Terug naar overzicht
Onze kindjes zijn met de trouw net 3 en 4. Wij gaan ze ook wel wat op het feest houden maar wij hebben nu al een babysit van buitenaf die geregeld eens komt. De kindjes kennen haar. En wij kennen haar ook. (Zij is een zus van een vriendin). Wij zijn hier vorig jaar in september mee begonnen. En voor met de trouw hebben wij gevraagd of zij dan op de kindjes wilt letten ' s'avonds en bij ons wilt blijven slapen. Wij gaan die nacht op hotel slapen. Zij neemt ook haar vriend mee dan dat ze niet alleen in een vreemd huis hoeft te slapen....Voor overdag, maak ik mij niet te veel zorgen. Ik neem wat speelgoed mee maar babysitters genoeg in de suite. ;-)Veel succes. Liefs Caroline
Onze kindjes gaan met de trouw 4 en 6 jaar zijn. Wij gaan ze op het feest houden zolang dat gaat. We hebben twee babysits die mee zullen feesten en met de kindjes naar huis zullen rijden. De babysits zien ze nu regelmatig (zijn vriendinnen van mijn zus). En ofwel gaan de babysits met de kindjes bij mijn zus logeren en komt mijn zus bij ons logeren ofwel komen ze bij ons slapen en gaan wij een nachtje op hotel. Dat is nog niet helemaal zeker.Overdag verwachten we geen problemen: hun neefjes (leeftijdsgenootjes) zijn er ook en ook de andere gasten kennen ze en die staan allemaal te springen om met hen bezig te zijn. Ik ga ook wel wat speelgoed meenemen.Succes nog!
Bedankt voor de tips. Overdag zien we ook het minste problemen. Nu moeten we juist een goede babysit vinden. Het lijkt mij ook het beste dat de kindjes thuis slapen samen met de babysit en wij op hotel. Ik moet er dan wel voor zorgen dat ze vertrouwd raken met hem of haar want anders zal het geen fijn afscheid zijn. Man man man nog een zoektocht erbij :-). Grtjs
Toen wij trouwden, was ons zoontje 5 (bijna 6). We hebben van 's middags een babysit gevraagd (eentje van de bond, die al jaren bij ons komt), van het moment dat wij op fotoshoot gegaan zijn (zonder bruidskindjes). Zij zijn samen met mijn ouders meegereden naar de feestlocatie (tijdens de shoot is iedereen bij ons thuis gebleven voor lunch/rust). De receptie in de namiddag was kindvriendelijk. Iedereen was met kinderen uitgenodigd. Ik zit in de ouderraad en had al mijn 'collega's' (= vrienden) uitgenodigd met partner en kinderen en dat zijn dus vriendjes van zoonlief. We hadden een springkasteel in de tuin van het domein laten zetten, kindvriendelijke hapjes en drankjes laten voorzien en de kinderen hebben zich geweldig geamuseerd. Op het avondfeest waren geen kinderen, behalve de bruidskindjes (onze zoon en de dochter van mijn schoonzus). Die zaten samen met de babysit aan tafel bij de schoonzussen en -broers). Toen de kindjes moe werden, zijn ze naar een aparte ruimte boven gegaan, waar een bed klaarstond. Daar hebben ze een paar uurtjes geslapen. Het nichtje is met haar grootouders mee naar huis gegaan, zoonlief is met de babysit met de eerste shuttledienst naar het hotel gereden waar zij samen een kamer hadden. We hebben elkaar daar 's morgens aan het ontbijt terug gezien (net zoals heel de suite en een aantal andere gasten die er allemaal overnacht hebben).Ons zoontje heeft ontzettend genoten van die dag, hij heeft het er nog regelmatig over. En ik was zelf gerust omdat er constant iemand was om hem aandacht te geven, ook als dat voor ons of de andere suitegasten even niet pastte (bv bij begroeting gasten).
