Nu Online
Momenteel zijn er 559 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vandaag jurk gekozen maar...

6-1-2007 0:16:34
Hey hey,

Na jullie tips een maandje geleden ben ik vorige week eens gaan piepen bij Robel en La Sposa (Roeslare). Ze waren in beide winkels erg vriendelijk (het gaat er bij Robel misschien ietsje 'losser' aan toe) en het zag er erg goed uit. Ik ben nu vandaag een eerste keer gaan passen in Robel. De mevrouw ws erg vriendelijk en ze toonde alle jurkjes in ongeveer mijn maat en ik mocht telkens zeggen ja of neen. Elke 'ja' of twijfelgeval werd apart gehangen. Ik heb er uiteindelijk zo'n 10-tal gekozen (ik dacht dat het er veel meer gingen zijn)en ben dan beginnen passen. Uietindelijk was het allemaal een beetje dezelfde stijl dus ik vond het best moeilijk. Ondertusen bracht de mevrouw nog een 3-tal kleedjes mee die ik zelf niet gekozen had maar wel mooi waren. Ik heb de 2de keer er nog zo'n 6 gepast en heb dan uiteindelijk gekozen (en al besteld)voor de jurk waarvan mijn mama, en de verkoopster zoiets hadden van : ja d's echt mooi voor jou (natuurlijk vond ik het ook mooi).
En nu komt de maar... Het is mischien een beetje stom maar: ik ben echt wel een moeilijke in die zin dat ik bijna nooit een 'wauwgevoel' heb (het moet al 300% in orde zijn en dat vind je niet ;-) ) en mijn mama is ook wel een beetje zo dus ik was wel heel blij toen ik buitenkwam maar had tegelijk zoiets van: is dit kleedje nu echt HET kleedje?
Ten tweede ben ik ook enerzijds blij dat ik nu al gekozen heb (ben nogal een twijfelaar) maar anderzijds vraag ik me af of het niet beter geweest was om nog eens naar andere winkels te gaan passen? Een beetje verwarrend allemaal... (en toch vind ik het wel heel mooi en ben ik echt wel blij)
Hebben jullie dit ook voorgehad of en ik gewoon een moeilijke ;-) ?

Groetjes
Jessika

PS: vind het wel superjammer dat al dat gepas voorbij is! (ik krijg het meestal al na een kwartier op mijn heupen bij het passen maar dit was leuk!
PS2: nog een vraagje: is dit mijn idee of vallen die kleedjes nogal klein uit?

Jessika
27-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 381

Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik6-1-2007 11:54:01

Hallo,
Amai, nog op zo'n nachtelijk uur achter je pc'tje zitten!
Toen ik ging kijken voor een kleed, heb ik in de eerste winkel al bij het derde kleed gezegd: ok, dit is het. Het was wel totaal iets anders dan ik gedacht had: ik dacht aan een roke en een topje, het is een kleed geworden; ik dacht aan iets heel sobers, het is toch niet zo sober geworden. Maar het paste me echt, en ik vond het erg mooi. Na amper driekwartier passen was dat avontuur al afgelopen!
Toen ik echter nadien in trouwmagazines keek, en op internet, merkte ik dat er nog veel mooie andere jurken waren, en dat maakte mij onzeker. Was het wel goed om bij de derde jurk al te beslissen? Is er geen jurk die nog mooier is? Ik heb toen besloten mijzelf niet meer zo te tergen en ben gestopt 'mijn' jurk met andere jurken te vergelijken. Ok, er waren nog mooie jurken, maar die van mijn mocht er ook wezen! Wat mij wel heeft geholpen, is dat mijn mama enkele foto's heeft gemaakt. Ik heb die in het klein afgedrukt en in mijn portefeuille bewaard. Telkens ik mijzelf dan weer moest overtuigen dat mijn jurk echt mooi was, haalde ik dat blaadje boven. En ik heb dat vaak gedaan!
Nu, ik mocht mijn jurk dan enkele keren gaan passen. En ik vond het terug zo mooi! Ik had zelfs vlinders. Ondertussen zijn we getrouwd, en ik heb me eerlijk waar nooit zo mooi gevoeld als die dag (normaal voel ik me niet zo). Klinkt verwaand, maar is echt zo.

Wat je nog altijd kan doen, is je jurk nog eens gaan aantrekken. Dat helpt.

