Nu Online
Momenteel zijn er 647 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vindt vriend trouwkleed wel mooi???

6-1-2007 14:48:18
Hey iedereen,

Ik zit op dit moment met gigantische trouwkleedstress!!
Ik heb het kleed van mijn dromen gevonden. Nog voor ik het pashokje uitstapte, was het voor mij al duidelijk dat dit HET kleed was. Lijkt geen probleem, maar mijn zusje vindt de sleep te overdadig. Daardoor begin ik te twijfelen over wat mijn vriend ervan zou vinden. Hij moet mij die dag in de eerste plaats mooi vinden en zo en achteraf niet denken "hehe toch wel wat een overdadige sleep" of "had ze maar naar haar zus geluisterd".

Moet ik mijn eigen eerste idee volgen dat dat het kleed is of moet ik luisteren naar mijn twijfel?

Stom om door zoiets stress te hebben, maar het houdt me al de hele dag bezig.

Zijn er onder jullie nog die twijfelen over wat hun vriend van hun kleed zal vinden of ben ik de enige?

Alvast bedankt
Maartje

Maartje
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 399

Katty
27-7-2007
 Meld misbruik6-1-2007 15:00:19

Maak je daar geen zorgen over, je vriend zal deze dag wel alles mooi vinden maar toon hem al wat foto's van kleedjes als je twijfelt en vraag wat hij absoluut niet graag ziet en je zal wel horen he

maar ik twijfel er niet aan dat je vriend je wel mooi zal vinden

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik6-1-2007 16:40:10

Hey,

Ik twijfel daar ook enorm over hoor.
Als ik aan mijn vriend vraag wat hij wel en niet mooi vindt dan zegt hij dat hij daar geen idee van heeft. Plaatjes tonen helpt ook niet.
Bovendien kan het wel mooi zijn op foto bij een model maar staat het bij u bvb. niet. Moet je dan toch zoiets nemen omdat hij het mooi vindt? Nee toch.
Ik heb dus het kleed gekozen dat echt mijn zin was.
Toen vroeg hij mij of ik mijn keuze zou veranderen moest hij mij zeggen wat hij wel en niet mooi vond en dat niet zou stroken met mijn keuze. Dan heb ik gezegd dat ik dat niet zou doen. Ik zou toch bij mijn keuze gebleven zijn omdat het bij het passen het kleed was waar ik een waauw-gevoel bij had.
Jij moet het kleed kiezen waar jij je goed in voelt en dat echt uw zin is. Dan straal je vanzelf.

Maar ik denk dat uw vriend u die dag met alles zal mooi vinden. Vergeet ook niet dat hij u nog nooit in zo'n kleed gezien heeft, dus zal hij sowieso ondersteboven zijn. Bovendien heb je dan mischien make-up op en is je haar anders.

Ik denk dat die twijfels volkomen normaal zijn en dat elk bruidje daar wel eens last van heeft. Ik toch in ieder geval.

Wat ik ooit in een bruidsmagazine gelezen heb: volg bij de keuze van je bruidsjurk je hart zoals je gedaan hebt bij het kiezen van de juiste man (of zoiets).

Veel succes ermee!!!

Groetjes, Sissi

Lies
7-7-2007
 Meld misbruik6-1-2007 16:41:46

Dag Maartje,

Ik begrijp je twijfel, ik heb het zelf ook wel gehad. Maar toegegeven, echt lelijke trouwkleren bestaan toch niet? Het is alleen maar een kwestie van smaak. En aangezien jullie trouwen, zal je vriend je smaak wel kennen en appreciëren. Dus als jij het mooi vindt, dan moet je dat maar doen! Op die manier heb ik ook mijn eigen overtuigd ;n)

Groetjes
Lies
070707

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik6-1-2007 16:42:44

Oh ja, 't is helemaal niet stom om daar stress van te krijgen.
Ik heb zo weken aan een stuk lopen twijfelen, maar ben uiteindelijk bij mijn eerste keuze gebleven.

Groetjes, Sissi

Marleen

Meld misbruik6-1-2007 17:03:04

Maartje,
Volgens mij heeft elke toekomstige bruid een beetje faalangst op dat vlak. Ik denk dat jij zal stralen als jij je kleed van jouw dromen aan hebt en waarin jij je goed voelt. Hierdoor zal je vriend je sowieso knap vinden en van mening zijn dat jij de mooiste bruid bent die hij zich maar kon voorstellen!
Allez, met dit idee houd ik de stress wat weg!
Groetjes
Marleen
6.7.7

Katrijn
1-9-2007
 Meld misbruik6-1-2007 20:18:34

Hoi Maartje,

Zoals Marleen zei...als jij je er goed in voelt, dan ga jij ook stralen.

Wat ik zo wel eens gedaan heb, is zo gebladerd in LR boekje, en dan zo wat gepolsd wat hij mooi vind.

