Nu Online
Momenteel zijn er 592 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog maar 10 dagen!!!! Heb nog raad nodig ;-)

4-2-2014 11:23:11
We trouwen binnen 10 dagen al. Nu zit ik nog met een vraag, we hebben een enveloppendoos voorzien voor de receptie en avondfeest. Maar steek ik hier de enveloppen zelf in of de mensen? Als mensen hun envelop afgeven, is het dan de bedoeling dat ik hier in kijk wat er in zit of steek ik het meteen weg zonder na te kijken? Ook zijn er vele familieleden die tegen een enveloppendoos zijn, ze willen dat ik de enveloppen meteen in mijn handtas steek. Ik was eerst niet van plan om een handtas mee te nemen maar nu heb ik toch eentje voorzien. Hoe lossen jullie dit op?

sonja
14-2-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1450

tatijanna
20-9-2014
 Meld misbruik4-2-2014 11:55:40

Ik volg even mee ik heb ook een enveloppe doss mar wij kunnen ons geld nadien even in een kamer legn waar wij alleen mogen komen. Ik denk dat ik pas zal kijken in de envelopjes na de trouw maar weet ook ni of je da zelf daar i steekt IOC zij dit doen

Dorien
22-2-2014
 Meld misbruik4-2-2014 12:06:54

Ik kan alleen maar zeggen hoe het bij ons zal lopen en da's misschien niet volgens de regels van de kunst mr soit...
De envelopjes worden aan mij overhandigd; ik geef deze door aan mijn persoonlijke ober die naast mij staat met de enveloppendoos. Ik blijf hier heel de tijd bij.
Na aankomst van alle gasten, gaat de enveloppendoos op slot en mijn papa brengt deze naar onze bruidssuite. Het openen van de envelopjes gebeurt bij ons pas na het feest/dag erna. Op de moment zelf hebben we hier immers geen tijd voor en ik vind dat precies een beetje gek op dat direct te doen terwijl er zoveel volk staat aan te schuiven ;)
Maar ik zeg het, dit is zo voor ons en jullie kunnen dat zeker ook anders aanpakken.
Ik neem een clutch mee (althans mijn zus) met wat lipglos, doekjes, pleisters, pijnstillers e.d. maar deze ga ik heus niet gebruiken voor envelopjes. Dat vind ik helemaal een vreemd zicht.

Tien dagen, niet te doen eh?! Bij ons een weekje langer. Hoe staat het met jullie voorbereidingen? Alles een beetje rond?

Groetjes

Dorien

Jozefien
31-8-2013
 Meld misbruik4-2-2014 12:09:52

Wij hadden een melkkit als enveloppendoos, dat paste in ons thema. Die stond achter ons, zodat er zeker niemand anders aan kon dan mn man en ikzelf. Bij het feliciteren gaven de mensen gewoon hun envelopje af aan ons, gaven ze zoentjes, feliciteerden ons en gingen verder.

Je kan onmogelijk al die enveloppen ter plaatse openen terwijl de mensen erbij staan. Dan wordt de wachtrij veel te lang. De mensen verwachten dat ook niet dat je dat ter plaatste opent, stel dat het een veel te laag bedrag is, dan is dat een gênante situatie ...
En je kan ook onmogelijk al die enveloppen in je handtas steken, dat zijn er veel te veel! Je zou een hele grote handtas moeten hebben hoor

No stress, alles komt goed!

Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik4-2-2014 12:28:06

Wij hebben geen enveloppendoos, maar in de feestzaal hangt er een genre van een brievenbus, in mooie vorm en zachte kleuren (dus geen zwaar model), die dus tegen de muur hangt er die op slot is.
Zij hebben het vroeger al meegemaakt dat de enveloppendoos verdwenen was en heel het feest was om zeep. En de 1e die het gedaan hadden was het personeel van die feestzaal.
Dus heeft die feestzaal besloten om zoiets te doen.
Langs de ene kant : heeeeel gemakkelijk, want alleen wij hebben de sleutel en je kan dat ding zomaar niet van de muur sleuren. Langs de andere kant, zullen wij de enveloppen een beetje moeten verzamelen en af en toe eens naar die bus gaan (gewoon 5 stappen zetten) en die erin stoppen. Maar ik zou dat wel liever zelf doen, waarom ? geen idee.

