat de rest zegt ;)

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik17-12-2013 17:19:42

Ik doe het zo:

- Mijn jongste zus + vriend

- Mijn middelste zus + schoonbroer

- Mijn oudste zus + schoonbroer

- Mijn mama en zijn papa

- Mijn verloofde met zijn mama

- de bruidskindjes

- Ik en mijn papa

Tim

Meld misbruik17-12-2013 19:14:00

Zoals Annekatrien het zegt de oudste zus loopt dichter bij het bruidspaar dan de jongste zus.

De ouders van de bruid lopen dichter bij het bruidspaar dan de ouders van de bruidegom.
Groetjes
Tim

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik17-12-2013 20:20:12

Bedankt! Nog een vraagje: eerst de broer/zus van bruid of bruidegom? En maakt het uit of broer/zus getuige zijn? Want zijn zus is de oudste maar geen getuige dus zou haar als laatste in de rij zetten.

Aangezien ik wil dat mijn man me opwacht aan het altaar, denk ik het dan zo te doen:

- man + schoonmoeder
- schoonzus + man + zoontje
- schoonbroer + vriendin
- mijn jongste zus
- mijn oudste zus + man + 2 zoontjes
- mijn mama + schoonvader
- bruidskindjes (onze 2 dochtertjes)
- mijn papa + ik

Tim

Meld misbruik18-12-2013 0:23:01

De getuigen lopen dichter bij het bruidspaar dan de broers en zussen. Het klopt dus dat de schoonzus die geen getuige is vooraan komt.

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik18-12-2013 8:44:38

Bedankt!

Tim

Meld misbruik18-12-2013 11:21:01

Graag gedaan en veel plezier met de voorbereidingen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...