TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Alexandra
14-9-2013
|
22-12-2013 10:50:53
Hoi Mieke,
Mijn kleed kwam ook van bij Youniek, en had ook een slaap van 50cm (een sleepje, dacht ik toen). Ook het mooiste kleed dat ik ooit gezien had en waarvan ik al droom sinds mijn kindertijd. Voor mij gold: de sleep is een onhandig rotding, maar hij maakte mijn jurk wel helemaal af, dus ik heb er ZEKER ook geen spijt van. :-) Ik had ook wel 8 lagen tule, misschien als je een satijnen jurk hebt met minder lagen dat het minder erg is, maar echt waar, de mijne zat enorm in de weg! En dat lusje allemaal goed en wel, maar dat zit maar vast aan één laag (in mijn geval aan de satijnen onderlaag waar alle lagen tule op rustten), maar aangezien de tule mee in de sleep zit, is die dus even lang als je sleep, en valt die gewoon over het stuk dat je opheft heen (als je het je een beetje kan voorstellen) en sleept daarna terug even hard op de grond. Wij hadden ook heel veel pech met het weer, veel regen gehad en vooral: alles lag vol plassen en modder, en het idee van "oh, maar ik hef mijn kleed wel op zodat het niet vuil wordt" heb ik ook al rap moeten laten varen. Aan het einde van de dag had ik een modderige sleep met takjes, blaadjes en insecten erin. Je kan dat gewoon niet netjes en volledig opheffen. Voor het avondfeest had mijn mama dan een ingenieus systeem uitgedokterd over hoe ze de sleep kon ophangen met veiligheidsspelden, want ook dit leek veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar is uiteindelijk prima gelukt. Het was wel niet zo elegant, maar tegen dan heeft iedereen toch al lang gezien hoe mooi je bent :-)
Ik schrijf dit allemaal niet om je depressief te maken of zo, maar wel zodat je realistische verwachtingen hebt :-) De sleep is prachtig en zonder sleep zou het kleed veel aan schoonheid verliezen, maar wees bereid om hem vuil (in mijn geval smerig) te laten worden, en probeer voldoende van op voorhand met iemand een systeem uit te dokteren om hem omhoog te hangen, en oefen dit een paar keer met die persoon. Want echt waar: met dat lusje sleept er nog even veel over de grond, en trapt iedereen op je kleed!
Veel succes ermee, en geniet ervan! Voor mij is het helaas allemaal al even achter de rug, maar we genieten er nog elke dag van na :-)
Groetjes!
|
|
Alexandra
14-9-2013
|
22-12-2013 10:51:56
Haha, slaap moest natuurlijk sleep zijn. Ben nog niet goed wakker precies ;-)
|
|
Mieke
4-7-2014
|
22-12-2013 11:05:38
Hoi Alexandra, bedankt voor je reactie. Het is ongeveer hoe ik het me voorstelde, haha! Maar dan heb ik maar zoiets van: wie mooi wil zijn moet afzien ;-) De sleep MOET er gewoon aan, want die maakt het inderdaad helemaal af. Maar nu weet ik met jouw tips ook al hoe ik wat op voorhand kan nadenken om het aan te pakken. xxx
|
|
sandrine
14-3-2014
|
22-12-2013 11:44:52
hoi ik heb een nogal korte sleep mss 30cm of ook 50 cm maar er hangt niet zoveel tule aan mijn kleed mss 2 lagen.er hangt ook een lusje maar met mijn kleed denk ik wel dat het zal lukken om mijn sleep omhoog te houden moest het vuil weer zijn.maar idd met zoveel lagen tule is dat waarschijnlijk aan de onhandige kant ;) nuja daarom bestaat een droogkuis hee :p vuil weer of niet,we zullen allen stralen op onze mooie dag ;)
|
|
Delphine
14-9-2013
|
22-12-2013 12:38:28
Ik had ook een sleep van toch wel 80 cm of zo, denk ik, op dezelfde trouwdag als Alexandra! Inderdaad niet zo'n geluk met het weer, hé... Ik heb hem gewoon vaak met mijn hand omhoog gehouden (dus alle laagjes samen stevig vastpakken, lus was idd niet zo handig). Mijn kleed had een laag kant, een onderlaag, twee lagen tule en dan nog een onderlaag. Op zich is hij zo vrij proper gebleven, op een brandgaatje van een kaars na (ja, dat is dus gevaarlijk, kaarsen langs uw gangpad zetten! :p ). Op de receptie had ik soms wel voor dat er iemand op ging staan, maarja, dat viel nog wel mee. Voor het avondfeest zat er een lusje in het midden van de sleep dat ik dan kon vastmaken aan het onderste knoopje op mijn rug. Op deze manier zat hij mooi omhoog en kwam hij niet meer op de grond bij het dansen, werkte prima zo! Vraag anders zeker in de winkel dat ze dat eraan naaien!
