Nu Online
Momenteel zijn er 732 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dringend hulp nodig bij kiezen bruidsschoenen

3-2-2014 10:02:45
Meisjes, Ik ga morgen mijn bruidsschoenen bestellen maar ik kan echt niet kiezen tussen 2 paar. Het gaat tussen de Rainbow club collectie van elsa coulered shoes, nl. model florrie en model penny. Mijn bruidsjurk is van ladybird (34111)
Alle bruidsschoenen moeten in de winkel besteld worden dus hoe ze in het echt zijn weet ik niet.
Graag jullie hulp!!!!

Elke
7-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 1278

tania
31-5-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:05:47

Ik heb schoenen van de rainbow collectie en doe zitten echt goed se en veel keuze in

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:16:27

Ik weet het, eigentlijk te veel keuze maar het gaat echt tussen die 2

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 10:16:28

Wel, ik heb mijn schoenen ook nog niet gekozen en ik vind het heel erg moeilijk. In de bruidswinkel waar ik mijn jurk gekocht heb, kon ik 4 modellen passen.

Het was o.a. Delina, Mila en dan nog twee andere.

Maar ik ben ook online gaan zien en dan vind ik dat er ook nog vele andere mooie modellen zijn en ik vind die Florrie ook heel erg mooi, zeker als het wat warmer is, wil ik niet gaan zweten langs mijn voeten.

Afin, ik ben er nog niet uit, maar ik weet wel dat er een groot verschil is in de modellen van Rainbow.

Er zijn modellen die zo een superzacht laagje binnenin hebben, de zogenaamde 'bliss'laag. De schoenen die zo'n laagje hebben, voelen aan als pantoffels; inlopen is niet nodig!

De modellen die ik gepast heb; de Delina en de Mila die hebben zo'n laagje en echt waar, het zijn pantoffels! Zo'n laagje is natuurlijk niet toe te passen in een sandaal als Florrie en dat is natuurlijk niet nodig.

Maar, van de Penny weet ik dat die dat zachte laagje niet heeft (de Penny stond ook op mijn lijstje). Bij mij valt die dus van de lijst.

Rainbow heeft ook schoenen met een bredere leest en Mila is daar zo eentje van. Ik heb een maat 40 en die was mij veel te groot.

Ik dacht er dus aan om eens naar Tsjari in Breda te rijden; daar hebben ze enorm veel modellen. Maar het nadeel is dat ze daar die Florrie niet hebben en ik had die ook graag gepast.

Misschien ook eens naar Breda? Ik had trouwens ook nog een winkel in NL gevonden waar ze echt heel veel modellen hadden, maar dat was in Almere en dat is echt te ver.

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:18:11

ik vind het model florrie het mooiste op zich maar ik vind de penny mooier staan bij jouw jurk.
By the way ik heb er ook van else coloured shoes en ze zijn super!!! zowel mooi als comfortabel. Een echte aanrader.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:25:42

Bedankt voor de snelle reactie!! En inderdaad bij mij in de bruidswinkel ook 2paar die ik kon passen nl. amanda, mila. Heb dan de florrie en caroline besteld in maat 40,5 omdat ik normaal maat 40 heb. Toen ik ze ging passen zaterdag was ik direct verkocht voor de caroline maar met een hak van 8 cm echt wel te hoog. De florrie was echt supermooi maar toch heb ik mijn twijfels om open schoenen te nemen. + de 40,5 was echt wel te groot(vallen groot uit) en zou maat 40 ideaal zijn. Model amanda is met die soft bliss laag binnenin en zit (caroline ook trouwens) supermakkelijk daarmee dat ik twijfel met penny omdat ik dacht dat dat laagje ook in de penny zat. Raar dat ze dat in al hun andere schoenen wel zetten...ze hadden mij gezegd dat penny, amanda, delina allemaal dezelfde neus hebben maar enkel de hak verschilde qua hoogte en de soft bliss laag hadden.

sanne
6-9-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:34:39

Ik vind ze beiden heel mooi, Elke!

Zelf zou ik voor 'Penny' gaan. Ik vermoed dat een meer gesloten schoen doorheen de dag iets comfortabeler blijft zitten.
(Dat is mijn persoonlijke ervaring, als ik sandaaltjes met hakken aanheb, gaan mijn voeten erg snel pijn doen!)

