Terug naar overzicht
Dag Katrijn,Je vraagt best eerst telefonisch een afspraak met de pastoor van de parochie waar je wenst te trouwen.Jullie beiden spreken een datum/uur af en de rest volgt vanzelf.Terloops sommigen storen zich aan het feit dat ik, als videograaf, jullie probeer te helpen met tips. Stoorde het U ?Laat AUB iets weten.Dank bij voorbaatFreddyVideograaf
Hallo,Ik heb eerst de priester van onze parochie gecontacteerd, (we moesten geen afspraak maken)we zijn dan bij hem geweest een dossier op te maken zodat we dit aan de priester in de parochie kunnen afgeven waar we willen trouwen. Bij hem moeten we wel een afspraak maken omdat hij met ons alles gaat overlopen voor ons huwelijk
Juist wat Veronique schrijft.Als je in een andere parochie wenst te huwen moet je uiteraard eerst de priester van je eigen parochie contacteren. GroetjesFreddy
Ik weet niet echt wat onze parochie is. Ik ben namelijk 6 maanden geleden naar Antwerpen verhuisd met mijn vriend...en wij komen van ergens anders...Dank u voor de info...maar van kerken...waar vind je zo'n telefoonnummers?Dank je en groetjesEn Freddy, neen...dat stoort mij niet
Bij ons is de kerk hier in de wijk, vandaar dat ik dus wist dat dit onze parochie was. Ik heb al de informatie gevonden op de website van onze gemeente, en ook voor de andere kerk hebben we dat zo gedaan.(wat wij ook wel moesten opgeven bij de priester is de kerk waar we gedoopt zijn en waar we onze plechtige communie hebben gedaan, alsook de woonplaats van onze ouders bij onze geboorte).Anders moet je eens kijken of er een kerk bij jullie in de buurt is en eens in de pastorij langsgaan, dan kan de priester je misschien wel helpen aan de hand van jullie adres. En anders misschien eens informeren bij het stadhuis of gemeentehuis.
http://www.kerknet.be/parochies/b2/dekenaatantwerpen.ht... Hi Katrijn,Met bovenstaande link vind je al de parochies met telnrs. in Antwerpen.Wil je weten tot welke parochie jij NU in Antwerpen behoort vraag het gewoon aan je buurman/buurvrouw.Iemand zal het je wel zeggen.Als je de straat opgeeft weet ik het misschien wel maar ja dat is voor jou misschien nogal moeilijk.Eventueel stuur me een @mailtje ik zoek het wel op.GroetjesFreddy Videograaffre4@telenet.be
wij zijn naar de pastoor zelf geweest we wisten waar de parochie was en hebben daar aangebeld en zo de datum afgesprokengroetjes debbie
Dag Freddy, Dank u voor de handige link...we zullen ons morgen er eens mee bezighouden.Dank u debbie en véroGroetjes