Terug naar overzicht
ik heb gewoon via google in gedrukt huwelijksteksten in kerk en dan vind je van alles terug ik heb men boekje al in orde maar moet eerst de goedkuering krijgen van de priester
Internet :-)Maar het is wel een hele rompslomp om te zoeken en de juiste sites te vinden :(Ik heb wel al heel wat goede tips en links gehaald uit een boekje dat ik online heb gekocht (weet de link niet meer juist) ook voor tijdens de kerk en manier van presenteren van het misboekje en zo. Je kan bv. "ouderwetse" teksten wat aanpassen zodat ze meer op jou van toepassing zijn, of via de links wat modernere misboekjes zien waar ook wel heel mooie teksten in staan.Sommige stukken van de viering zijn per definitie aan God gericht (bv. gebeden, voorbedes), maar andere stukken kan je blijkbaar heel erg persoonlijk maken, dat moet je wel met de pastoor bespreken.Ik ben ook eens in mijn boekenkast gedoken om te zien of ik nog een mooie passage uit een roman of zo kan vinden als eerste lezing :-)
Internet :-)
Maar het is wel een hele rompslomp om te zoeken en de juiste sites te vinden :(
Ik heb wel al heel wat goede tips en links gehaald uit een boekje dat ik online heb gekocht (weet de link niet meer juist) ook voor tijdens de kerk en manier van presenteren van het misboekje en zo. Je kan bv. "ouderwetse" teksten wat aanpassen zodat ze meer op jou van toepassing zijn, of via de links wat modernere misboekjes zien waar ook wel heel mooie teksten in staan.
Sommige stukken van de viering zijn per definitie aan God gericht (bv. gebeden, voorbedes), maar andere stukken kan je blijkbaar heel erg persoonlijk maken, dat moet je wel met de pastoor bespreken.
Ik ben ook eens in mijn boekenkast gedoken om te zien of ik nog een mooie passage uit een roman of zo kan vinden als eerste lezing :-)
Ik heb de link even gezocht: www.misboekjemaken.be.En wat ik bv. een mooie tekst vind, maar waarvan ik niet weet of het "kan" voor de kerk, is deze van Freek de Jonge (vooral de laatste strofe):JIJOmdat jij wist dat ik het wasen niet je laatste minnaarde knapste van de klasomdat je blozend voor me stondnaïef en van de kookomdat jij smoorverliefd wasdaarom was ik het ookomdat jij bij mij blijven wouondanks mijn bot gedragdie vrijgezellendriftgepikt hebt elke dagomdat je maling aan de mensen hadaan geroddel en gestookomdat jij zo graag trouwen woudaarom wou ik het ookomdat jij leven kuntmet mij zoals ik benomdat jij altijd anders bentdan ik denk dat ik jou kenomdat jij jouw heilig vuurniet verstikken laat in rookomdat jij weet wat liefde isdaarom weet ik het ook
Ik heb de link even gezocht: www.misboekjemaken.be.
En wat ik bv. een mooie tekst vind, maar waarvan ik niet weet of het "kan" voor de kerk, is deze van Freek de Jonge (vooral de laatste strofe):
JIJ
Omdat jij wist dat ik het wasen niet je laatste minnaarde knapste van de klasomdat je blozend voor me stondnaïef en van de kookomdat jij smoorverliefd wasdaarom was ik het ook
omdat jij bij mij blijven wouondanks mijn bot gedragdie vrijgezellendriftgepikt hebt elke dagomdat je maling aan de mensen hadaan geroddel en gestookomdat jij zo graag trouwen woudaarom wou ik het ook
omdat jij leven kuntmet mij zoals ik benomdat jij altijd anders bentdan ik denk dat ik jou kenomdat jij jouw heilig vuurniet verstikken laat in rookomdat jij weet wat liefde isdaarom weet ik het ook