Maar ze zijn beiden erg mooi :)

x

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:42:44

De hak van de florrie is 6cm en echt niet hoog, lopen supermakkelijk (en ik draag nooit hakken) maar dat knagend gevoel van open schoenen blijft ondanks dat ze in het echt héél mooi zijn. Model caroline is echt wauhhh!!!! mét soft bliss, zelfs voor zo'n hoge hak

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 10:55:32

Nog een vraagje, zoals ik hier al zei vallen florrie en caroline nogal groot uit maar nu is mijn vraag of de penny groot uitvalt of niet?
Ik begin zelfs te denken om mij florrie te bestellen in maat 40 en eventueel penny als reserveschoen te nemen van iemand die hier zijn bruidsschoenen zou verkopen in maat 40

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 11:31:09

Elke, ik had contact genomen met Elsa Coloured Shoes en daar hebben ze me gezegd dat de Penny die Soft Bliss niet heeft.

Jij hebt dus de Mila ook gepast; viel die dan niet supergroot uit bij jou? Ik heb een maat 40 en ze vielen uit; dan een half zooltje geprobeerd en dan waren ze nog iets te groot. Komt waarschijnlijk doordat het een extra breed model is (EEE). Ik vond die Mila's wel heel goed zitten; en erg mooi. De Delina's zagen er soms teveel uit als Chinese pantoffeltjes; Mila ziet eruit als een echte schoen. Ik vond de Mila's ook niet te hoog (en ik ben hoge schoenen niet echt gewend).

Hoe zat de Amanda; ik vind dat ook mooie schoenen. En die Caroline staan ook bij mij op het lijstje; wat is het verschil met Amanda en Caroline? Ikzelf ben voornamelijk op zoek naar schoenen die niet te puntig zijn; kwestie van niet nog grotere voeten te hebben; de punten moeten ook niet onder mijn kleed uit komen piepen.

Bestelt jouw bruidsschoenenwinkel de schoenen die je ziet zitten om te passen en heb je dan geen aankoopverplichting?

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 12:06:57

By the way, op mijn lijstje :

-Robin
-Delina
-Amanda
-Caroline
-Mila
-Florrie
-Alexa
-Aspen

Moeilijk, heel moeilijk, zeker als je ze niet allemaal kan passen...

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 12:21:45

Lieve,

Ik geloof je maar al te goed dat model penny geen soft bliss heeft en tenslotte zouden ze het bij ecs toch wel zelf moeten weten maar op elke site waar ze penny verkopen staat er letterlijk "soft bliss" bij, zouden ze het ginder in Nederland zelf wel weten:-)
Ja de mila viel enorm groot uit, heb hem enkel in 39 kunnen passen en die was nog véél te groot terwijl ik toch wel maat 40-41 heb. Ik vond ze voor mij persoonlijk te hoog qua gemak. De delina's zijn identiek aan de amanda en de caroline mààr (héél belangrijk)delina en amanda sluiten achteraan hoger omdat ze met enkelbandje zijn en caroline is van vorm achteraan gelijk gewone schoen en met bandje over de wreef. Amanda en Delina zijn slechts 7 cm en is goed te doen maar zoals ge zelf zegt, een beetje "chineesachtig". De caroline is 8 cm maar voor mij een hemelsbreed verschil ook omdat de hak anders van vorm was maar de neus is identiek aan amanda en delina. Als ik de caroline zag was ik direct verkocht(is echt de moderne funky versie van amanda en delina )en hoewel de neus zelfde is ziet hij er echt we modernder en hedendaagser uit. Toen ik de caroline paste voelde ik direct mij bilspieren achteraan opspannen en dat gaf mij geen comfortabel gevoel, net of ik 5 uur aan 1 stuk zwaar gefitnessed had maar misschien is dat omdat ik nooit hakken draag en heb echt geen zin om ganse dag ongemakkelijk te lopen. Heb echt met pijn in het hart beslist om de caroline niet te nemen. En nee ik wou ook geen puntige schoenen daarom dat ik zeker van de rainbow club een paar wou. De florrie is letterlijk de open versie van caroline. Wat ik mij nu afvraag; delina ,amanda en penny zijn anders van model dan caroline (zelfde neus maar ander "achterste") zou een 40,5 dan ook te groot zijn in model amanda of zou die wel goed zijn van maat? Was de penny in maat 40 oké?
Mijn bruidswinkel bestelt de bruidsschoenen mét aankoopverplichting. Had begin januari uit boekje ecs dus model caroline en florrie gekozen in maat 40,5. Nu zaterdag gaan passen en zoals gezegd beide modellen te groot en model caroline te hoog. Nu had ik gevraagd om model florrie in maat 40 te bestellen + model penny in maat 40 maar dat wouden ze niet , ik mocht maar 1 paar meer bestellen en dit paar moet ik nemen , wat denk jij hiervan? Heb gezegd dat ik er ging overnadenken tot di ochtend

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 12:24:37

model amanda en delina is identiek maar delina met strasssteentjes en beiden even hoog
model caroline identiek aan robin maar caroline met glitters (echt een topper)

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 12:27:55

Goh Elke, ik vind dat zo ambetant dat je niet kan passen voor je iets moet nemen. Je bent dan zo beperkt in je keuze.

