Nu Online
Momenteel zijn er 634 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rent a priest

8-1-2007 15:57:32
Hey,

Heeft iemand ervaring met rent a priest? Indien je met hun de plechtigheid zou doen ben je dan echt kerkelijk getrouwd of zijn dit geen echte priesters?

Karine
20-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 508

Caroline
27-10-2007
 Meld misbruik8-1-2007 17:43:50

Dag Karine,

ik denk eigenlijk dat hun huwelijksvieringen niet officieel geldig zijn. Als je gaat kijken op hun website (www.rentapriest.be ), dan staat daar heel expliciet op dat hun doopvieringen wel kerkjuridisch geldig zijn (althans, volgens prof. Torfs, wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat dit volgens officiële kerkinstanties ook zo is), wat mij dus doet vermoeden dat alle andere vieringen niet officieel gelden voor de kerk.
Maar misschien best gewoon eens contact met hen opnemen hiervoor?

Groetjes,
Caroline

Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik8-1-2007 21:56:23

Hallo!
Wij hebben onze viering door RAP laten verzorgen. Neen, het is geen kerkelijke trouw. Maw je tekent niet in het kerkelijk boek. Het hangt van jezelf af of je het daar moeilijk mee zou hebben.
Het wil niet zeggen dat je de viering geen godsdienstige toets kan geven.

Mocht je nog vragen hebben, vuur maar af.

Groetjes, Bene

wendy
2-6-2007
 Meld misbruik9-1-2007 18:02:47

Hey,

Wij hebben Nortbert Bethune geboekt voor ons huwelijk. Tot hier toe hebben we enkel telefonisch contact met hem gehad, dus kan ik er nog niet zoveel over zeggen. In februari hebben we een eerste "live" gesprek.
Ik vind RaP wel een goed concept als je niet echt gelovig bent (zoals wij dus)maar wel iets meer wil dan 15minutjes stadhuis...Het leek mij wel origineel en tof om je eigen viering samen te stellen.

groetjes,
Wendy

Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik9-1-2007 21:25:40

Dag Wendy,
Onze viering was ook door Norbert Bethune verzorgd. En, wij hebben er echt geen spijt van gehad. Echt, zelfs de meest overtuigde katholieken (schoonfamilie) waren vol lof.

Ik denk er nog met heimwee aan terug...

Bene

Veerle
2-6-2007
 Meld misbruik10-1-2007 23:59:13

Hey Karine,

Wij dachten eerst ook aan rent a priest (wegens liever niet te religieus) maar uiteindelijk hebben we gekozen voor een zelfgeschreven ceremonie die 2 vrienden van ons gaan voorbrengen (mijn vriend is franstalig dus het wordt in 2 talen voorgedragen, wij vonden dit wel een leuk idee). Ik denk ook niet dat RaP echt kerelijk geldig is. Als je dit een probleem vindt zou ik hier toch voor de zekerheid nog eens achter horen...Veel succes in ieder geval!

Veerle

Karine
20-7-2007
 Meld misbruik20-1-2007 15:12:08

Hey,

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes.
Groetjes,
karine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info