Nu Online
Momenteel zijn er 688 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Extra stoel(en) bijzetten aan tafel tijdens avondfeest (ja of nee?)

3-1-2014 11:39:44
Dag dames en heren ,
Hoe doen jullie dat :
Na de ceremonie en eten hebben we een avondfeest voorzien.
Door omstandigheden is een ere tafel niet van toepassing bij ons.
Dus we zijn nu bezig met tafel indelingen..
We gaan proberen te werken met blokken van 12personen ..
Maar wat doen we dan met ons?
Zetten we aan elke tafel 1 of 2 lege stoelen zodat we overal eens kunnen gaan bijzitten of geeft dit een rare indruk?
Hoe lossen jullie dat op? Gewoon aan 1 tafel ons bijzetten en dan zo rondwandelen?
Hopelijk is mijn vraag duidelijk.
Groetjes

Ine
28-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1468

elien
23-8-2014
 Meld misbruik3-1-2014 11:44:22

Hey,

Ik zou aan 1 tafel gaan bijzitten en dan tussendoor wat rondwandelen.
Want voor de zaal zal dat ook niet zo gemakkelijk zijn als er aan iedere tafel een stoel bij staat. Moeten ze dan ook een bord plaatsen… Of gaan jullie dan je voorgerecht aan tafel 1 opeten, hoofdschotel aan tafel 7, …. ?
Maar ik begrijp je vraag hoor. Wij werken wel met een eretafel en blijven aan dezelfde tafel zitten. Maar gaan tussen de maaltijden door rondgaan om met iedereen eens te babbelen.
Veel succes met de tafelindeling!

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik3-1-2014 11:58:36

Eten is enkel voor de tantes en nonkels + ouders/grootouders en getuigen natuurlijk. En dan om 20u komen de neven/nichten/vrienden... dus dan is er enkel drinken en hapjes (dus geen borden).

Een ere tafel word moeilijk wegens familiale omstandigheden..
Dus als we ons bijzetten bij familie en we willen ergens anders gaan babbelen (word ook wel verwacht) dan is er geen extra stoel aan die tafel en moet je blijven staan..
En praat ook zo onhandig.. Daarom dat ik het niet goed weet.
En tja de feestzaal die moeten we volledig zelf klaarzetten dus daar hebben we niet veel aan :p

Tanja
24-1-2015
 Meld misbruik3-1-2014 12:09:09

Ik zou toch ook voor een vaste stek zorgen om te eten en dan kunnen jullie rustig rondgaan om een babbeltje te slaan.
Je kan ook ergens in de zaal een paar reservestoelen plaatsen en die dan gebruiken als je ergens wilt gaan bijzitten. Vraag dat dan even aan die gasten of aan je man om die te gaan halen voor jou. Ze zullen dat met plezier doen.
Het gaat anders idd te ingewikkeld worden qua opdiening zoals Elien al zei. Bovendien heb je dan nog steeds je rustige momenten samen met je man als je lekker zit te eten.

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik3-1-2014 12:22:34

Ja maar eten en avondfeest is iets totaal anders he.

We gaan eten, dan 1 uur pauze en dan om 20u begint het avondfeest.
Dus de plaatsen voor het eten is geen probleem.
Maar ik bedoel al die aparte tafeltjes bij het avond (drink) feest.
Maar geen extra stoelen voorzien aan de tafels dus ...

abra

Meld misbruik3-1-2014 12:54:50

Ik zou ook geen extra stoelen voorzien. Er zal altijd wel eens iemand naar het toilet moeten of eens aan een ander tafel een babbeltje gaan slaan enzovoort...
Op die manier komen er automatisch wat stoelen vrij, waarop jullie dan eventjes kunnen zitten.

Britt
29-8-2014
 Meld misbruik3-1-2014 14:29:25

Hebben de gasten een vaste tafel? Anders zou ik overal evenveel stoelen rond de tafels zetten. En dan kan je je overal gaan bijzetten als er eens ergens een stoel vrij is. Er is wel altijd iemand aan het rondlopen, dansen, toiletbezoek, ... Er zal waarschijnlijk hier en daar wal eens een stoel verzet worden, bijgezet of weggenomen. Ik merk dat op verschillende feesten zo. Iedereen verzet zich wel eens.

Ine
28-6-2014
 Meld misbruik3-1-2014 18:44:17

Ik ga wel tafels maken en daar dan gasten "aan zetten" ..

Niet iedereen kan met iedereen even goed overweg dus die probeer ik zoveel mogelijk uit elkaar te zetten. Ik ga niet echt met naamkaartjes werken dus waar ze aan tafel zitten maakt me niet uit en als ze daarna verhuizen maakt me ook niks uit.
Maar best wel tafels maken om conflicten te vermijden :)
En als ik overal even veel stoelen zet dan heb ik sowieso aan sommige tafels geen en aan sommige tafels veel stoelen over ..

krista
9-8-2013
 Meld misbruik3-1-2014 23:02:28

En als jullie nu eens een centrale stoel zetten voor jou en jou ventje en deze van tafel tot tafel herzetten???
Dan hebben jullie maar elk 1 stoel extra.
Is dit mss een oplossing?
Mss kunnen jullie het diner souperen met jullie getuigen aan tafel.
Want ik vind na een half jaar huwelijk dat onze getuigen nog altijd heel speciale bijzondere mensen in mijn leven zijn...
Ik hoop dat ik duidelijk overkom, dat je begrijpt wat ik bedoel, want iets denken het overbrengen is soms een andere zaak ;-).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...