Terug naar overzicht
Hey Wendy,Hier hetzelfde, mijn mama is overleden. Bij ons dus geen namen vannouders op de uitnodiging. Voor mij zou dat de aandacht vestigen op het overlijden, ipv de heuglijke gebeurtenis. En iedereen weet dat toch... Als je ze er op de klassieke manier wil opzetten, dan vrees ik dat je weinig anders kan dan een kruisje te zetten. Veel succes ermee!
Ik vind niet dat je er perse een kruisje moet bijzetten. Iedereen die naar je feest komt, zal inderdaad wel weten dat je papa overleden is denk ik? En ik zou het eigenlijk wel een mooi gebaar vinden als je je papa zijn naam er gewoon opzet. Hij zal er die dag ongetwijfeld wel bij zijn in ieders gedachten.Wij hebben er geen namen van de ouders bijgezet omdat we vonden dat we dan wat veel tekst hadden en ook omdat we dat niet echt nodig vonden. Vroeger werd dat gedaan omdat mensen toen ook nog van thuisuit trouwden. Dat is bij ons natuurlijk niet het geval.Hopelijk geraak je er uit!
Het is inderdaad een delicate kwestie... Ik zou misschien toch opteren om enkel je mama te vermelden op de uitnodiging en je papa op een andere manier te herinneren op het huwelijksfeest?Afgelopen jaar is een vriendin van mij gestorven en mijn grootvader, met wie ik een hele goede band had, is ook reeds vijf jaar gestorven, en ik ben van plan om op onze trouwdag bij het gastenboek foto's te plaatsen van hen met een mooi gedichtje erbij om aan ze te denken alsof ze erbij waren.Als je toch je papa op de uitnodiging vermeldt, zou ik er ook een kruisje bijzetten. Er zijn misschien vrienden die dit niet weten (vrienden van je aanstaande bijvoorbeeld) en het zou wel eens gênant kunnen worden voor hen als zij je aanspreken.
Wij hebben gekozen voor een tussenoplossing, en gezet "Samen met onze ouders nodigen we jullie uit op onze grote dag" Dan vermeld je niemand met naam, maar dan kan je bv onderaan bij de adressen zetten "Fam. X" (=jouw familie) en "Fam. Y" (=je man zijn ouders). Dan laat je alles in het midden... :-)Mijn man zijn moeder is ook overleden, maar zij werd meermaals vermeld in de misviering, zo wist ook (bijna) iedereen het...Groetjes!