Toen wij trouwden, was ons zoontje 5 (bijna 6). We hebben van 's middags een babysit gevraagd (eentje van de bond, die al jaren bij ons komt), van het moment dat wij op fotoshoot gegaan zijn (zonder bruidskindjes). Zij zijn samen met mijn ouders meegereden naar de feestlocatie (tijdens de shoot is iedereen bij ons thuis gebleven voor lunch/rust). De receptie in de namiddag was kindvriendelijk. Iedereen was met kinderen uitgenodigd. Ik zit in de ouderraad en had al mijn 'collega's' (= vrienden) uitgenodigd met partner en kinderen en dat zijn dus vriendjes van zoonlief. We hadden een springkasteel in de tuin van het domein laten zetten, kindvriendelijke hapjes en drankjes laten voorzien en de kinderen hebben zich geweldig geamuseerd.
Op het avondfeest waren geen kinderen, behalve de bruidskindjes (onze zoon en de dochter van mijn schoonzus). Die zaten samen met de babysit aan tafel bij de schoonzussen en -broers). Toen de kindjes moe werden, zijn ze naar een aparte ruimte boven gegaan, waar een bed klaarstond. Daar hebben ze een paar uurtjes geslapen. Het nichtje is met haar grootouders mee naar huis gegaan, zoonlief is met de babysit met de eerste shuttledienst naar het hotel gereden waar zij samen een kamer hadden. We hebben elkaar daar 's morgens aan het ontbijt terug gezien (net zoals heel de suite en een aantal andere gasten die er allemaal overnacht hebben).
Ons zoontje heeft ontzettend genoten van die dag, hij heeft het er nog regelmatig over. En ik was zelf gerust omdat er constant iemand was om hem aandacht te geven, ook als dat voor ons of de andere suitegasten even niet pastte (bv bij begroeting gasten).
Bij ons komt de verzorgster van de crèche.Ze heeft het ons zelf voorgesteld, heel gemakkelijk dus.De kindjes kennen haar en vinden het echt de max !De jongste gaat 's avonds niet mee, net voor 19u wordt ze thuis afgezet door mijn zus. De 2 anderen mogen meefeesten, tot net na de openingsdans, omdat ze mee gaan dansen. Nadien brengt mijn zus ze naar huis (5km hier vandaan), en legt de babysit ze in bed.Ik heb van dat "probleem" lang wakker gelegen, maar ben er nu meer dan 100% gerust in !Groetjes,
wij hebben twee zoontjes die dan 3 en 5 zullen zijn. Overdag denk ik dat er weinig problemen zullen zijn mits er veel volk zal zijn die ze kennen en vanaf de receptie komt hun vroegere onthaalmoeder die ze nog regelmatig zien. Zij blijft op het feest tot de kindjes moe zijn en gaan bij haar slapen.
Onze dochtertjes waren 4 en 5 jaar toen we trouwden. Overdag was er geen probleem. Zij amuseerden zich te pletter met de nichtjes en de kindjes van onze beste vrienden die er ook een hele dag bij waren. 's Avonds hadden wij aan onze buurvrouw gevraagd of ze daar mochten gaan slapen. Oorspronkelijk wilden we ze ook heel graag mee op het feest, maar ze zijn vlak ervoor doorgegaan. Zij waren stikkapot van deze vermoeiende dag en waren blij naar huis te kunnen gaan. Onderschat dit zeker niet. Voor kinderen is dit echt zeer vermoeiend. Er komt zoveel op hen af. Ze zullen misschien ook al wat vroeger wakker zijn dan anders door de spanning. Onze meisjes kunnen meestal heel wat aan en blijven op vakantie dikwijls vrij laat op, maar op deze dag konden zij tegen 19 uur geen pap meer zeggen. Hou daar zeker rekening mee. Het zou jammer zijn dat ze lastig worden van vermoeidheid en jullie daardoor minder van jullie feest kunnen genieten. Want daar draait het uiteindelijk toch om, hé.
Onze dochtertjes waren 4 en 5 jaar toen we trouwden. Overdag was er geen probleem. Zij amuseerden zich te pletter met de nichtjes en de kindjes van onze beste vrienden die er ook een hele dag bij waren. 's Avonds hadden wij aan onze buurvrouw gevraagd of ze daar mochten gaan slapen. Oorspronkelijk wilden we ze ook heel graag mee op het feest, maar ze zijn vlak ervoor doorgegaan. Zij waren stikkapot van deze vermoeiende dag en waren blij naar huis te kunnen gaan.