Dus eigenlijk is de Caroline te hoog voor jou en anders was dat de perfectie?

De schoen zie je amper onder je trouwkleed, dus als je daarom twijfelt voor een open model? Maar je weet nooit hoe die aanzit als je die een hele dag aanhebt. Ik denk dat ik ook nog een hele tijd zal twijfelen, maar ik denk dat er niks anders opzit voor mij om toch naar Tsjari te rijden, hoewel ze die Florrie daar niet hebben.

Cindy
19-9-2014
 Meld misbruik3-2-2014 12:51:28

ze kunnen je toch niet verplichten de schoenen daar te kopen, of wel?

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 13:03:58

eens je besteld hebt ben je verplicht om een paar te nemen wat ik mij niet echt aantrek en ergens wel normaal vindt maar ik dacht dat ik kon bestellen wat ik wou zien en passen en dan mijn keuze zou kunnen maken maar blijkbaar kan ik maar 2 keer bestellen en de 2e keer verplicht te nemen. + ze willen maar 1 keer 2 paar bestellen
Moet er natuurlijk nog terug voor mijn kleed laten aan te passen hé
En ja een schoen kiezen voor je trouw die ge nog nooit gezien hebt lijkt mij nogal riskant dus zal ik het noodgedwongen op mijne florrie moeten houden en hopen dat ik model penny nooit ergens tegenkom zodat ik het mij niet kan beklagen.
Nogmaals, moesten jullie iemand kennen die model penny wegdoet maat 40 laat me zeker iets weten en liefst zo snel mogelijk. Hoewel het ook niet echt een oplossing is om 2 paar schoenen te kopen en je toch maar 1 paar kunt aandoen, of zijn er nog bruidjes van dit principe?:-)

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 13:35:15

Elke, ik weet niet waar je woont, maar anders kan je beter eens langs gaan bij Tsjari in Breda. Daar hebben ze de Penny (en vele vele anderen, behalve de Florrie). Ga die daar gewoon eens passen en als je die Penny dan geweldig vindt, dan bestel je ze in je eigen bruidswinkel. www.trouwschoenen.com

krista
9-8-2013
 Meld misbruik3-2-2014 13:45:12

Ik hou het kort:
ik vind de penny het mooiste en ook het mooiste bij jou kleed passen ;-).
Succes met jou keuze.
Ik had ook schoenen van elsa coulered en die zaten super goed...
Echt zalige schoenen....

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 14:19:33

Ik moet morgen een paar schoenen kiezen aangezien ze degene die ik besteld had (en te groot waren)morgen gaat terugsturen en ze een nieuw paar in de plek moet bestellen. Kan dus helaas niet naar Tsjari gaan. Misschien bestel ik mij daar een tweede paar:-)Zoals ik al zei; vanaf dat ik nog maar een paar schoenen bestelde was ik verplicht om mij daar een paar te kopen.

lien
4-5-2013
 Meld misbruik3-2-2014 14:31:35

Ik had de penny voor mijn trouw, dus ik kies deze :-) !!

hij zat SUPERMAKKELIJK, ik weet niet wat jullie bedoelen met die soft bliss, maar in mijn penny zat onder mijn voetzool een zacht kussentje, wat maakte dat deze super makkelijk zitten.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 15:18:20

Wel dat zacht kussentje is de soft bliss:-) zoals hierboven reeds gezegd; normaal maat 40,5 - 41 maar model florrie en caroline die vielen nogal groot uit dus zou het een 40 moeten zijn. Hoe zit het me de penny? valt die groot uit of niet ?

Lieve

Meld misbruik3-2-2014 15:39:38

De soft bliss is eigenlijk het laagje aan de bovenkant, dus niet aan de voetzool zelf. Dit ter verduidelijking. En de Penny's blijven knap; die stonden ook bovenaan mijn lijstje. Ik had ze er gewoon vanaf gehaald omdat die die Bliss niet hadden en dat sprak me toch wel aan (en ik had er dus al gepast met bliss; ik heb geen gemakkelijke voeten, vandaar).

Elke, mag je dan van de winkel morgen een nieuw paar bestellen. Goh, als die Penny's de droomschoenen zijn, zou ik ze proberen. Maar wat als de maat dan niet goed is? Dat is toch de verantwoordelijkheid van de winkel, niet?

Afin, in de bruidswinkel waar ik was gaan passen, stelden ze ook voor om te bestellen, maar ik ben daar vanaf gezien. Ik wou echt niet gedwongen worden om iets te kopen dat achteraf toch niet goed blijkt.

