Nu Online
Momenteel zijn er 584 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Fotograaf als daggast?

29-1-2014 10:33:26
Hallo,

Wij trouwen op 13-6-2014 en zijn er bijna uit hoe en wat met betrekking tot de daggasten, maar nu vragen wij ons af reken je de fotograaf ook tot daggast?
De fotograaf zal er de hele dag bij zijn van 9.30 tot 21.30 uur ongeveer. Natuurlijk moet hij drinken en eten. Alleen eet hij dan mee met de daggasten of bestellen wij voor hem een dagmenu? Hoe doen jullie dit?

Groetjes

Dominique
13-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 28 | Gelezen: 1271

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik29-1-2014 10:44:57

Voor onze fotograaf en videograaf hebben we het volgende afgesproken:
gewone consumpties + bbq ('s avonds) + lunch ('s middags)
Voor de DJ:
gewone consumpties + bbq

Maar ze nemen dus geen deel aan de recepties of krijgen geen forfait voor drinken, dat is per stuk.

Ik wilde deze mensen zeker wat aanbieden maar gasten zijn het dan ook weer niet eh... Uiteindelijk komen die mensen ook centjes verdienen die dag.

evy

Meld misbruik29-1-2014 10:46:36

Hallo Dominique, wij laten onze fotografe mee eten als daggaste en zetten haar aan een tafel bij onze familie. Het is een toffe, dus denk zeker dat ze haar direct op haar gemak gaat voelen.

Patrick

Meld misbruik29-1-2014 11:16:07

wij worden dus ook meestal mee gerekend als daggast maar houden ons zo discreet mogelijk.
Het is niet omdat wij "onze centjes komen verdienen" dat we geen eten behoeven Dorien !! We konden dat ook in de prijs verrekenen hé ;-)

Nicole
15-8-2014
 Meld misbruik29-1-2014 11:29:35

Bij ons maakt een goede vriend de foto's en film(doet het voor niks voor ons) . we rekenen hem en de vriendin(een van mijn beste vriendinnen) dan ook gewoon als dag gast

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik29-1-2014 11:38:55

Pardon Patrick maar je kan misschien beter even opnieuw lezen: ik zeg toch dat ik voor iedereen eten voorzie! Alleen niet ook nog eens hapjes/desserten dus je hoeft zeker niet het slechtste te denken van mij!

abra

Meld misbruik29-1-2014 12:15:33

@ Patrick.

Wij moeten onze centjes ook verdienen, maar helaas krijgen de meeste onder ons tijdens hun werk geen 3 of 4 gangen menu voorgeschoteld :-)
Als wij werken moeten we het met een zelf gesmeerd (of zelf betaald) boterhammeke doen. Misschien moet ik ook eens gaan onderhandelen met de baas :-)

tatijanna
20-9-2014
 Meld misbruik29-1-2014 12:33:26

Wij voorzien broodjes over de middag voor de fotograaf en s'avonds worden de dj de fotograaf en onze googelaar elk een menu voorschotel zoals de onze en drank is er ook voorzien voor hen die zit in de prijs ingerekend

Katja
1-2-2014
 Meld misbruik29-1-2014 12:38:35

Fotograaf en weddingplanner eten 's middags een broodje mee. 's Avonds krijgen zij een soort van dagschotel terwijl wij aan het diner zitten. De zaal voorziet dit standaard zo, staat apart op hun prijslijst onder "crew catering".

Cosi
6-7-2013
 Meld misbruik29-1-2014 12:52:56

@ Dorien en Abra, ze verdienen hun centjes ja. Maar iedereen moet eten hé. Of zouden jullie het goed vinden moesten zij een uur weg gaan uit het feest om te gaan eten of hun boterhammen op tafel leggen terwijl jullie zitten te eten. bij een beetje respect geef je die mensen ook wat te eten, het moet daarom niet het volledige menu of hetzelfde als jullie zijn, maar je kan ze moeilijk van s'morgen tot s'nachts op lege maag laten. Wij hebben ze allemaal laten eten. Fotograaf, videomensen, ceremoniemeester, dj, band + techniekers, kinderanimatie, babysit en zelfs de chauffeur van de ceremoniewagen, want hij moest ook wachten tot wij terug waren van foto's maken. @ Abra: als je vind dat ze te veel verdienen moet je ze niet boeken en alles zelf doen of van job veranderen!! Grtz

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik29-1-2014 13:07:09

Ok, ik snap het hier niet goed meer hoor. Ik zeg toch dat ik ze allemaal laat eten.... snap niet waarom mensen dan toch persé moeten reageren dat ik dit niet doe!
Pfft een forum hoort leuk te zijn en geen manier om mensen aan te vallen op dingen die ze niet eens zeggen... en dat terwijl je dus duidelijk niet gelezen hebt wat ik schrijf!!

abra

Meld misbruik29-1-2014 13:09:20

@ Cosi ter informatie: bij ons zit de fotograaf ook aan tafel en krijgt hij alles te eten wat iedereen te eten krijgt. Waar schrijf ik trouwens dat ze teveel verdienen?