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik6-1-2007 20:40:15

Hi Maartje,

Volgens mij zal je vriend jou die dag zeker en vast mooi vinden, als dit jou droomjurk is ga je gewoon stralen.
Ik heb mijn vriend op voorhand ook eens laten bladeren in de trouwboekjes en hij heeft dezelfde jurken aangeduidt die ik ook prachtig vond. (ik had hier een beetje bang voor omdat hij vrij klassiek is en ik net iets minder).
Als ik jou was zou ik me er echt geen zorgen om maken.

Groetjes,
Véro

lindsy
22-8-2008
 Meld misbruik7-1-2007 7:28:36

hoi maartje

je bent niet de enigste die twijfelt
ik heb hetzelfd probleem met mijn kleedje ik ben ook bang dat mijn vriend het niet mooi zal vinden want hij is wel eigenlijk heel direct op zoiets hij zegt altijd eerlijk zijn gedacht of hij iets mooi vind of nie als ik iets wil kopen van kledij dus nu durf ik het ook nie vragen wat zijn smaak een beetje is van trouwkleedjes en ik denk dat da ook een beetje moeilijk is voor mannen omdat ze ook niet gewend zijn voor ons in een trouwkleed te zien het is immers de enige keer dat je zoiets
draagt .ik mag in maart achter mijn kleed nu maar hopen dat hij thuis niet gaat piepen naar mijn kleed voor te weten hoe hij eruit ziet.

van lindsy

davida
8-9-2006
 Meld misbruik7-1-2007 11:18:29

hey

wij zijn in september getrouwd en ook ik had dat probleem of hij dat mooi ging vinden ik droomde er over dat hij het afschuwelijk vond en zeker omdat hij graag een wit kleed zag en het geen wit was maar de dag zelf had hij wel 100 keer gezegd hoe mooi ik was en dat hij zich niet kon voorstellen dat ik mooier zou zijn in het wit.
maak je er geen zorgen over hij zal je echt prachtig vinden.
grtjs

Veroniek

Meld misbruik7-1-2007 16:19:58

Hoi

Blijkbaar heeft iedere bruid wel eens een moment van "Oei, dat hij het maar mooi vindt!" Bij mij was dat niet anders...

Je kan inderdaad eens polsen naar zijn smaak via prentjes (maar dat is natuurlijk anders dan als jij het aanhebt!). Ik ben ook van mening als jij het mooi vindt, zal hij het ook wel mooi vinden. Hij kent jou en als jij dat wil en je zal stralen en fier zijn met je kleed, dan zal hij dat ook vinden! Mannen zijn daar echt niet moeilijk in! ;o)

Ik zou gaan (en heb dat zelf ook gedaan) voor wat jij mooi vindt en waar jij je goed bij voelt!
Als je een volledige dag moet rondlopen in een kleed waar je je niet zo goed bij voelt, dan gaan de mensen dat ook zien (foto's e.d.)...

Veel succes!
Groetjes
Veroniek

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik8-1-2007 8:40:10

Hey,

Ja hoor, perfect normaal... Ik heb maanden lopen twijfelen, tot ik er helemaal horendol van werd. Vooral omdat mijn vriend in de boekjes altijd net een andere stijl aanduidde dan wat ik gekozen had. Maar de dag zelf had hij tranen in z'n ogen toen hij mij voor het eerst zag en hij zei ontelbare keren hoe mooi hij mij wel vond.

Je moet weten dat hij niet kan vergelijken want hij ziet je maar in één jurk. Bovendien straal je die dag, is je make-up en haar prachtig... Hij zal je sowiezo mooi vinden!

Zorg gewoon dat je niet de hele dag loopt te sukkelen met die sleep zodat hij er geen last van heeft. Ik vind een sleepje net heel erg romantisch en waarschijnlijk vindt je verloofde dat ook.

Niet twijfelen, gewoon je gevoel volgen!

Veel succes ermee,
Lieve

Wendy

Meld misbruik8-1-2007 12:51:02

Hey Maartje,

Ik kan alleen maar bevestigen wat de anderen reeds schreven: wellicht heeft ieder bruidje zo'n momenten...
Sowieso gaat mijn vriend heel verrast zijn want mijn kleed is heel anders dan ikzelf had verwacht dus hij zal ook iets heel anders verwachten.

Ik kan wel zeggen dat het omgekeerde ook lastig is: mijn vriend heeft zijn kostuum gaan kiezen, ik mocht niet mee (volgens mij was het een foefje dat ik dat kostuum nog niet mocht zien omdat zijn mama hem nog eens voor haar alleen zou hebben maar bon, het is hun natuurlijk gegund).
En nu zit ik er vré mee in dat ik zijn pak niet mooi ga vinden!!
Stel u voor dat ik het niet mooi vind. Vooral omdat hij nog zou durven van wa speciaals te doen :s en ik mag er dus ook niet teveel over nadenken!