Groetjes,

krista
9-8-2013
 Meld misbruik4-2-2014 15:02:34

Sonja,
ik zou de enveloppen zelf aannemen, zo voorkom je dat er gasten zijn die doen alsof ze iets in de enveloppendoos stoppen en uiteindelijk gratis en voor niks komen feesten...
Ik weet, je geeft je feest niet voor grote cadeau's te krijgen maar een feest kost handenvol geld en als ik naar een feest ga neem ik ook een cadeau mee. Dus verwacht ik van mijn gasten toch wel meer of min een cadeau(tje)... Hou deze tip maar in jou achterhoofd. Kijken hoeveel wie gegeven heeft kan achteraf nog, in de meeste enveloppen zit een kaart met naam in. Ik zou wel regelmatig of toch na het binnenkomen van de laatste gasten de enveloppendoos ledigen en in een auto (onbekend) laten zetten of naar huis brengen of opbergen op een afgesloten ruimte.. Want het kan om een behoorlijke som gaan. Goed over nadenken...

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik4-2-2014 16:05:08

Wij gaan binnenkort ook een enveloppendoos bestellen en ik stel mij ook de vraag waar wij de enveloppen met geld gaan steken aangezien je mensen gaat hebben die ofwel een kaart mét geld gaan afgeven ofwel enkel een envelop met geld gaan afgeven en de kaart al op voorhand hebben opgestuurd. Als het enkel kaart is zou ik ze in de enveloppendoos steken en de doos nadien bij ons zetten maar als er geld in zit vind ik het toch wat riskant...Gaan volgende maand voor de menu kijken en zal nog eens aan de zaal vragen hoe het zit met het wegsteken van geld. Was van plan om dezelfde handtas als mijn bruidsschoenen te kopen met als doel er de enveloppen in te steken maar dat gaat waarschijnlijk ook geen zicht zijn. En ja ik wil ook dat ze de enveloppen rechtstreeks aan ons afgeven:-)

Laat in ieder geval weten hoe het is afgelopen met de enveloppendoos en hoe jullie alles opgelost hebben

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik4-2-2014 16:16:34

Nog een extra vraag; als jullie de enveloppendoos hebben besteld via internet moet je de doos dan nog plooien of komt die al "gereed"toe?

karina
14-2-2014
 Meld misbruik4-2-2014 21:55:50

hier ook met een enveloppedoos in hart vorm , ik ga ze wel vastkleven op elkaar met dubbelzijdige kleefband en er een extra lint , strik rond doen
kunnen ze gelukkig wel nadien veilig weg zetten op de kamer

Ook hier nog maar 9 dagen op de teller

vicky
13-9-2014
 Meld misbruik5-2-2014 9:22:17

mijn man gaat zelf een koffertje maken om het geld in te stoppen. zoals onderstaand model. bij de geboorte van onze 2 kinderen heeft hij ook steeds iets gemaakt om het doopsuiker in te etaleren ( een huisje en een piratenkoffer), dit staat nu als blijvende herinnering op de kinderkamers.

sonja
14-2-2014
 Meld misbruik6-2-2014 21:00:29

Wij hebben onze enveloppendoos met de hand laten maken, alsook ons gastenboek, uitnodigingen, naamkaartjes en bedankjes en geloof me, het is allemaal prachtig, een hele set van hetzelfde en uniek want niemand anders zal hetzelfde hebben ;-). Ik heb alles samen met mijn vriendin ontworpen. Ja ik ben heel tevreden ;-))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...