Nu Online
Momenteel zijn er 648 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonmoeders

29-1-2014 19:07:00
Dag bruidjes
Even mijn frustratie kwijt! Ik heb altijd een goede schoonmama gehad, ook al woont ze onder ons in het appartement valt ze ons niet lastig.
Nu met de trouw is dit volledig beginnen te keren... Ok ze betalen hun deel van het avondfeest maar toch wil ze overal in mee beslissen.
* Onlangs ging ze niet akkoord dat haar zussen op de receptie van het avondfeest
gevraagd werden. Ze wil ze vanaf de 1ste receptie erbij... Wat ik totaal niet nodig
vindt.. ( 10 zussen )
* Nu is er een nicht van mij verloofde die een triatlon doet op onze trouw datum.
( terwijl zij als eerste de datum wisten ) Ok, wij vinden het jammer maar maken er verder geen ruzie over. Wel daar wist mijn schoonmama een oplossing voor.
Ze moeten maar nadien komen en dan op hun gemak de warme maaltijd eten..
Ben ik nu de enigste die hier niet mee akkoord is???
Nog iemand ervaring met schoonmama's :) :)

lynn
21-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 959

Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik29-1-2014 19:43:35

Ja, jammer genoeg wel.
Ik heb een schat van een schoonmoeder maar soms...

1. ze vindt me teveel eisend dat ik kostuum met das verlang van suite (ik vraag dit deels ook omdat mijn schoonbroer anders in zijn metallica t-shirt met versleten jeans en sneakers met twee verschillende fluo veters in verschijnt...)
2. onze "suitewagens" zijn de vw busjes van mijn man zijn neef en wij nemen voor onszelf nog een vw kever -> zij vindt dit overbodig: één busje is toch voldoende (wetende dat er in totaal 16 personen moeten vervoerd worden...)
3. omdat mijn schoonzus niet in suite wil maar we wel zijn man zijn petekind erbij willen, vindt zij dat de kleine bij haar moet blijven in de suite terwijl mijn man en ik vinden dat de kleine bij mijn man zijn broer en diens vriendin kan lopen in de suite
4. nu dat de uitnodigingen besteld zijn, wil zij 7 personen extra vragen en ze heeft een hele scene gemaakt en nu verwijt ze mij dat ik een grote familie heb en dat zij daar niet de dupe van moet zijn om minder gasten te hebben op de feest (oorspronkelijk gingen ouders en schoonouders elk 5 koppels vragen; hier gingen ze mee akkoord maar nu wil ze die anderen er absoluut bij maar ze wil niet betalen terwijl mijn ouders de 5 koppels die zij vragen wel betalen én die mensen kennen we dan nog tenminste) Met dit laatste heeft ze me erg gekwetst...

En dan ja, mijn schoonzus wil niet mee in suite, nu wil ze niet naar de mis komen (want ze heeft last van haar knie...),...

Dus ja, schoonfamilie, ik ken er wel wat van!

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik29-1-2014 20:04:02

Yeppp...
Hier hebben we er ook zo eentje !
Op alles en nog wat kritiek, BEHALVE wanneer haar zoonlief alles als 1e heeft "beslist" (naar zijn keuze, want uiteindelijk beslissen we alles samen) Dan is alles fantastisch.
Maar als ze weet dat het idee van mij komt, dan is er meestal niet veel goed aan.
Ik vond het onlangs wel grappig dat ze weer begon te zagen dat het niet echt goed was en dat volgens de etiquette zo moest... tot ze hoorde van mijn ventje dat hij er zo voor koos, dan werd het stil en begon ik te schaterlachen. Ik kon het niet laten :-)

Alleen hebben wij de "chance" dat ze op een 60tal km van hier woont !!

En ik moet zeggen, buiten de trouw valt ze best wel mee, alleen nu hé...
Maar ik kan er tegen, ik laat het over me heen gaan en laat vel door m'n ventje vertellen als ze wat wil weten.

kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik29-1-2014 22:53:45

Hier ook! Onze band is ook wel niet goed hoor!

Qua moeien, vertel ik heel bewust nooit iets over de trouw zodat ze zich niet kan moeien. hoeveel te minder ze weet, hoeveel te beter.

lynn
21-6-2014
 Meld misbruik30-1-2014 7:12:00

Wel ik probeer nu ook zo weinig mogelijk te vertellen over de trouw maar dat is echt niet makkelijk.

Mijn vriend wil dat we alles zeggen tegen haar, maar als je weet dat er weer een gans probleem van gemaakt wordt..
Ik snap gewoon niet dat je telkens je eigen keuze moet verdedigen over je eigen trouw!!

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik30-1-2014 8:05:53

Vervelende situaties allemaal...
Qua schoonmoeder kan ik écht niet klagen, ze denkt op dezelfde manier als wij en we krijgen vrij veel hulp en goeie raad.
Het enige soms vervelende is dat ze nú al 'subtiele' hints geeft naar kindjes toe... Haha!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...