Nu Online
Momenteel zijn er 535 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelnamen gezocht

6-1-2014 16:51:02
Ik zoek inspiratie voor tafelnamen, heb totaal geen idee rond welk thema we kunnen werken. Iemand suggesties? Laat maar weten :D

tineke
27-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1501

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik6-1-2014 17:05:25

Dag Tineke,

Wij zoeken ook nog.
Mijn man en ik volgen samen dansles en hij zou graag verschillende soorten dans als tafelnamen nemen maar ik weet niet goed hoe we dit verder kunnen uitwerken.
Eerst wilden we werken met "liefde is..." pictogrammen maar dit heeft mijn neef een maand geleden al genomen...
Snoeppotten met verschillende soorten snoep is ook nog een optie.

Groetjes en succes nog met de zoektocht

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik6-1-2014 18:09:04

Gezien ons feest doorgaat in een Grieks restaurant gaan de tafels bij ons de naam krijgen van griekse goden.

Je kan ook eventueel met steden werken, boeken, films, kleuren, snoep, cartoons, disney figuren, bekende personen, liedjes....

Probeer iets te zoeken dat jullie weergeeft. zijn jullie bijvoorbeeld heel sportief, kan je tafels maken van bepaalde sporten etc..

Veel succes nog!

barbara
4-7-2015
 Meld misbruik6-1-2014 18:11:37

sorry misschien stom ma hoe da je dat aan de tafels dan juist vb met snoep. ging da niet doen ma vind dit wel een tof idee.

Sarah
10-8-2013
 Meld misbruik6-1-2014 18:56:34

wij hadden kermis attracties als tafel indeling met telkens een foto van ons op een attractie . Wij zijn wel in een spiegeltent getrouwd wat het thema kermis natuurlijk wat duidelijker maakt :-)

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik6-1-2014 19:05:44

Ik denk ook dat je best eerst nadenkt welk thema typisch is voor jullie en daarop dan verder bouwt.
Ik vind de algemene thema's die hierboven zijn opgesomd ook wel tof!

tinne
15-5-2015
 Meld misbruik6-1-2014 20:57:09

Misschien kan je wel inspiratie vinden in jullie hobby's of beroep? Wij hebben ook al eens 'voetbalticket' gekregen met dan tribune x blok y stoel 1. Kan je met verschillende dingen doen: muziekconcert, cinema, ...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik6-1-2014 21:21:40

Barbara, je kan op elke tafel een glazen potje zetten met 1 bepaald soort snoepje in (dit dan op elke tafel anders) en ook telkens 1 snoepje in een envelopje steken met de persoon haar/zijn naam op. Die krijgt deze dan overhandigd bij het binnenkomen van de zaal (hier kan je iemand voor vragen of misschien doet de zaalverantwoordelijke het wel) en als de gast dan de enveloppe open doet ontdekt hij/zij meteen aan welke tafel ze moeten zitten. Allez ik denk maar hard op mee he :-)

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik6-1-2014 22:11:28

Wij nemen straatnamen, de straten waar we elk hebben gewoond met onze ouders, en dan ook wijzelf, de straat waar we elkaar hebben leren kennen, waar we voor het eerst gekust hebben, ...
Op de tafelkaart komt de naam van de tafel dan te staan (straat), met een foto van het huis waar we gewoond hebben of de plaats waar we elkaar hebben leren kennen (sporthal), en een korte omschrijving ter verduidelijking
Aan de achterzijde zetten we ludieke feestregels.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik6-1-2014 22:13:19

Een vriendin van mij had ook het snoepthema. Toen we binnenkwamen werd er per koppel een klein zakje met snoepjes uitgedeeld. Op tafel lagen de snoepjes dan over de hele tafel verspreid, als versiering. Zo wist je direct aan welke tafel je moest gaan zitten en dan mocht je daarvan snoepen ondertussen...

karina
14-2-2014
 Meld misbruik6-1-2014 22:17:15

wij werken ook met snoeppotten , iedereen krijgt bij de naamkaarttjes 1 snoepje per persoon , en om de genodigden naar de tafels te begeleiden spelen we liedjes met de kleur van snoep , bv rood = rode lippen snoep , lied rood van marco borsato

Sam
7-6-2014
 Meld misbruik7-1-2014 14:49:39

Wat altijd werkt zijn bijv. de plaatsen die jullie samen hebben bezocht op reis, of jullie favoriete films/acteurs/actrices.
Ikzelf ben iemand met groene vingers en zou bijv. ook namen van bloemen/planten durven gebruiken, bijv. Magnolia, Red Rose, Amaryllis, Hortensia, ... maar ieder zijn ding natuurlijk, als 't maar herkenbaar is.

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik7-1-2014 18:12:47

Wij hebben niet echt een thema en gaan waarschijnlijk gewoon met tafelnummers werken, maar wel op een originele manier!
Had op internet gezien dat er bij elke tafelnummer een foto hoorde van de trouwers van de bijhorende leeftijd :)

dus tafel 1: een tafel waarop jullie alletwee 1 jaar zijn, enz... Je kan dan natuurlijk maar max het aantal tafels nemen als je oud bent, maar bij ons gaat dat zeker lukken! ;)

Tina
11-10-2014
 Meld misbruik8-1-2014 10:27:41

bij ons zijn het bezienswaardigheden in Schotland. Nog geen idee hoe ik dat ga aangeven bij het binnenkomen.

Paulien
4-10-2014
 Meld misbruik8-1-2014 13:12:46

Wij zijn beiden grote fan van Game of Thrones en gebruiken enkele familienamen en emblemen vanuit de serie :)

ilse
27-6-2015
 Meld misbruik18-1-2014 20:13:34

hoi, op een bruiloft gezien ook wel leuk is verschillende soorten chocolaatjes/pralines, per tafel een andere soort bv.: "mercie"; mon cheries; ferero rocher; Toblereone en bij ieder tafel de chocolaatjes als decoratie "stukjes". ook leuk is per tafel een puzzel met eigen foto's, zodat de puzzelstukjes kan verdeeld worden onder de gasten, wanneer ze aan tafel komen is het leuk de puzzel samen te zien "compleet" worden klinkt ook symbolisch... Ook de snoepjes zien er eigenlijk heel leuk uit het is zeker eentje om te onthouden! veel succes nog.

barbara
4-7-2015
 Meld misbruik19-1-2014 11:09:55

dag nathalie, bedankt voor de tip.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...