Nu Online
Momenteel zijn er 729 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik heb raad nodig...

16-1-2014 12:46:57

Hallo wij trouwen op 14 maart,

en hebben onze beste vrienden als getuigen gevraagd;

nu vertelden zij ons vorige week dat zij ook trouwen, waarop mijn man zijn getuige onmiddellijk aan mijn man vroeg om zijn getuige te zijn, mijn getuige bleef stil en dan zei ze ik had al altijd gedacht om mijn broer te vragen, maar zou jij dan wel alles willen regelen?

Ik wist niet goed hoe hier op te reageren alsook mijn man niet...

Als ze haar broer vraagt als getuige vind ik toch dat hij dan ook maar alles moet regelen, ik en mijn man voelen er ons beiden ambetant bij, en nu mag je niet denken dat omdat wij hen vroegen als onze getuigen dat zij daarom ons terug moeten vragen. Maar net nu ons huwelijk voor de deur staat zitten we verveeld hiermee, hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Nu gaat het ook al over haar feest en kleed en ...

bedankt

charlot
14-3-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1038

Silke
29-3-2014
 Meld misbruik16-1-2014 12:53:27

Ai ... Dat is inderdaad lastig. Misschien moet je even informeren wat zij net verstaat onder 'alles regelen'. Vraagt ze dan om bv. haar vrijgezellen te organiseren of vraagt ze je heel het feest te organiseren? Want als het bv. enkel om haar vrijgezellen zou gaan, zou ik het nog wel overwegen om te doen, omdat haar getuige een man is (en deze horen nu eenmaal niet op een vrouwen-vrijgezellen :-)), maar als het gaat over het gehele feest zou ik precies ook wel even twijfelen ... Ik organiseer graag ons trouwfeest zelf, maar om nu ook het hele feest te organiseren van de vriendin ...

mona
27-7-2013
 Meld misbruik16-1-2014 13:01:32

Hint: ze kan ook twee getuigen vragen als ze wil, dit is wettelijk toegelaten...

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik16-1-2014 13:05:36

ik deel de mening van Silke
En zoals Mona ook zegt, de wet staat 0 tot 4 getuigen toe
Want ik veronderstel dat je samen met je aanstaande wel in de suite zal lopen, gezien hij al als getuige werd gevraagd? Zou leuk zijn mochten jullie beide als koppel, ook beide getuige zijn.
Even polsen bij je vrienden

Katja
1-2-2014
 Meld misbruik16-1-2014 13:07:29

Of jij kan de weddingplanner/ceremoniemeester zijn, staat los van de getuige.

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik16-1-2014 13:17:47

Ik zou dat niet echt op mij persoonlijk nemen. Eerder als een compliment van : ik heb ze toch nodig...
Mijn ventje had ook liever iemand anders gevraagd, maar om miserie en ruzie te vorkomen, heeft hij zijn zus gevraagd.
En als het je echt dwars ligt, dan zou ik het op de man af vragen wat er juist de bedoeling van is. Zoals hier al geschreven werd : je mag er meer dan vragen. Mss weet ze dat niet, of ze had het wel gedaan.

Vermijdt wel ruzie of woorden, want ik zie dat je ook bijna gaat trouwen, het zou zonde zijn moest je nu al met een raar gevoel zitten en ze is je getuigen hé..

Charlotte
17-5-2014
 Meld misbruik16-1-2014 13:43:40

Het lijkt mij inderdaad ook raar dat een getuige een trouw moet regelen.

charlot
14-3-2014
 Meld misbruik16-1-2014 13:45:38

ja idd ze wil dat ik mee ga voor haar kleed en zo en de vrijgezellen op mij neem en dergelijk ... mijn man vind het gewoon ambetant dat hij dan wel getuige is en ik niet... is dat dan 4 getuigen per persoon dat je mag nemen of 4 voor het koppel?

