Nu Online
Momenteel zijn er 687 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

thema kleuren

4-1-2007 19:09:40
Hoi ,

als thema voor onze huwelijksdag hadden wij graag het thema kleuren gebruikt. Ik ben nog op zoek naar enkele leuke teksten of ideetjes rond kleuren voor tijdens de viering.

alvast bedankt
en groetjes griet

griet
28-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1111

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik5-1-2007 10:12:58

Dag Griet,

ik ben kleuterleidster en wij werken af en toe rond dit thema. Ik denk meteen aan een leuk kinderboek.Hier kort wat uitleg:

Eefje donkerblauw van Geert De Kockere en Lieve Baeten. Eefje is een kleine koningin die in een donkerblauwe wereld woont. Waar ze naar kijkt, wat ze aanraakt, wat ze eet... alles is blauw. Ze is wel alleen, want omdat ze zo mooi is zegt niemand haar meer dan 'Ooooooooh' en 'Aaaaaaaah'. En dat is weinig. Op een dag ontmoet ze op het strand koning Goudgeel. Ook hij komt niet verder dan een kreet van bewondering. Hij blijft haar echter zoeken tot zij zich verstopt en hij terugkeert naar zijn goudgele paleis aan zee. Eefje Donkerblauw wil wel graag trouwen en besluit hard te oefenen om van geel te houden.. Zij schildert en naait gele versieringen op haar donkerblauwe spullen. Ook koning Goudgeel heeft donkerblauwe stippen op zijn gouden kroon geschilderd. Na vijf dagen en vijf nachten trouwen ze en... Ja hoor, zij krijgen groene kinderen. Behalve één blauw meisje dat later trouwt met Prins Avondrood. Tussen het paarse nageslacht zit een rode jongen die weer een generatie later oranje kinderen heeft met Geeltje. Alle kleurenkinderen samen vormen een regenboog.

Ik vond ook een versje over kleuren:
Rood is de kleur van de liefde
en geel van de vrolijke zon
Groen is de hoop van het voorjaar
Dat de winterse kou overwon
Blauw is de kleur van de hemel
En blijf jij mij altijd trouw
Dan schrijf ik voor jou dit versje
In rood, geel, groen en blauw

Er bestaat nog een prentenboek een beetje vergelijkbaar met dat van Eefje donkerblauw nl. 'Blauwtje en Geeltje' van Leo Lionni.Je zal deze boekjes zeker vinden in de bib.Het zijn wel vrij bekende.

Hopelijk heb je hier wat aan. Als me nog iets te binnen schiet laat ik het weten.

Groetjes,
Isabel
110807

griet
28-7-2007
 Meld misbruik5-1-2007 13:34:31

Dank u wel Isabel !
Ik had het boekje van Eefje ook al in mijn handen gehad , maar de fase in het verhaal : ' ik moet heel hard mijn best doen om van blauw te houden ' vond ik wat raar overkomen voor in een huwelijksviering , vind je niet ?
Maar ik ga nog eens op zoek gaan naar het ander boek waarover jij sprak , dat ken ik niet.
bedankt hé !
groetjes

Sylvie
6-10-2007
 Meld misbruik8-1-2007 13:54:53

Misschien kun je het verhaaltje "De mooiste vis van de zee" gebruiken?

Groetjes Sylvie
06/10/2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info