Over die kledingmaatjes: ja, ze hebben mij gezegd dat de maatjes eigenlijk te klein zijn (vb. een 38 is een 36). Dus zit niet over de maat in. Zorg gewoon dat de jurk volledig aan je lijfje is aangepast, dat is het mooist. Of dat nu een maatje groter is of niet, dat maakt niet uit.

Groetjes, Bene

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik6-1-2007 12:42:17

Hey,

Hier nog zo'n twijfelgeval.
Ik had in de eerste winkel mijn kleed al gekozen, maar omdat er nog bijna niets van de nieuwe collectie binnen was (want het was begin juni) mocht ik nog veranderen tot in oktober.
Ik heb dan nog een 6-tal winkels gedaan en weken zitten twijfelen. Ik heb in totaal een vijftigtal kleedjes aangehad.
Uiteindelijk ben ik bij mijn eerste gedacht gebleven (wat vaak het beste is).
Nu heb ik ook zo'n periode waarin ik alle andere kleedjes precies mooier dan het mijne vind, ook degene die ik vroeger afschuwelijk vond. Heel raar.
Ik denk dat bijna elk bruidje met twijfels zit en dat dat wel weer over gaat.
Het is ook niet omdat een kleed in een boekje of op een pop mooier lijkt dat het bij u ook mooier zal zijn hé. Foto's bedriegen ook vaak.
Een foto helpt inderdaad om u opnieuw te overtuigen maar heeft soms ook een averechts effect want mijn kleed is op foto bijlange zo mooi niet als in 't echt.

Maar hoeveel ik ook getwijfeld heb, op een bepaald moment moet je de knoop doorhakken en beslissen. Je kan niet blijven passen en zoeken tot vlak voor je trouwdag. Als je dan op dat moment nog iets mooier zou zien, dan kan je daar niets aan veranderen.
Het beste lijkt me gewoon om zo weinig naar andere jurken te kijken eens je de jouwe gekocht hebt, anders maak je het jezelf onnodig moeilijk. Ik kan het weten want ik kon en kan nog steeds niet aan de verleiding weerstaan om naar jurken te kijken met alle twijfels tot gevolg.

Groetjes, Sissi

annelies
9-6-2007
 Meld misbruik6-1-2007 14:44:46

Hey Jessika,
Ik ken dat gevoel helemaal! Gisteren dacht ik ineens dat we voor alles de verkeerde keuze gemaakt hadden. Ik begon ineens te twijfelen over onze viering, de feestzaal en zelfs mijn kleedje. Ik heb ook al in de eerste winkel beslist, en heb heel lang getwijfeld tussen 2 modellen. Gisteren zag ik in een magazine de jurk die ik uiteindelijk niet gekozen had, en ik vond ze inees beter dan de mijne :) Nu heb ik er al een nachtje over geslapen en ben ik tevreden met mijn keuze. Ik had ook geen waaauw gevoel, maar ik denk dat dat gewoon afhangt van persoon tot persoon. Daarbij zijn foto's in magazines bedrieglijk: je moet de kleedjes altijd op jezelf zien. Toen ik ging passen waren er jurken die ik uit de magazines heel mooi vond, maar op mezelf minder, en omgekeerd. Dus dat probeer ik in mijn achterhoofd te houden. Het heeft geen zin om nu nog te twijfelen, op het moment van het passen heb je kunnen vergelijken en ik ben er zeker van dat als ik het kleedje terug aanheb, dat ik heel tevreden zal zijn. Spijtiggenoeg moet ik nog wachten tot begin mei voor de volgende pas.
Maar ik zou zeggen: niet twijfelen, ik ben er zeker van dat we goed gekozen hebben :)
Groetjes,
Annelies
09.06.07

Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik6-1-2007 19:58:03

Hehe, blij dati k niet de enige ben...

Daarstraks een jurk van Linea Raffaeli aangehad waarvan ik zei WOW...en nu denk ik hmmm, dat van Erwin Vankets was ook wel mooi en kijk i nog eens in het boekje van LR, en ik denk hmm, die moet ik ook nog aandoen :-)...

Ik ben zo over alles, dus miss wel normaal...Maar ik ging echt af op dat gevoel van dat mensen je zeggen "als je het aanhebt, weet je het", en dat vind ik toch maar moeilijk hoor...er zijn vele mooie modelletjes...maar de wow.

En zo leuk dat jullie dat zeggen van die maatjes...
Ik heb normaal 38 en ik had die 38 aan van LR en die zat toch maar juistekes zeneh...die rok eerder iets te smal vond ik...Terwijl Rembo 38 eigenlijk best wel ruim zit...

