Nu Online
Momenteel zijn er 586 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleine zorgen

31-1-2014 9:10:51
Hey ladies,

met minder dan vier weken op de teller (welgeteld 21 dagen) moet ik stilaan toch aan een aantal zaken beginnen die ik wat uitgesteld heb. Ook duiken er bepaalde vraagjes op die ik graag even aan jullie wil voorleggen, aangezien het ventje momenteel zoiets heeft van we zien wel:
- de geloften: we gaan dus zelf onze geloften schrijven. Mijn ventje beweert dat die van hem zo goed als rond zijn, wat natuurlijk wel kan. Maar ik mag niet weten wat erin staat (hoeft ook niet, ik laat me graag verrassen) maar ik vind voor mezelf geen aanknopingspunt om te starten . Hoe lang duren zo'n geloften? En waar heb je het zoal over? Ik zou een beetje inspiratie wel kunnen gebruiken want ik zit met een grote writer's block
- bedanking van de ouders: op het einde van onze vrijzinnige dienst hebben we een momentje tijdens hetwelke we onze ouders bedanken. Ik ben al eens een keertje op zoek gegaan naar een tekstje maar dat ga ik nooit kunnen voorlezen en het droog houden. Nu heb ik verschillende opties natuurlijk: ik hou dat tekstje maar ik laat mijn vriend het voorlezen, ik kies een andere tekst en probeer het zelf te doen of...? Of we doen elk een stukje voor onze eigen ouders (maar dat ziet hij dan weer niet zitten)?
- tafelschikking: we hebben gekozen voor een grote ovale tafel. Dit om iedereen bij ons te hebben en de groep niet op te splitsen. Maar sowieso moeten we toch nog een tafelschikking uitwerken. Ik vind dat wel moeilijk. Zet je nu je ouders naast jezelf, of getuigen, wat met de broers/zussen, grootouders, tantes en nonkels? Want ik kan bijvoorbeeld beginnen met getuigen bijvoorbeeld, maar dan zitten mijn ouders ver weg van ons of zet ik die dan bijvoorbeeld over ons? Ik vind dat echt heel moeilijk! Zijn daar bepaalde etiquette-regels voor?
- begroeting gasten avondfeest: in welke volgorde gaan we staan? En wie staat er bij? Ouders, getuigen?

Pfoe, de stress begint hier toe te slaan....

Veel liefs van een zenuwachtig bruidje!

Dorien
22-2-2014
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1133

Evy
23-5-2015
 Meld misbruik31-1-2014 9:31:41

Hoi,

Ik kan je maar op 1 ding antwoorden en dat is begroeting gasten,
normaal is het eerst de bruid, dan de bruidegom, ouders van de bruid en ouders van de bruidegom

lien
15-3-2014
 Meld misbruik31-1-2014 9:38:45

Kalm blijven is het belangrijkste nu. En hoor wie het zegt, de stresskip zelf :D met de tafelschikking kan ik niet helpen, wij zitten met vrienden aan tafel. En wij doen enkel die mensen aan die tafel en niet die zit naast die, dat moeten ze zelf maar uitzoeken.
Bedenking van de ouders, ik zou het zelf doen en je hoeft het niet droog te houden, zij zullen dat ook niet doen en het is des te echter met een traantje bij. Heb je een tekstje op internet gevonden of zelf geschreven? Als het van internet is wil je het dan eens doorsturen? Ik moet ook nog iets vinden.
Ik wil je altijd mijn gelofte eens doorsturen? Ik wou ze toch ook nog eens door iemand laten nalezen.

Groetjes

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik31-1-2014 10:57:55

Hey Evy, ok super, dan ben ik daar ook weer uit!
Hey Lien; tja tafelschikking, we hebben al één grote tafel gekozen om het gedoe al wat te vermijden maar ja, het blijft toch moeilijk.
Geef anders je e-mail adres, dan stuur ik de twee opties door. Je mag jouw geloften alvast doormailen naar: lunake87@hotmail.com
Dan lees ik ze ook in één keer es na ;)!

Dankjewel voor jullie advies ;)

Natalie
6-6-2014
 Meld misbruik31-1-2014 11:15:25

Tijdens onze misviering hebben we ook een tekstje voor onze ouders te bedanken , wij gaan het samen voorlezen , hoe we dat juist gaan doen , moeten we nog bekijken.

Dankwoord aan de ouders :

Natalie en Jo:

Er was eens een boom , een grote boom die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag , kwam er een man , gewapend met een mes . De boom hield van schrik het ruisen in , maar er was geen ontkomen aan . De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug , en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht :” Welke tak is er nu aan de beurt?”. Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: “ hoor je mij , herken je mij nog ? Ik ben van jou , uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied , maar vergeten doe ik je niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou.

Ik heb mijn gelofte ook al geschreven , en die is gewoon op papier gekomen zonder al te veel erover te moeten nadenken. Het zal je wel lukken om deze te verwoorden hoor ! Komt allemaal goed !

lien
15-3-2014
 Meld misbruik31-1-2014 11:42:04

Ik heb je een mailtje gestuurd.

Lentl
28-6-2014
 Meld misbruik31-1-2014 16:49:05

heb ook mailtje verstuur

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...