Terug naar overzicht
Ik heb niet direct inspiratie voor een tekstje, maar je zou de eindtijd kunnen vermelden. Dan is het in ieder geval meteen duidelijk dat het niet tot na middernacht zal duren.
als je de uitnodigingen persoonlijk afgeeft kan je er ook bij vertellen dat er geen dansfeest is?
Ik zou inderdaad ook gewoon vermelden: wij nodigen u uit op onze receptie van 18h tot 21h in zaal....Dan is het ook duidelijk dat er een einduur is. Ze zullen zelf wel concluderen dat er geen dansfeest is mits je ze uitnodigt voor een receptie met een vrij vroeg einduur.Groetjes
Hier geen specifiek einduur en nog geen uitnodigingen.Maar wij doen een barbecue in de namiddag voor 35 à 40 personen, geen avond- of dansfeest en ik hoop dus dat mijn gasten doorhebben dat als 't eten op is ze nog wel effe mogen blijven zitten, maar dat er dus niks meer komt.Ik vermeld denk ik wel op de uitnodiging dat het om een barbecue gaat. Ik hoop dat de meesten dan al hun conclusies trekken :).Met een echt einduur wil ik niet werken, want het is ook niet dat ze om bijvoorbeeld 8 uur allemaal buiten moeten. Als 't gezellig is / goed weer is (wij kunnen buiten zitten) / ... mogen ze gerust nog wat blijven hangen ;). Maar dus niet tot 3 uur 's nachts.Een heel deel van mijn genodigden zijn bovendien mijn tantes en nonkels van rond de 60 à 75 en die moeten bovendien nog een heel eind rijden terug naar huis.
Als het met dansfeest is, staat dat er meestal wel bij op de uitnodiging, dus voor mij zou het duidelijk zijn als er "barbecue" staat. Maar dan zou ik niet de benaming "avondfeest" gebruiken bijvoorbeeld, want dat kan wel weer voor verwarring zorgen. En alleen "receptie" in het geval van Hilde zou ik ook niet doen, omdat er daarna nog een buffet volgt. En dat verwacht je niet bij een receptie.
Bedankt alvast voor de reacties. Ik denk dat ik het gewoon ga houden op receptie en feestmaal ofzo. De meesten weten inderdaad al dat het niet tot 's avonds laat gaat duren.