Terug naar overzicht
Wij zijn ongeveer een jaar op voorhand geweest.
Ik mag blijkbaar ook pas 6 maand op voorhand vastleggen...
Wij mogen ook maar 6 maand op voorhand vastleggen maar konden wel een jaar op voorhand al datum en uur reserveren. Maar echt in ondertrouw gaan is maar 6 maand op voorhand. Dus deze maand kunnen we nog eens gaan :)
hmm ga me deze week nog eens gaan informeren dan
Hangt er echt vanaf waar je woont... Bij sommige gemeentes kan je blijkbaar al ruim op voorhand je datum vastleggen, wij wonen in de stad Antwerpen en daar konhet effectief pas 6 maanden op voorhand... Misschien interssant even om te vertellen waar je woont? :-)
1 jaar op voorhand datum en uur vastleggen, 6 maand op voorhand ondertrouw
Dat is van stadhuis tot stadhuis de meesten kan je pas 6 maanden op voorhand doen en ten laatste 2 weken op voorhand wij trouwen binnen een goe 2 maanden,maar we hebben onze datum wel al gereserveerd met uur,we zullen die dan deze maand vastleggen,er zijn niet veel mensen die op vrijdag trouwen in kortrijk dus de kans is groot voor ons dat onze datum nog beschikbaar is :)mss best eens gaan informeren in jou stadhuis en je ziet wel hee :)
Wij konden onze datum van tevoren "reserveren" (zelfs met uur), maar pas een half jaar voordien echt officieel vastleggen.Hangt van gemeentehuis tot gemeentehuis af kennelijk.De reservering heeft mijn partner alleen gedaan, voor de officiële ondertrouw moet je met twee aanwezig zijn.
Wij kunnen onze datum ook maar 6 maanden op voorhand vastleggen. Nu hebben we nog het probleem dat we pas volgende maand verhuizen naar de stad waar we gaan trouwen. Ze kunnen pas een datum reserveren als we er ook effectief wonen. Dus nog een goeie maand hopen dat er niemand wil trouwen op hetzelfde uur als wij willen.
Wij konden ook pas ten vroegste 6 maand op voorhand onze datum en uur reserveren. De documenten die de gemeente opvraagt, mogen maar max 6 maanden oud zijn, vandaar. Uiteindelijk hebben wij pas gereserveerd zo'n 4,5 maand op voorhand en dit was geen probleem, zelfs op een zaterdag in mei.
Bij ons 6 maanden.. wel laat vond ik..
Wij hebben onze datum en uur een jaar van te voren kunnen vastleggen . Heb nu een brief gekregen van het gemeentebestuur dat we drie maanden voor ons huwelijk moeten langskomen om alle formaliteiten in orde te maken .
bij ons meer dan een jaar op voorrand kunnen doen,en als wij gingen was de dag al goed gevuld met trouwers en we dachten een van de eerste te zijn, nu ergens in februari worden we weer uitgenodigt om alle papieren en wat is het allemaal in orde te brengen en uitleg te krijgen.
Bij ons ook een jaar op voorhand en in juni mogen we dan alle formaliteiten in orde. Regen maar onze datum en uur staan al reeds vast