Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen bellen,geen rijst,geen rozenblaadjes,niets eigenlijk.

13-1-2014 22:28:17
hoi bruiden en bruidegommen ;)

We hebben al dikwijls erover gepraat,maar tevergeefs :(
De vent ziet het niet zitten om me zeepbellen uit het stadhuis te komen als we net getrouwd zijn.bang dat er zeepbellen op onze kledij komt :p rijst mag niet van het stadsbestuur en rozenblaadjes ook niet,gevaar voor vallen en vuil kuiswerk om dat weg te krijgen.
Nuja naar schijnt brengt rijst het trouwpaar geluk,dus liever niets zegt de vent,hij wil er geen zo tralala van maken.
Hij wil me wel dragen over de voorgevel :p
Zijn er nog koppels die niets zullen gebruiken als ze van stadhuis of van kerk buiten komen?
Het lijkt me zo leeg zonder iets te gooien naar het koppel,nie?
Nuja wij zullen het zonder doen,wat ik toch wel jammer vind.ach van zolang we getrouwd zijn zeker ;)
liefs sandrine xxx

sandrine
14-3-2014
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1338

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik13-1-2014 22:39:42

Ik begrijp uw verloofde wel: ik wil ook geen zeepbellen owv de vlekken...
Rijst en rozenblaadjes mag hier ook niet.
Wij gaan ballonnen oplaten om toch "iets" te hebben.

En inderdaad, het belangrijkste is dat je getrouwd bent ;-)

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik13-1-2014 22:48:34

ja goe idee,maar dan komt em af me waar haal je dan helium,kost ook aardig wa centjes :( die venten hee soms haha

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik13-1-2014 22:50:32

Wat ik me hierbij afvroeg: moeten de gasten dat zelf voorzien of moet je als bruidskoppel pakjes of zakjes uitdelen?

Ik vind bellen wel leuk, geeft een mooi effect op de foto's ook, maar wij hebben ook schrik voor vlekken. Is wel leuk als er veel kindjes zijn!

Elsie

Meld misbruik13-1-2014 22:59:27

Bellen geven inderdaad vlekken! Ballonnen zijn ook heel leuk, je kan ze laten vullen met helium in een ballon shop. Makkelijk en kost zeker niet veel :-)

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik13-1-2014 23:11:04

een ballonshop in kortrijk??mmm nog nooit gezien :p
ik denk wel dat je zelf moet voorzien voor de gasten sofie :)

samantha
6-6-2014
 Meld misbruik13-1-2014 23:36:19

je hebt toch ook vlekvrij bellenblaas speciaal voor trouw.. ik heb de mijne besteld via www.trouwen-feestartikelen.nl

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik14-1-2014 0:11:49

nu is het daar weer,online shoppen is de vent niet voor.vertrouw da niet,ach we zullen wel zonder doen zeker :p

wouter

Meld misbruik14-1-2014 2:46:31

duiven laten vliegen?
In Vichte is er een ballonwinkeltje.

Ballonnen zijn lang gedkoop geweest.
maar nu betaal je toch al makkelijk 1,70€ voor een ballon,
omdat de prijs van helium zo sterk omhoog gegaan is.

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik14-1-2014 8:40:16

Je kan idd zeepbellen kopen die geen vlekken achterlaten, en dit gaan wij doen voor het buitenkomen van de kerk, want rijst mag niet tenzij we het zelf opkuisen denk ik maar wie gaat daar voor achterblijven.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-1-2014 9:00:58

Bij de Hema kan je bellenblaas kopen (50 cent) en die maakt ook geen vlekken. Ik heb overigens nog nooit vlekken gehad van eender welke bellenblaas en zoonlief heeft er al véél geblazen .