abra

Meld misbruik29-1-2014 13:13:17

Ah Dorien. Ik was net op hetzelfde moment iets aan het versturen blijkbaar en krak hetzelfde. Sommige mensen moeten toch eens leren lezen he, voordat ze een oordeel vellen ;-)

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik29-1-2014 13:15:34

Helemaal mee eens Abra! Ik ben volledig voor vrije meningsuiting en wil gerust een gezonde discussie aangaan met het motto 'iedereen zijn eigen mening' en iedereen moet doen wat voor hen het beste lijkt. Maar als ze me afkatten zonder gegronde reden dan word ik een beetje pissig :D

Cosi
6-7-2013
 Meld misbruik29-1-2014 13:45:56

@ Dorien en Abra,
Ik wil jullie helemaal niet afbreken of afkatten. Maar er word heel snel gezegd "zij verdienen hun centjes" dus laat ze maar ervoor werken zonder te veel luxe. En je hoort ook altijd hetzelfde, "ik moet ook mijn eigen boterham mee brengen op het werk" dit wordt ook altijd gezegd zonder er verder over na te denken, wil je ze de hele tijd bij u hebben of niet? Het is niet omdat een clown op zijn werk plezier heeft en heel gek doet dat ik bij mijn baas moet gaan klagen dat ik het op mijn werk niet mag doen en betaald worden ook!! Om af te sluiten, jullie zijn vrij om wel of geen eten te geven hé. Verder wens ik jullie nog succes en een super feest!! Grtz

Patrick

Meld misbruik29-1-2014 13:49:28

ik heb wel gelezen dat je ze eten geeft Dorien, maar je reactie ze komen centjes verdienen vond ik erover. Het is tenslotte hun job hé en iedereen moet centjes verdienen

sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik29-1-2014 13:55:41

ach al die stress is niet nodig mensjeuuz :)
eerst inderdaad alles duidelijk lezen voordat er een oordeel geveld wordt,zo om misverstanden te vermijden.
en dit forum is inderdaad om fun te hebben en raad te geven,vragen.
wij gaan allen trouwen hee meiden,dat is wat telt,toch?
ik wens jullie allemaal een fijne voorbereidingen toe want voor je het weet is onze grote trouwdag er ;)
liefs sandrine xx

Dominique
13-6-2014
 Meld misbruik29-1-2014 13:56:10

Zoals ik het nu lees verschilt het nog wel of je een dagmenu of gewoon het gastendiner geeft aan de fotograaf en evt andere "crew".
Ik vind het lastig wat we daarmee moeten doen. Even inhaken op Dorien en Abra jullie hebben inderdaad niet geschreven dat ze geen eten krijgen of iets dergelijks, voor mij is het duidelijk wat jullie bedoelen. Bedankt in ieder geval voor ieders reactie.

abra

Meld misbruik29-1-2014 14:08:42

Persoonlijk vind ik hetgeen wat Dorien zegt er niet over.

Bij ons was het de vraag van de fotograaf of hij ook mocht mee mocht genieten van het eten en het drinken. Wij hebben direct ja gezegd, geen probleem.

Iedereen doet hier tenslotte mee wat hij wenst. Want je mag niet vergeten, een daggast kost gemakkelijk 80 euro. Hierin wordt voorzien: hapjes, drank, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertenbuffet. Het bruidspaar moet dat geld betalen, ook al eet bv de fotograaf alleen maar een hoofdgerecht. Dat mag je niet vergeten. Als de fotograaf bv 50 euro rekent en zelf voor zijn eten zorgt (en voor 50 € kan je heel lekker eten...), dan is het bruidspaar eigenlijk beter af.

Wij hebben er nu voor gekozen om iedereen gelijk te behandelen. Maar ik vind het niet 'erover' wat Dorien zegt. Ik vind het eerder andersom niet helemaal correct dat een fotograaf het maar heel doodnormaal vindt dat hij als daggast meegeteld moet worden. Uiteindelijk is de fotograaf geen gast van de familie en krijgt hij een vergoeding om foto's te trekken. Wij hebben bij onze fotograaf bij ons bezoek ook geen drinken bv of hapjes gekregen of champagne gekregen. Het is misschien simplistisch gesteld, maar 't is eigenlijk hetzelfde.

Kort gezegd. Ja, ik vind dat het moet kunnen dat een fotograaf ook als daggast aanzien mag worden en dat je dat je dat voor jezelf maar moet beslissen. Het is ook logisch dat deze mensen moeten eten. Andersom vind ik het niet logisch dat een fotograaf stelt dat het bruidskoppel naast zijn werk, het ook normaal vindt dat het bruidskoppel hem ook champagne, dessertenbuffet en een driegangenmenu moet voorschotelen.

Cedric

Meld misbruik29-1-2014 16:44:06

Eigenlijk varieert dat sterk.

Wijzelf vragen NOOIT zelf of we eten krijgen.