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik8-1-2007 17:38:12

Ik dacht overlaatst ook dat ik DE jurk gevonden had. In da namiddag toonde ik mijn vriend enkele modellen van verschillende collecties op foto. Ik vroegwat hij mooi n minder mooi vond.Ook vroeg ik waarom... en wat bleek. Hij vond het LELIJK!!
Ik had en kleedje gekozen met een kraagje rond de hals. En hij vond die modellen absoluut niet mooi. "Dat zou goed zijn voor bruidjes die in de winter trouwen, en dan nog ben ik er niet wild van..."

Dus de beslissing was snel gemaakt.... andere winkels bezoeken en andere kleedjes passen...

Nog een geluk dat ik het systeem van de folders heb toegepast, want ik mocht er noiçet aan denken dat hij het niet mooi zou vinden op de dag zelf.

http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
23/06/07

johanna
1-9-2007
 Meld misbruik9-1-2007 9:03:16

Hey,
Ik ken jouw 'probleem' ;-)) Ik had de afgelopen weken samen met mijn verloofde zitten bladeren in boekjes en gelukkig hadden we dezelfde smaak... ware het niet dat ik gisteren een trouwjurk gekocht heb die wij niet zo 'geslaagd' vonden op de foto. Ik was zelf overtuigd en de modellen die we destijds samen mooi vonden, waren niet zo mooi als k ze aantrok.
Ik kwam dus buiten met een kleed volledig anders dan ik het had voorgesteld. Ik had bij het passen van dat enen kleed een 'waaaw' effect en ben erbij gebleven. Ik twijfelde ENORM tussen mijn (uiteindelijk gekochte) kleed en dat wat hij in de boekjes mooi vond... Maar voor mijn ma en de verkoopsters was er geen twijfel mogelijk ;-))) Gevolg, gisterenavond en deze nacht heeft het de hele tijd door mijn hoofd gespookt of hij het wel mooi zou vinden...
Maar zoals iedereen hier zegt, hij zal je zowiezo mooi vinden en je moet kiezen waar je jezelf het beste en het mooiste in voelt!!! De rest volgt wel vanzelf en wees gerust, je zal hem verstomd doen staan!!!

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik9-1-2007 11:45:43

Heyhey,

Wat je vooral niet moet doen (vind ik hoor ;-)) is doen wat ik gedan heb: toen ik vorige week terug kwam van de winkel waar ik mijn jurk reeds gekocht had (!) maar wel nog een beetje twijfelde of het wel DE jurk was, zette ik mij direct voor de computer op zoek naar mijn kleedje op het net. Ik had het gevonden en vond het wel mooi maar eerlijk gezegd vond ik het bij mezelf mooier dan op dat model ;-). Maar ik was zo nieuwsgierig (zou mijn vriend het wel mooi vinden)dat ik hem direct naar de computer sleurde en hem wel 100 verschillende foto's liet zien (waartussen ook het mijne). In het begin zei hij nog wat hij mooi vond maar daarna niets meer. Met als gevolg dat mijn kleedje passeerde in een nietzeggende stilte.

Ik was al zo gestresseerd die dag en had zo gehoopt dat hij bij mijn kleedje 'wauw' zou zeggen dat ik natuurlijk in tranen uitgebarsten ben, tsja.

Ik was al helemaal vertrokken met het idee dat hij het niet mooi zou vinden en zo maar uiteindelijk heeft mijn vriend mij kunnen overtigen. Hij zei: ' Tuurlijk waren er dingen die ik mooi vond en niet mooi, maar ik heb niets durven zegen want stel dat ik over jouw kleedje zei dat ik het niet mooi vond, dan zou je helemaal in paniek geweest zijn'. Uiteindelijk kent je vriend jou en ziet hij jou graag, dus ik denk dat hij jou op dat moment echt met alles mooi zal vinden.
Ik heb ook al gemerkt dat foto's niet altijd juist zijn (soms zijn de kleedjes veel mooier in het echt, of staan die jou heel anders dan op de foto).

Dus maak je er maar geen zorgen over: als jij je mooi vindt zal je stralen in die jurk en daar zal hij niet omheen kunnen kijken!

Groetjes

Jessika 27/07/07

Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik12-1-2007 10:56:48

Ik denk dat je echt op je eigen gevoel moet afgaan. Het enige wat misschien te overwegen valt is de sleep een beetje in te korten. Maar dat moet je enkel doen indien jij het wil en niet omdat je zus dat mooier zou vinden.

Ik volg ook de redenering dat het beter is om geen foto's of plaatjes van de jurk te tonen aan de aanstaande. Dat maakt je enkel overstuur. Want een kleed staat jou heel anders dan op een model!!

Wees er maar gerust in dat je vriend het allemaal wel mooi vindt wanneer jij in die jurk zit!!

Ga maar voor JOUW kleedje!!

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info