Nu Online
Momenteel zijn er 634 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

plaats bruid in de kerk, re of li ?

3-1-2007 10:15:34
Hallo !
Een gelukkig nieuwjaar allemaal !!
Een vraagje : waar zit de bruid tov de bruidegom in de kerk , Ik dacht dat de bruid links van de man zat, en dat dus ook de familie van de bruid links in de kerk zat. Klopt dit ??

Groetjes, Katleen

katleen
27-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 642

Veroniek

Meld misbruik3-1-2007 10:34:09

Dag Katleen

Volgens de trouwen die ik al meegemaakt heb, klopt jouw stelling.

In het naar buitengaan loop je als bruid wel rechts.

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

marlies
20-12-2007
 Meld misbruik3-1-2007 12:11:23

Wij zaten omgekeerd ;)
Maar het kan kloppen hoor. Ik denk dat het ook wat afhangt van de pastoor en/ of je cermoniemeester.

freddy

Meld misbruik3-1-2007 13:21:15

Hi Kathleen,

Veroniek en jij hebben het bij het juiste eind. De bruid en haar familie links. Marlies zit fout.Over de plaatsen bestaan bepaalde etiquette regels die zelfs een pastoor of een ceremoniemeester dienen te respekteren.

Freddy
Videograaf

vanessa
20-12-2007
 Meld misbruik3-1-2007 14:50:53

Bij ons was dit toch niet het geval. Ik zat rechts van mijn man.
Onze ceremoniemeester zei dat het zo moest.
Misschien verschilt dit van streek tot streek?
Vraag het gewoon eens aan je pastor, die weet wel raad.

valerie

Meld misbruik4-1-2007 19:54:03

De vrouw zit inderdaad links en de man rechts. Vroeger werd de kerk toch ook opgesplitst in 2? Alle vrouwen links en alle mannen rechts....

Groetjes, Valérie

freddy

Meld misbruik5-1-2007 20:27:18

Hi Kathleen,

Op 3/1 heb ik geantwoord op je vraag ivm zitplaatsen in de kerk.

Mag ik je vragen of het je stoorde dat ik reageerde ?

Dank bij voorbaat

Groeten

Freddy

katleen
27-10-2007
 Meld misbruik6-1-2007 13:18:49

Freddy,
ik zou niet weten waarom het mij zou storen dat je hebt geantwoord op het berichtje. Geen enkel bezwaar !
Katleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info