Tis zoals kleren he, de H&M zit veel ruimer dan Zara weliswaar

Groetjes en succes...

Ps: ik ben wel al naar 5 winkels geweest, misschien niet echt goed, maar ik heb zoiets van, ik wil het allemaal gezien hebben :-)

K
7-7-2007
 Meld misbruik6-1-2007 22:39:12

Hoi,

Ik had eerst helemaal hetzelfde, in de eerste winkel waar ik ging passen vond ik een aantal kleedjes super, maar geen stak er echt uit, ik vond ze allemaal even mooi.
Ben dan in een andere winkel gegaan, eigenlijk zonder de bedoeling die dag iets te kopen, en daar bleken 2 kleedjes echt met kop en schouder boven de rest uit te steken. Ik kon echter niet kiezen tussen die twee. Die namiddag ben ik teruggegaan, en heb ik de knoop doorgehakt, en dat was echt moeilijk. MAAR, toen had ik plots wel dat wauw-gevoel waar zo veel over wordt gesproken, begon ik helemaal te stralen enzo, enfin, er zijn nog enkele kleedjes die ze daar niet hadden en die ik op het internet super vond, maar een mens moet eens beslissen, en ergens wist ik dat dit hét kleedje was. Het geeft een fijn gevoel gekozen te hebben vind ik, het geeft ergens wel rust.
Wat de maten betreft, ik heb eigenlijk enkel Rembo's aangehad, en die zitten wel érg ruim, die 38 leek wel meer een 40, maar over andere merken kan ik dus weinig meespreken.
Als je gekozen hebt, niet teveel meer twijfelen zou ik zeggen!

Wendy

Meld misbruik8-1-2007 12:46:49

Hey Jessika,

Niet mee inzitten zou ik zeggen.
Je zal wel nog veel kleedjes zien, in boekjes etc en misschien twijfelen, maar wat je mooi vindt in een boekje is niet per definitie iets waar jij mee zou staan. En ik kan het weten: ik zie on-ge-loof-lijk graag de linea raffaeli-collectie; maar elk kleedje dat ik daarvan paste was zo flets of ikweetnietwat! Mijn kleed zou ik bijvoorbeeld nooit uit een boekje gekozen hebben omdat ik iets heel anders voor ogen had...
Oh ja, ook ik had foto's laten nemen en het helpt idd als je begint te twijfelen en je bekijkt de foto's dan weet je weer waarom je dát kleed gekozen hebt.

johanna
1-9-2007
 Meld misbruik9-1-2007 9:33:19

Hèhè,
Ben ik blij dat ik niet alleen dit gevoel heb ;-))
Ik ben gisteren gaan passen en in de eerste winkel al gekocht. Ik had het kleedje ook als één van de eerste aan en ben bij mijn gedacht gebleven. Net zoals Benedikte ben ik de winkel binnengestapt met het gedacht 'een rok en een topje' en 'niet te veel tulle' omdat mijn vriend en ook ik die niet mooi vonden in de magazines. Kom k buiten met een kleed in zijn geheel en tot wat meer tulle dan ik gedacht had ;-)))
En dan gisterenavond, deze nacht, deze morgen... de twijfel. Moest k nog niet nog een andere winkel bezoeken, nog andere kleedjes gezien daarnet op een site die ik nog nooit bezicht... zucht...

Maar k heb gekocht en there is nog way back! En zoals ik hiervaak lees is dat een normale reactie.... Dus ik ban nu ook de magazines en websites (wat enorm moeilijk zal worden;-))) maar blijf bij mijn gedacht!

Ohja, wat die maatjes betreft, ik had dat gevoel ook. Ik paste een 40 maar die zat perfect en ik heb normaal een 38...

grtz

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik9-1-2007 11:28:53

Oef, ben blij dat er toch nog zo'n twijfelarsters tussen zitten ;-). Ik heb er nu al een aantal nachtjes over kunnen slapen en vind het eigenlijk wel een mooie jurk en hij past wel bij mij. Ik zal proberen nu niet meer naar andere jurken te kijken (maar de verleding is zeeeer groot :-) ) en alleen maar naar de mijne (heb ze terug gevonden op het net). Ik vind het wel nog altijd superjammer dat ik niet meer kan gaan passen en vind het zonde dat ik er niet meer van 'geprofiteerd' heb (bvb. verschillende winkels).

Veel succes nog jullie allen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info