Soms krijgen we een heus feestmenu voorgeschoteld en soms is er gewoon één maaltijd voorzien.
We zijn blij met alles wat we krijgen, echt oprecht.

Er zijn echter ook koppels die niets voorzien.
Indien er op voorhand niets over wordt gezegd, voorzien wij een boterhammetje en een fles water enzo. Kwestie van niet een hele dag met een lege maag rond te lopen :-)

Laten we zeggen dat we niemand dwingen, maar dat het wel zeer wordt geapprecieerd als er toch iéts wordt voorzien om te eten.

Groetjes,

Isabelle
Cedric Alexandre Photography

Cedric

Meld misbruik29-1-2014 16:46:19

Ik wil er wel aan toevoegen dat we nooit meedrinken met de gasten, ook niet één glaasje champagne.
We staan erop van dit niet te doen.

Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik29-1-2014 16:56:16

Bij ons eet de fotograaf smiddags mee met de dag gasten. Savonds hebben we geen fotograaf. Groetjes

Christ

Meld misbruik29-1-2014 18:17:10

Als ik langer moet blijven (vb voor openingsdans) vraag ik ook een maaltijd...

's Middags wordt er zelden nog een warme maaltijd voorzien, meestal zijn er broodjes en mag ik er ook nemen... Indien dit niet voor handen is, ga ik gewoon wat gaan eten in de auto, ik maak daar geen probleem van...

Standaard werk ik tot einde recepties, dus dan hoef ik geen maaltijd...

Het zijn lange dagen, ik werk over gans Vlaanderen... het gebeurt wel eens dat de bakker nog niet open is als ik vertrek naar een huwelijk...

In mijn hoofdberoep moet ik inderdaad ook zelf mijn boterhammetjes mee doen, maar dat is ook anders he...

Ik wil gerust huwelijken afwerken zoals 'op het werk'... om de vier uur een uurtje pauze ;) hihi (graptje he!)

Dominique
13-6-2014
 Meld misbruik29-1-2014 19:20:20

Bedankt voor jullie reacties! Natuurlijk verzorgen wij in de middag een broodje en iets van een diner, je kunt inderdaad de fotograaf die zon 12 uur op onze trouwdag aan het werk is niet zonder eten en of drinken laten zitten. Zoals ik het nu lees zou een dagmenu prima zijn en dat scheelt bij de lokatie waar wij zitten bijna de helft aan kosten, aan de andere kant moet je voor €30,- op zon dag moeilijk gaan doen? Misschien moeten we het er eens met de fotograaf zelf over hebben wat hij zou willen. Wij gaan er in ieder geval nog even over nadenken wat we nu gaan doen maar jullie reacties zijn zeer waardevol. Daar kunnen we wel wat mee.

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik29-1-2014 19:51:47

Onze fotograaf is ook een goede vriendin van ons. Ze is die dag natuurlijk wel aan het werk (ze is professioneel fotograaf) maar toch zullen we haar behandelen als een gast. Haar man is onze videograaf en voor hem natuurlijk hetzelfde :-)
's middags en 's avonds schuiven ze dus gewoon mee aan en drinken ook onbeperkt.. Al hoop ik dat ze het eerst bij frisdrank houden zodat de foto's niet onscherp zullen zijn hahahahha (grapje he ;-) ... )

wouter

Meld misbruik29-1-2014 20:47:50

Eigenlijk heel goed, dat je daar van te voren over nadenkt.
Niet iedereen denkt aan catering voor de fotograaf.
Los van de omvang van de maaltijd vind ik het heel fijn als je bij mensen aan tafel kan zitten: dj, videograaf, of bij gasten waar nog plaats is aan tafel.
Op die manier ben je als fotograaf meer betrokken bij het feest, ipv een buitenstaander die wat foto's komt nemen.

Ik vind het geweldig als mensen je meerekenen als gast, dit is een teken van waardering voor het werk dat je doet. Het motiveert mij als fotograaf ook om de rest van de dag nog meer mijn best te doen, om het onderste uit de kan te halen voor alle foto's.

ester
19-9-2015
 Meld misbruik30-1-2014 9:34:04

Ik ga "gewoon" broodjes voorzien voor de fotograaf, want 80euro om als daggast mee te eten vind ik wel wat duur, tenzij ik dit ook van de prijs mag aftrekken?

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik30-1-2014 9:39:31

Wij eten 's middags uitgebreid met de suite en de fotograaf eet gewoon mee, niet aan onze tafel maar 'aan de toog' :-) Hij krijgt 's avonds ook nog snacks in de vorm van kraampjes voor onze gasten. Mij stoort het niet als ik die ene persoon meer moet rekenen. Hij mag van mij zelfs kiezen of hij de menu eet of de kinderschotel :-)

ester
19-9-2015
 Meld misbruik30-1-2014 9:54:25

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken of ze 80euro teveel vindt, het is nog altijd geen verplichting he. Ze zullen tevreden moeten zijn met mijn broodjes en anders mogen ze ook altijd zelf boterhammekes meenemen;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...