Nu Online
Momenteel zijn er 727 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Materiaal trouwringen

26-1-2014 21:41:50
hoi,

op de trouwbeurs in Kortrijk afgelopen weekend hebben we trouwringen bekeken. We hebben mooie gezien in palladium. Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens de juwelier zijn ze zeker even duurzaam en krasvast als witgoud maar zijn ze een stuk goedkoper.

Welk materiaal kiezen jullie voor je trouwringen?

Sofie
6-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 714

Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik27-1-2014 6:35:50

Wij zijn de onze gisteren voor het eerst gaan passen en zijn ook uit palladium.:-)
Onze goudsmid vertelde ons ook dat palladium een erg hard metaal is maar dat je zowiezo door het gebruik altijd krassen gaat krijgen.

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik27-1-2014 8:23:01

Palladium is meestal gemengd met witgoud. Wij hebben dat ook, juwelier zegt dat palladium witgoud veel duurzamer maakt.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik27-1-2014 21:37:55

Witgoud zelf bestaat eigenlijk niet. Dat is geel goud dat ze wat vervaagt hebben en dan een rodiumlaagje over. Dat rodiumlaagje is niet stevig waardoor je dit herhaaldelijk eens opnieuw moet laten doen. Palladium is een heel goede oplossing!

Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik28-1-2014 7:07:00

Inderdaad Kathleen, palladium werd eerst gebruikt om de gele kleur van het goud te vervagen waarna er een rodhiumlaag over werd gezet om het helemaal wit te maken. En dat is ook de reden waarom witgouden juwelen na een tijd een gele schijn krijgen. Dus onze ringen volledig uit palladium. :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...