Terug naar overzicht
Wauw toffe planning! Ik volg voor de rest even mee want tips kan ik helaas nog niet geven....moet er zelf nog volledig mee beginnen!Wat is het wijnkist ritueel?!Succes nog! Cindy
Hallo Cindy, het wijnkistritueel bestaat eruit om een goede fles wijn te kopen (mijn partner is een echte wijnliefhebber). De bedoeling is om tijdens de ceremonie samen de wijn in een kistje te steken, samen met de geloften die we voor elkaar hebben geschreven, alsook wensen of adviezen die de gasten tijdens de ceremonie op een papiertje zetten. Het idee erachter is dat we op onze vijfde huwelijksverjaardag het kistje openen, de wijn opdrinken en de briefjes lezen.
Amaai wat een superidee is dat! Proficiat!Al is 5 jaar wel lang wachten natuurlijk :-)
Je kan het natuurlijk ook inkorten naar twee jaar ;)
Doet me denken aan wat wij zouden doen:Een wijnrekje met een 5-tal lege flessen wijn en een stapel briefjes en stylo's.Bij de flessen wijn hangen briefjes: 1ste dag getrouwd, 1 jaar getrouwd, 2 jaar, 5 jaar en 10 jaarMensen kunnen iets op een briefje schrijven en dat in een fles stoppen.Na de trouw gaat er op alle flessen een kurk Nadien worden ze open gedaan in het juiste jaar om de briefjes te lezen.
Sara, dat is ook een heel leuk idee :) Moet je speciale inkt gebruiken, zodat de briefjes nog leesbaar zijn als ze bv. 10 jaar opgesloten hebben gezeten in een fles (weet niet of de inkt zou vervagen).