Onderschat dit zeker niet. Voor kinderen is dit echt zeer vermoeiend. Er komt zoveel op hen af. Ze zullen misschien ook al wat vroeger wakker zijn dan anders door de spanning. Onze meisjes kunnen meestal heel wat aan en blijven op vakantie dikwijls vrij laat op, maar op deze dag konden zij tegen 19 uur geen pap meer zeggen. Hou daar zeker rekening mee. Het zou jammer zijn dat ze lastig worden van vermoeidheid en jullie daardoor minder van jullie feest kunnen genieten. Want daar draait het uiteindelijk toch om, hé.
Toen wij trouwden, waren onze kindjes 2.5j en 5j.Ik heb er op voorhand wel over aan't stressen geweest hoor of het allemaal wel goed ging gaan met hen enzo maar achteraf gezien vond ik het een supermooie ervaring dat ze erbij waren. Zeker onze oudste vond het fantastisch en heeft volop genoten van die dag terwijl het feest nie perse op hen was afgestemd ofzo.Waar heb ik rekening mee gehouden in onze planning:- begonnen met fotoshoot zodat de kindjes nog fris waren en meegaand :-)na een half uurtje heeft onze ceremoniemeester hen meegenomen naar mijn ouders waar de suite bijeen kwam zodat wij nog een uurtje konden verderdoen en zij nog wat konden spelen en broodje eten.- ik had een buggy mee voor de kleinste waar hij in de namiddag een dutje in heeft gedaan terwijl er iemand van de suite met hem een toertje gewandeld had.- ik had wat speelgoed en nintendo bij voor de oudste voor in het restaurant.- na het eten (ongeveer na 2 uur) in het restaurant zijn de babysits (er waren nog andere kindjes, wat ook leuk was voor hen om mee te spelen) alle kindjes komen halen. Bij ons was het de dochter van onze onthaalmama die ze ook goed kennen.Op onze fuif waren zij er niet bij. Had het wel leuk gevonden om hen bij onze openingsdans te betrekken maar zolang kunnen ze het niet trekken bij ons.Veel succes met de voorbereidingen.
Bedankt iedereen voor de uitgebreide verslagjes.Hetgeen waar ik idd ook het meest mee zit is om hen niet te veel te vermoeien. Echter, wij trouwen normaal rond 12u (wettelijk) en hebben dan in de namiddag (muv van de fotoshoot) tot nu toe niets gepland tot het avondfeest dat start om 18u. Dus ik zal ze wss ff met oma en opa naar huis sturen 's middags. Met kindjes is het toch allemaal niet zo evident hé. Ikzelf zit ook in de ouderraad en heb dus ook vele collega's maar zijn er nog niet goed uit wat we ermee gaan doen. Het kostenplaatje loopt zo al snel op. We hebben ongeveer 100 familieleden en daarnast dan nog andere 100 genodigden (vrienden, 'verplichte' kennissen, collega's, ...). Ben al blij dat ik op deze site mede-stressende-toekomstige-bruidjes tegenkom :-)
Ons dochtertje gaat 5 jaar zijn en wij gaan haar beste vriendinnetje vragen samen met haar mama en papa voor het avondfeest en ze mag dan met hen mee naar huis. Tijdens de dag zal ze zich goed kunnen bezighouden met haar neefjes en nichtjes en aangezien we maar om 14 trouwen en pas om 10 uur bij de kapper moeten zijn kan ze 's morgens lekker lang uitslapen. Duimen dus dat ze de lange dag volhoudt.
Onze kids waren 6 jaar.Mijn schoonouders wonen in het gentse en die bleven bij ons thuis in Limburg slapen.Ze had al op voorhand gezegd dat ze zelf het niet zo lang gingen uithouden op het feest en ze nam als de kids moe werden hun mee naar ons thuis om gaan te slapen.Ze hebben het tot 01u à 01u30 uitgehouden.