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik14-1-2014 9:24:15

mm bij de hema?ik moet toch naar de K in kortrijk dus ik zal wel eens gaan piepen bij de hema ;) dank je wel voor de tip gitte,mijn laatste poging om hem te overtuigen dan :p
zie je wel van die helium,de dag van vandaag kost alles zoveel meer geld dan vroeger,die euro ook hee grrr.ach nog eens proberen me die bellenblaas :p

mona
27-7-2013
 Meld misbruik14-1-2014 9:55:20

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik al vlekken gezien heb van bellenblaas, nochtans zelf vroeger mee gespeeld en de laatste jaren toch ook al af en toe in de buurt geweest van kindjes die daar mee speelden.

Onze buurman had twee confettikanonnen (enfin, van die kleine schietdingen) voorzien toen we buitenkwamen bij het wettelijk huwelijk:
(Smartphonesnapshot van dat moment:)
http://www.flickr.com/photos/monalisa/9389336465/

In google plus (waar de foto's van onze fotograaf staan) vind ik nog steeds niet mijn weg naar een link om te delen... :-D 'k Zou ze eens elders moeten zetten.

evy

Meld misbruik14-1-2014 12:13:05

Een ander soort bellen, die lawaai maken? :) http://diy.weddingbee.com/topic/wedding-bells#axzz2qN15...

kim
13-9-2014
 Meld misbruik14-1-2014 12:13:31

Zo van die 'wands' vind ik ook wel tof. Deze gaan wij gebruiken.
Is gemakkelijk zelf te maken dus budgetvriendelijk. Gewoon stokje met lintjes en een belletje.
Misschien een ideetje? http://wedspiration.com/2013/11/diy-wands/
Gr

Wendy
23-8-2014
 Meld misbruik14-1-2014 12:31:01

het mag inderdaad niet in Kortrijk maar toch zie ik daar dikwijls rijst liggen aan het stadhuis. Die wands vind ik echt een superleuk idee!

Cedric

Meld misbruik14-1-2014 12:57:47

Wands inderdaad of confetti?
Je kan ook synthetische rozenblaadjes gebruiken?

Je kan dat zelf voorzien, maar vaak hebben familie/vrienden toch ook al wat voorzien hoor ;-)

En wat de bellenblaas betreft: al vaak gezien op huwelijk en nog nooit geweten dat dat vlekken gaf.

Groetjes!

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik14-1-2014 15:46:50

heb de vent kunnen overtuigen met een grote ballon die we samen in de lucht zullen laten gaan :) even naar een gascentrale gaan,ze hebben daar ook wel helium ;)
ze gooien mss me rijst in kortrijk maar ze kuisen het ook zelf op,hier hebben we daar geen tijd voor :p

Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik14-1-2014 16:57:09

Ik trouw met een bioloog van opleiding, wij werken niet met heliumballonnen wegens de grote natuurvervuiling en gevaar voor dieren als die zo'n verloren ballon opeten.
Wij doen niets bij het buitenkomen, ik vind het ook niet nodig. Maar ik begrijp het wel als je wel iets wilt. Is altijd leuk en het zal zeker mooie foto's opleveren.

Katrien
19-1-2018
 Meld misbruik14-1-2014 16:57:40

hey,

in de Ava en dreamland (ben ik niet zeker van) verkopen ze een kleinere heliumfless voor 55euro dacht ik.
succes ermee!
groetjes

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik14-1-2014 20:24:31

Wij werkten met serpentines bij de uittrede van onze viering. Maar ik kan me voorstellen dat dat van de gemeente ook niet mag...

Jacky

Meld misbruik15-1-2014 1:52:20

Geen idee welke vloeistof er in die kleine bellenbaas zit, maar ik gebruik al jaren een machine die bellen blaast en ik kan je zeggen dat dit geen vlekken maakt op kledij.
Voor ik dit gebruikte op feesten heb ik dit goed uitgetest op diverse soorten stof.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik15-1-2014 14:52:21

Wij maakten dat vroeger zelf met water en dreft en misschien beetje sunlightzeep ofzoiets. Dat maakt toch geen vlekken? Of toch geen vlekken die erg zichtbaar zijn en er nooit meer uitgaan bij het wassen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...