Terug naar overzicht
Dag Karine,ik denk eigenlijk dat hun huwelijksvieringen niet officieel geldig zijn. Als je gaat kijken op hun website (www.rentapriest.be ), dan staat daar heel expliciet op dat hun doopvieringen wel kerkjuridisch geldig zijn (althans, volgens prof. Torfs, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat dit volgens officiële kerkinstanties ook zo is), wat mij dus doet vermoeden dat alle andere vieringen niet officieel gelden voor de kerk.Maar misschien best gewoon eens contact met hen opnemen hiervoor?Groetjes,Caroline
Hallo!Wij hebben onze viering door RAP laten verzorgen. Neen, het is geen kerkelijke trouw. Maw je tekent niet in het kerkelijk boek. Het hangt van jezelf af of je het daar moeilijk mee zou hebben.Het wil niet zeggen dat je de viering geen godsdienstige toets kan geven.Mocht je nog vragen hebben, vuur maar af.Groetjes, Bene
Hey,Wij hebben Nortbert Bethune geboekt voor ons huwelijk. Tot hier toe hebben we enkel telefonisch contact met hem gehad, dus kan ik er nog niet zoveel over zeggen. In februari hebben we een eerste "live" gesprek. Ik vind RaP wel een goed concept als je niet echt gelovig bent (zoals wij dus)maar wel iets meer wil dan 15minutjes stadhuis...Het leek mij wel origineel en tof om je eigen viering samen te stellen.groetjes,Wendy
Dag Wendy,Onze viering was ook door Norbert Bethune verzorgd. En, wij hebben er echt geen spijt van gehad. Echt, zelfs de meest overtuigde katholieken (schoonfamilie) waren vol lof. Ik denk er nog met heimwee aan terug...Bene
Hey Karine,Wij dachten eerst ook aan rent a priest (wegens liever niet te religieus) maar uiteindelijk hebben we gekozen voor een zelfgeschreven ceremonie die 2 vrienden van ons gaan voorbrengen (mijn vriend is franstalig dus het wordt in 2 talen voorgedragen, wij vonden dit wel een leuk idee). Ik denk ook niet dat RaP echt kerelijk geldig is. Als je dit een probleem vindt zou ik hier toch voor de zekerheid nog eens achter horen...Veel succes in ieder geval!Veerle
Hey,Allemaal bedankt voor jullie berichtjes.Groetjes,karine