mercie

krista
9-8-2013
 Meld misbruik16-1-2014 13:55:47

Hoi Charlot,
4 getuigen voor het koppel samen..
Ik vind het wel tof dat ze jou niet wil passeren en jou toch ook een belangrijke rol wil geven...
Wat jij mss ook bedoelt is dat er een deel van jullie huwelijk verloren gaat in de mist van hun voorbereidend huwelijk omdat zij er nu ook ineens mee bezig zijn.
Mss zou het toffer geweest zijn als zij het pas kenbaar zouden gemaakt hebben na jullie grote dag...
Ik begrijp dat je triest bent dat jij geen getuige bent maar probeer wel blij te zijn dat jij ook een grote (mss belangrijker) functie inneemt dan haar broer die wel z'n handtekening mag zetten, jij word tenslotte wel meer betrokken bij hun huwelijk veronderstel ik...
Ik hoop dat het geen domper op jullie huwelijksfeest gaat geven, geniet nu maar eerst en vooral van jullie eigen huwelijk...
X

Helena
5-7-2014
 Meld misbruik16-1-2014 14:25:17

Jouw vriendin zat ook in een moeilijke positie: haar aanstaande kiest jouw verloofde als getuige, maar zij wil liever haar broer vragen. Vandaar waarschijnlijk dat ze jou er zeker wil bij betrekken. Het zou nu eenmaal raar zijn moest haar broer haar vrijgezellen organiseren en trouwjurk kiezen... Er zijn wel grenzen aan hoeveel ze jou kan vragen, ik hoop dat het niet de bedoeling is dat jij alles van a tot z moet regelen. Eerder als vriendin betrokken worden bij alle "girly" beslissingen (jurk, kapsel, leuke deco-ideetjes,...).

Wanneer is hun trouwdatum? Ik vind het niet overdreven om te vragen of je haar voorbereidingen (meegaan voor haar jurk ed) kan uitstellen tot na jullie huwelijk, dat tenslotte al binnen 2 maanden is en ook veel voorbereidingen vraagt. Je wil toch eerst ten volle uitkijken naar jullie dag, voor je begint te denken aan hùn dag...

Ik zou het leuk vinden om mee te helpen bij het huwelijk van een vriendin, maar dan wel pas na ons eigen huwelijk!

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik16-1-2014 14:44:50

hey mede bruid,hier ook 14 maart,dus het komt inderdaad heel snel aangekomen nu hee,ik vind dat je wel wat kan helpen met je vrinedin haar huwelijk,maar zoals hierboven vermeld,alles regelen?not hoor!vrijgezellen,en alle girly stuff waarom niet,maar heel haar trouwfeest??je heb je eigen huwelijk binnen 56 dagen,wnr is haar trouwdatum?mss kan haar broer dan heel het huwelijk regelen en jij dan de vrouwentoestanden zoals jurk,kapsel en dergelijke.
wel mooi initiatief van je vriendin dat ze jou er toch wil mee betrekken,maar ze mag niet overdrijven vind ik.
liefs sandrine xxx

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik16-1-2014 15:16:41

Ik snap eerlijk gezegd niet waar je mee verveeld zit, ik vind niet dat je haar kan ' verplichtingen' of moet aandringen jou ook getuige te maken. Ik zou haar vragen wat voor rol ze juist voor jou in gedachten had. De vrijgezellen heb ik voor mijn beste vriendin ook helpen organiseren. Terwijl ze haar neef met wie ze een hele goeie band heeft als getuige had. Ik heb me daar nooit echt verveeld mee gevoeld of vragen over gesteld...

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik17-1-2014 10:14:22

Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk.
Leuk dat ze jullie erbij willen betrekken toch? En zelfs al ben je geen getuige, ben je er nog de ganse tijd bij als partner van de getuige. Mijn vriendin heeft ook haar broer gevraagd maar heeft een vriendin ingeschakeld voor de vrijgezellen en ik help haar wat met de praktische regelingen.
Ik heb wel duidelijk gemaakt dat die van mij nu nog even doorgaat en ik daarna me 'helemaal' wil toeleggen op haar mooie dag. En dit begrijpt ze ook... Ze snapt dat eerst die van mij nu even aan de beurt komt en zij daarna de spotlight krijgt en zo hoort het ook. En daar is dus ook helemaal geen gedoe over ontstaan. Gewone klare en eerlijke communicatie...

isa
6-9-2014
 Meld misbruik23-1-2014 20:22:46

misschien "moet" ze haar broer vragen,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...