|
|
inneke
21-6-2014
|
22-12-2013 12:45:16
Hey,
Ik denk dat je er bij het plechtige gedeelt geen last van gaat hebben, dan moet hij ook gezien worden he. Als je gewoon stapt hangt dat er bij en denk ik dat je weinig van merkt. Op het avondfeest is dat iets anders, maar kan het idd met lusje omhoog doen. Geen paniek ;-) Ik heb mijn kleed daar laten maken, het is een jurk, samengesteld uit vier andere jurken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben benieuwd, mag eind januari gaan passen.
|
|
tima
8-9-2012
|
22-12-2013 13:12:28
ik had een satijne sleep en heb er geen last van had . gewoon altijd 1st laten mooi leggen en dan gewoon stappen . ik had wel geluk met het weer voor het feest hen ik hem ook aan de lus gedragen maar dat was mijn eigen schuld. ik had mijn sluitspelden thuis laten liggen :-( anders kon ik mijn jurk gewoon opsteken voor het feest ze hadden in de bruidswinkel getoond hoe het moest
|
|
Melissa
27-6-2014
|
22-12-2013 16:31:38
Ik ben gisteren ook mijn jurk gaan passen bij youniek en ze is prachtig! Perfect op maat gemaakt en ook met sleep. De man vertelde dat hij bij de laatste pas gaat uitleggen hoe je de sleep omhoog kan vastmaken voor tijdens het avondfeest. Dus geen paniek de sleep kan mooi omhoog gehangen worden en dit wordt allemaal goed uitgelegd en voorgetoond. Ik ben super blij met de sleep en zou de jurk zonder sleep niet bestellen, dit maakt de jurk juist af.
|
|
Mieke
4-7-2014
|
22-12-2013 17:16:42
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ben vrij gerust nu. Zonder jullie en dit forum had ik trouwens nog niet zo ver gestaan als nu, had ik nooit aan die goede adresjes gekomen en was ik veel zenuwachtiger over alles :-) Jullie zijn allemaal top! xxx
|
|
Alexandra
14-9-2013
|
22-12-2013 17:30:51
Ja, hoe meer laagjes hoe moeilijker denk ik. Ik had zodanig veel lagen stof dat ik echt in 4 a 5 keren alles bijeen moest pakken en onder mijn 2 armen vasthouden, dus het elegante 'rokje opheffen' zat er bij mij niet in :-) Bij Youniek gingen ze mij ook tonen hoe ik hem moest opspelden maar die uitleg klopte in mijn geval totaal niet. Ze zeiden dat dat met één speld aan de achterkant opgelost zou zijn, maar daar weer hetzelfde: de tule puilde daar langs alle kanten over uit, en sleepte even hard over de grond. Mama had dus 5 a 6 'opspeldpunten' gemaakt: te beginnen met de lus die we aan één van de knoopjes vastmaakten, maar dan telkens naar de zijkanten ook nog enkele keren opspelden.
Delphine, wij zijn idd op dezelfde dag getrouwd, en ik vermoed zelfs dat ik je man ken (jou denk ik niet presoonlijk). Geneeskunde, afstudeerjaar 2009, zou dat kunnen? :-)
Groetjes en veel planningsplezier aan de toekomstige bruiden!
|
|
Delphine
14-9-2013
|
22-12-2013 18:02:55
Hey Alexandra, Klopt inderdaad, hij zat bij jou in het jaar! :) We hadden qua weer niet de beste dag uitgekozen, hé, maar naar het schijnt brengt regen op je trouwdag geluk in het huwelijk, dus daarmee zitten we alvast safe! ;) Groetjes! Delphine
|
|
Ilvy
18-7-2014
|
23-12-2013 5:46:42
O jee!!!! En ik die nooit een sleep wou wegens teveel gedoe ;-)) Tja en dan plots hangt er zo'n ding aan "de jurk"" die het geheel inderdaad afmaakt!!!! Ik heb het ding al wel laten inkorten dus wie weet. Zoals ik hier lees stelt het probleem zich vooral bij veel lagen materiaal. Dit is bij mij niet het geval dus wie weet valt het bij mij nog wel mee. Ik heb de mama en schoonmama gewaarschuwd :-) jullie vinden persé dat hij eraan moet dan moeten jullie zorgen dat ik er 's avonds geen last van heb lol.
Maar ik denk ook wel dat het zo zal gaan de eerste uren ben je erg voorzichtig maar daarna .... Ik hoop alleen dat de openingsdans gaat lukken met de sleep gezien we niet echt een tegelplakkertje hebben :-)
|
|
Alexandra
14-9-2013
|
23-12-2013 10:44:08
Delphine, één van de uitspraken die ik hoorde op onze trouwdag en die ik wel grappig vond is "een natte knoop houdt beter dan een droge" :-) Dus zullen we het daar maar mee doen he, de sfeer heeft er alleszins niet onder geleden, en bij jullie ook niet kan ik me voorstellen! Leuke foto heb ik trouwens van jullie gezien in de aula. Prachtig!!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|