Bestond er maar een Zalando voor trouwschoenen!

Jolien
1-7-2016
 Meld misbruik3-2-2014 15:43:15

Penny ! (mooi kleedje btw!)

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 16:24:42

De winkel redeneert dat als model florrie goed is in een 40, model penny ook goed is in een 40:-) dus nee ik kan geen andere maat meer bestellen.
Ik had er inderdaad ook beter van af gezien, ik zit nu met de gebakken peren:-)
Inderdaad, het is zelfs makkelijker om schoenen via pc te bestellen als via winkel, enne jolien bedankt voor het compliment!!!

Marieken
8-8-2014
 Meld misbruik3-2-2014 20:18:39

ik weet niet van waar je bent, maar in Gent Dampoort (dampoortstraat) is een klein winkeltje met bruidsschoenen. Ik heb de mijne daar gekocht. Ella van rainbow club. Ze had enorm veel maten binnen en zei me ook dat wanneer mijn maat er bij het model dat ik wou, er niet tussen zat, ze dit ging bestellen en dit geen verplichting tot aankoop was.. misschien een tip ;-)
ik heb de schoenen trouwens ook 'maar' 150 betaald, terwijl ze in de winkel waar mn jurk gekocht is, 190 euro waren!

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik3-2-2014 21:32:12

Dan zal mijn tweede paar schoenen uit de dampoortstraat in gent komen. Ik kan er niet onderuit om morgen ander paar schoenen te bestellen. Ze willen uiteraard de schoenen van zaterdag die te groot waren terugsturen en ander paar in de plek bestellen. En ze staan al op de factuur, zodus.....

Alvast héél erg bedankt voor de nuttige tip

ps: is er een afspraak nodig?

Paulien
4-10-2014
 Meld misbruik4-2-2014 12:51:29

Ga eens kijken in de Gabrielli in Roeselare! Ze hebben daar bijna de volledige collectie van elsa coloured staan ;)

lien
4-5-2013
 Meld misbruik4-2-2014 14:23:41

ik heb normaal schoenmaat 39 en mijn penny's waren ook gewoon 39.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik4-2-2014 16:13:16

Ben in Roeselare geweest bij Gabrielli op zondag 5 januari en ik had een lijstje van 6 paar schoenen van rainbow club die ik wou zien en ze hadden er maar 2 van nl. amanda en delina. De rest kon besteld worden zoals in elke andere winkel. Waren supervriendelijk en behulpzaam maar uiteindelijk had ik daarmee nog geen enkele schoen gezien die ik wou zien.
Mijn lijstje was: amanda, delina, penny, robin,caroline en florrie

Trouwens, heb deze ochtend model florrie besteld in maat 40 aangezien ik deze ochtend mijn definitieve trouwschoenen moest bestellen.
Ga zien bij eerste pas wat het geeft op trouwjurk en anders koop ik mij extra paar:-)
En zal het penny zijn.......

Marieken
8-8-2014
 Meld misbruik4-2-2014 18:38:57

Neen, ik ben daar gewoon binnengestapt zonder afspraak! het is een raar, precies versleten winkeltje langs de buitenkant, maar de schoenen zijn allemaal netjes in een soort van 'opslagplaatsje' gezet (in de doos) en is een heel vriendelijke verkoopster!
ik zou wel eens kijken voor de openingsuren of een telefoonnummer om te kijken of ze zeker op is, want de openingsuren zijn veranderd (hing een briefje op de deur, maar ik weet ze niet meer precies!)

veel succes!!

Lieve

Meld misbruik6-2-2014 11:07:56

Ik spoor volgende week of de week daarop eens naar Breda. Het model Florrie hadden ze niet, maar ze hebben het voor mij vrijblijvend op zicht besteld. Daarnaast ga ik mijn volledige wenslijstje van schoenen passen daar en als ik ze dan nog niet gevonden heb, dan weet ik het ook niet meer.

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik9-2-2014 15:57:59

Lieve,

Ik heb er een goed gevoel bij dat je de juiste schoen in de juiste maat gaat vinden!!En inderdaad het zal al moeten lukken zeker dat je ze daar niet gaat vinden. Zoals ik al in vorig bericht schreef heb ik dus florrie besteld in maat 40 aangezien 40,5 toch iets te groot was (kon er achteraan nog mijn duim bijsteken) en nu maar hopen dat ze vooraan niet spannen waar die riempjes zitten maar dat zou ik eventueel wel kunnen oplossen door ze met een lichte kous in te lopen. (hoop ik )
Zou jij de handtas erbij nemen die erbij hoort (model diane)?

Trouwens wanneer is jouw huwelijk?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...